Dodelijk ongeval na achtervolging en filefuik A2 - Vinkeveen 22-10-2011

Auteur Topic: Dodelijk ongeval na achtervolging en filefuik A2 - Vinkeveen 22-10-2011  (gelezen 94835 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Reactie #160 Gepost op: 25 oktober 2011, 22:55:23
Op www.nieuwsuur.nl is een interview te zien of te lezen met de dader. De daders betroft een vader en zoon.
Met Vriendelijke Groet.....


Rufes

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 434
  • Freelance Persfotograaf
    • 112-Uitgeest
Reactie #161 Gepost op: 25 oktober 2011, 23:08:14
En een interview met een advocaat van de dader(s). Die in mijn ogen wat rare uitspraken deed.  :|


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #162 Gepost op: 25 oktober 2011, 23:23:29
Citaat
'Politie verantwoordelijk voor dode A2'
Laatste update:  25 oktober 2011 23:20 info
HILVERSUM - De politie is verantwoordelijk voor de dood van 35-jarige automobilist die stierf nadat een door de politie achtervolgde auto zaterdag op de A2 op zijn wagen botste.
ANP

Dat stelde de 24-jarige Rotterdammer die naast de bestuurder van de achtervolgde auto zat, dinsdag in het programma Nieuwsuur.

''Op het moment dat de politie een menselijk schild inzet, nemen ze een enorm risico'', stelde de man. ''Stoppen was voor ons op dat moment niet meer aan de orde.''

Hij erkende wel dat hij en en zijn vader die de auto bestuurde, bij het tankstation wegreden zonder te betalen. Op de vraag waarom zij dit deden, wilde de zoon in de uitzending niet ingaan.

Paniek

De 47-jarige bestuurder, die nog vast zit, negeerde een stopteken van de politie. Zijn zoon stelde in Nieuwsuur dat hij ''in paniek raakte. We konden nergens meer heen toen we heen en weer werden geslingerd tussen de politieauto’s.’’

De file, die de politie had gecreëerd om de verdachten aan te houden, zag de bestuurder volgens zijn zoon niet aankomen. ''Daar let je niet op als de politie je van de weg probeert te drukken.’’

Als ik dit artikel lees ben ik blij dat ik de Nieuwsuur-uitzending gemist heb. Werkelijk tenenkrommend!
Senior GGP / Oost-Brabant


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Reactie #163 Gepost op: 25 oktober 2011, 23:26:39
Dat had ik dus ook !!

Maar die pipo's proberen het verhaal zo te draaien dat alles op de politie afkomt ;)
Met Vriendelijke Groet.....


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #164 Gepost op: 25 oktober 2011, 23:32:55
Als ik dit artikel lees ben ik blij dat ik de Nieuwsuur-uitzending gemist heb. Werkelijk tenenkrommend!

Ik heb het interview ook gezien en vond het inderdaad ook tenenkrommend.
Hoe haal je het in je hoofd om op tv dergelijke uitspraken te doen.
Het geeft precies aan wat voor slag volk dit is.
Waarschijnlijk leven deze aardwezens alleen op deze wereld.

Walgelijk!!
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #165 Gepost op: 25 oktober 2011, 23:36:40
Bron: ingezonden brief in de Telegraaf

Politie doet het nooit goed

AMSTERDAM
Als politieagent verbaas ik me over de reacties op de filefuik. Vooropgesteld, het is bijzonder treurig dat een persoon hierbij het leven heeft verloren.
Vergeet echter niet wie achterop de file is gereden.

Voor de volledigheid zal ik de directe link maar plaatsen http://www.telegraaf.nl/incoming/10785896/__Politie_doet_het_nooit_goed__.html
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #166 Gepost op: 25 oktober 2011, 23:43:22
Bijrijder file-ongeluk over politieoptreden

Toegevoegd: dinsdag 25 okt 2011, 15:45 Update: dinsdag 25 okt 2011, 19:38

De politie creëerde afgelopen zaterdag bewust een file op de A2 van Utrecht naar Amsterdam om twee benzinedieven te kunnen arresteren.
Volgens de bijrijder van de achtervolgde auto - tevens de zoon van de bestuurder - was dat levensgevaarlijk.

