Dodelijk ongeval na achtervolging en filefuik A2 - Vinkeveen 22-10-2011

Auteur Topic: Dodelijk ongeval na achtervolging en filefuik A2 - Vinkeveen 22-10-2011  (gelezen 94872 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #90 Gepost op: 24 oktober 2011, 18:47:16
ANWB boos op politie.

In het nieuws van RTL was een item te zien (interview met ANWB), deze lieten weten onaangenaam verrast te zijn dat de politie de methode gebruikt om files te creeëren.
In het gesprek ging men uit van 5 kruisen boven de weg maar volgens mij is dit pertinent niet waar getuige de filmpjes die ik tot nu toe gezien heb. Ten tijde van het ongeval stonden de matrixen volgens mij op 50.
Pas na het ongeval zijn de 5 kruisen er gekomen volgens mij.

Wie kan dit bevestigen?
Wat heeft de ANWB hier in hemelsnaam in te willen / over te zeggen.  :-X


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Reactie #91 Gepost op: 24 oktober 2011, 19:16:30
Kijk nu naar SBS6, de Telegraaf van de televisie, waar een poll wordt gebruikt als maatstaf hoe de burger denkt over de aanpak van de criminelen, betreffende dit onderwerp. 69% vindt dat de politie onnodig burgers in gevaar heeft gebracht.
Maar in welke mate is deze poll objectief...?

Ikzelf ben een voorstander van het file creëren. Het is een veilige manier om mensen tot stoppen te dwingen (SBS6 Wegmisbruikers - Achtervolging porsche, anyone? Toch het meest spectaculaire en meest bekeken filmpje, waarbij dit ook wordt toegepast. Waarbij zware criminelen zijn gepakt).
Dat er toevallig nu slachtoffers zijn gevallen, houdt niet direct in dat de middelen ontoelaatbaar zijn. Hoe vaak gaat het stoppen op deze manier goed? Ik zou het niet weten, aangezien er bij aanhoudingen, zonder slachtoffers, na een achtervolgingen veel minder media-aandacht is. Dit soort journalistiek brengt een behoorlijke tunnelvisie teweeg bij het gros van de bevolking.


Faalhaas

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 26
Reactie #92 Gepost op: 24 oktober 2011, 19:17:16
....en tijde van het ongeval stonden de matrixen volgens mij op 50.
Pas na het ongeval zijn de 5 kruisen er gekomen volgens mij.

Wie kan dit bevestigen?

Op de vorige pagina zie je bij het filmpje op 1:55 dat op de matrix borden 50 staan.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #93 Gepost op: 24 oktober 2011, 19:21:35
Wat heeft de ANWB hier in hemelsnaam in te willen / over te zeggen.  :-X

De ANWB is toch een belangrijke partij in Mobiel Nederland dacht ik zo. Daarnaast mag iedereen hier toch een mening over hebben?
Vanuit ANWB-perspectief bekeken; zij proberen automobilisten weer 'op weg' te krijgen, maar de politie laat automobilisten 'stranden' omdat ze benzinedieven willen aanhouden. Let wel, dit is niet mijn mening, maar zo vreemd is het volgens mij niet dat de ANWB van zich laat horen.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #94 Gepost op: 24 oktober 2011, 19:30:15
De ANWB is toch een belangrijke partij in Mobiel Nederland dacht ik zo. Daarnaast mag iedereen hier toch een mening over hebben?
Vanuit ANWB-perspectief bekeken; zij proberen automobilisten weer 'op weg' te krijgen, maar de politie laat automobilisten 'stranden' omdat ze benzinedieven willen aanhouden. Let wel, dit is niet mijn mening, maar zo vreemd is het volgens mij niet dat de ANWB van zich laat horen.
Laat ik maar niet te ver verder gaan op mijn eigen offtopic geneuzel. In MIJN ogen zou de ANWB zich even gechargeerd gezegd gewoon bezig moeten houden met vakantie informatie en pechhulp en niet met de politie bekritiseren.  :)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #95 Gepost op: 24 oktober 2011, 19:31:02
''ANWB is razend'', hoor ik zojuist op de vooraankondiging van RTL4 Nieuws, nu om 19.30u. Maar, behalve dat ze een aardige vinger in de pap hebben voor wat betreft mobiliteit van Nederland, zie ik de link niet 123 met een ongeval als deze?


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #96 Gepost op: 24 oktober 2011, 19:38:46
Laat ik maar niet te ver verder gaan op mijn eigen offtopic geneuzel. In MIJN ogen zou de ANWB zich even gechargeerd gezegd gewoon bezig moeten houden met vakantie informatie en pechhulp en niet met de politie bekritiseren.  :)

Jij noemt het de politie bekritiseren
Ik noem het de belangen van de automobilist behartigen, en dat mag je ook verwachten van de Algemene Nederlandse Wielrijders Bond
Ik vind het toch wel schokkend dat er een burger is overleden en het gemak hoe daar mee wordt omgegaan door een aantal lieden op dit forum. Ik mag hopen dat de nabestaande hier niet meelezen.................
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #97 Gepost op: 24 oktober 2011, 19:42:31
Jij noemt het de politie bekritiseren
Ik noem het de belangen van de automobilist behartigen,

Welke belangen worden nu behartigd dan? Geen files meer creëren, want dan kunnen we niet meer doorrijden?


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #98 Gepost op: 24 oktober 2011, 19:44:22
Jij noemt het de politie bekritiseren
Ik noem het de belangen van de automobilist behartigen, en dat mag je ook verwachten van de Algemene Nederlandse Wielrijders Bond
Ik vind het toch wel schokkend dat er een burger is overleden en het gemak hoe daar mee wordt omgegaan door een aantal lieden op dit forum. Ik mag hopen dat de nabestaande hier niet meelezen.................
Hoooo.. wacht even. Ik zeg nergens dat de politie heilig is. Mensen maken fouten, dus ook de politie. meer dan hun lief is.
Had dit beter gekund? Ongetwijfeld.

In MIJN ogen is het echter niet aan de ANWB om dit soort commentaar op te leveren deze actie.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #99 Gepost op: 24 oktober 2011, 19:49:08
en het gemak hoe daar mee wordt omgegaan door een aantal lieden op dit forum. Ik mag hopen dat de nabestaande hier niet meelezen.................

Kan jij mij vertellen wie er gemakkelijk over doet? Volgens mij wordt hier unaniem aangegeven dat het vreselijk is wat er gebeurd is.

Ik heb het interview gekeken en wat mij duidelijk wordt is dat hij onvoldoende is geïnformeerd.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.