Geramd
Een 35-jarige man in de achterste auto in de file kwam om het leven toen de twee dieven op de file inreden.
De 47-jarige bestuurder had diverse stoptekens genegeerd en had al een paar politieauto's geramd toen hij ter hoogte
van Abcoude op de A2 op de file botste. Hij raakte gewond en werd gearresteerd.
Zijn 24-jarige zoon, die ook gewond raakte, is gisteren vrijgelaten.

Dood door schuld
De bestuurder wordt onder meer verdacht van poging tot doodslag op politiemensen, dood door schuld en doodslag.
Het KLPD doet een onderzoek vanwege de objectiviteit, omdat het korps in Utrecht bij de aanrijdingen is betrokken.
Onder meer wordt onderzocht of de 'protocollen' rond het creëren van een file goed zijn nageleefd.

Kwaad
De politie zorgt er wel vaker voor dat ergens file ontstaat zodat een crimineel kan worden gearresteerd.
De automobilistenvereniging ANWB is daar kwaad over en vindt dat het doel niet het middel van een file heiligt.

In augustus vielen ook doden na een politie-achtervolging op de A2. Tussen Utrecht en Eindhoven ter hoogte van Deil
kwamen twee mensen om het leven.
Een vluchtende bestuurder probeerde bij knooppunt Deil de afslag naar de A15 te nemen en raakte daarbij een andere auto.

Levensgevaarlijk
De advocaat van de bestuurder die inreed op de file, vindt dat vader en zoon door de politie in een levensgevaarlijk situatie zijn gebracht.
Dat ze inreden op de file is hen niet aan te rekenen, vindt advocaat Gerald Roethof.
Zij hebben de file door de politie niet opgemerkt en zijn per ongeluk op de file ingereden.
Het voorarrest van de vader is vandaag met twee weken verlengd. Advocaat Gerald Roethof is te gast.

Vragen en/of opmerkingen? Mail de makers: Camelea Buys (Camelea.Buys@Nieuwsuur.nl) en Eveline Rethmeier (Eveline.Rethmeier@Nieuwsuur.nl)

BRON: Bijrijder file-ongeluk over politieoptreden inclusief filmpje met zoon van de dader en advocaat van de dader
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #167 Gepost op: 26 oktober 2011, 00:09:51
Als je trouwens goed luistert wat de bijrijder vertelt dan zitten daar tegenstrijdigheden in.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


JelZo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,258
  • Brandweerman / Brandweerduiker
    • JelZo Fotografie
Reactie #168 Gepost op: 26 oktober 2011, 00:18:57
De advocaat van de bestuurder die inreed op de file, vindt dat vader en zoon door de politie in een levensgevaarlijk situatie zijn gebracht.
Dat ze inreden op de file is hen niet aan te rekenen, vindt advocaat Gerald Roethof.
Zij hebben de file door de politie niet opgemerkt en zijn per ongeluk op de file ingereden.

Men vergeet dat ze de situatie zelf hebben gecreëerd door benzine te stelen (1), te vluchten voor de politie (2) en het snelle rijden (3).

Misschien was de file zelf niet in één oogopslag zichtbaar, maar de matrixborden stonden wel aan op 50 (zonder knipperverlichting), dat betekend dat de borden ook minimaal 300 meter eerder al een snelheidsvermindering aangeven. Dat lijkt me genoeg reden om aan te nemen dat er zich een file vormt.

Ik verwacht dan ook dat dit verweer geen enkele feitelijke onderbouwing heeft en geen stand houdt in de rechtzaal.


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Reactie #169 Gepost op: 26 oktober 2011, 00:52:20
Let op mijn woorden, de inzittenden van de auto die achter op de file is gereden, worden straks in bescherming genomen en komen er mee weg. We mogen nog van geluk spreken wanneer er geen schadevergoeding voor deze beide idioten uit komt rollen. Ze hebben zijn hun auto kwijt, de gejatte benzine kwijt  en zitten met een trauma. Ze hebben tch heel wat voor hun kiezen gehad  :-X

Er wordt dan voor het gemak maar even voorbij gegaan aan het feit dat wanneer zij netjes de bezine hadden afgerekend, er geen achtervolging was geweest, dus geen file en daardoor geen ongeval.

Ook aan de familie van het dodelijke slachtoffer wordt maar even voorbijgegaan. Die moeten iemand voor de rest van hun leven missen. Dat moeten we niet vergeten....