Dodelijk ongeval na achtervolging en filefuik A2 - Vinkeveen 22-10-2011

Auteur Topic: Dodelijk ongeval na achtervolging en filefuik A2 - Vinkeveen 22-10-2011  (gelezen 95912 keer)

0 gebruikers (en 16 gasten bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #200 Gepost op: 26 oktober 2011, 22:08:19
Vanavond omstreeks 23:00 uur is Korpschef Jan Stikvoort bij Pauw & Witteman op Nederland 1 inzake deze achtervolging.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Wout

  • Politie, operationeel specialist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,373
Reactie #201 Gepost op: 26 oktober 2011, 22:55:45
7 minuten is best lang stiekem... Vanaf het moment van de melding zijn we vanaf mijn bureau (binnen aan de koffie/achter de computer) binnen 2 minuten op 2 verschillende snelweglocaties (zeker op rustige momenten). Stopstick uit de achterbak pakken en inzetten: 20 seconden. In 2 minuut 20 heb je dus veilig een stopstick ingezet op een doorgaande snelweg. Heel, heel veel achtervolgingen kunnen dus zo succesvol beëindigd worden.

En meerdere rijstroken maakt niet uit: je trekt hem voor de rijstrook waar de verdachte op rijdt, zodra je de verdachte in zicht hebt. Verdachte er overheen? Snel wegtrekken en de politieauto's hebben vrije doorgang.
Wout


ritger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 214
Reactie #202 Gepost op: 26 oktober 2011, 23:14:35
7 minuten is best lang stiekem... Vanaf het moment van de melding zijn we vanaf mijn bureau (binnen aan de koffie/achter de computer) binnen 2 minuten op 2 verschillende snelweglocaties (zeker op rustige momenten). Stopstick uit de achterbak pakken en inzetten: 20 seconden. In 2 minuut 20 heb je dus veilig een stopstick ingezet op een doorgaande snelweg. Heel, heel veel achtervolgingen kunnen dus zo succesvol beëindigd worden.

En meerdere rijstroken maakt niet uit: je trekt hem voor de rijstrook waar de verdachte op rijdt, zodra je de verdachte in zicht hebt. Verdachte er overheen? Snel wegtrekken en de politieauto's hebben vrije doorgang.

Even een gedachte, wat gebeurt er als je een drukke snelweg over moet steken en een stopstick wilt plaatsen? Creëer je dan niet alsnog een file of in ieder geval langzaam rijdend verkeer door kijkers, nieuwsgierigen en afgeleide automobilisten...


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #203 Gepost op: 26 oktober 2011, 23:20:51
Vanavond omstreeks 23:00 uur is Korpschef Jan Stikvoort bij Pauw & Witteman op Nederland 1 inzake deze achtervolging.

Onderwerp is zojuist begonnen.


Wout

  • Politie, operationeel specialist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,373
Reactie #204 Gepost op: 27 oktober 2011, 08:22:01
Even een gedachte, wat gebeurt er als je een drukke snelweg over moet steken en een stopstick wilt plaatsen? Creëer je dan niet alsnog een file of in ieder geval langzaam rijdend verkeer door kijkers, nieuwsgierigen en afgeleide automobilisten...
Oversteken? De stopstick gooi je naar de overkant.

Op dinsdagochtend 08.00 uur is het niet aan te raden om dit te proberen, met zoveel drukte. Maar als de snelweg erg rustig is of je kunt alle rijstroken behalve 1 afkruisen, dan is het goed te doen denk ik. Maar misschien moeten we het eens proberen ;)
Wout


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Reactie #206 Gepost op: 27 oktober 2011, 09:38:24
Ik vind de publieke discussie haast genant.

Nu dit artikel van L1.nl

Steeds meer kritiek op filefuik

Er komt steeds meer kritiek op de filefuik die de politie inzette, om benzinedieven tegen te houden. Daarbij kwam zaterdag de 35-jarige Amir Akchimasjediy uit Maastricht om het leven. De Maastrichtenaa stond achteraan in de file en de vluchtende benzinedieven botsten in volle vaart op zijn wagen. Volgens advocaat Gerald Roethof van een van de verdachten is de politie hoofdverantwoordelijk.

Roethof wordt bijgevallen door letselschadeadvocaat Martin de Witte uit Amersfoort. Die noemt het optreden van de politie 'buitenproportioneel'. Er lopen twee onderzoeken naar de toedracht van het ongeluk. Zowel de rijksrecherche als het Korps Landelijke Politiediensten doen onderzoek.


Die advocaten en zichzelf benoemde specialisten vallen over elkaar heen. Daarbij is de zaak nog in onderzoek en moet het nog voor komen bij de rechter.

Ik ben gewend dat betrokkenen geen uitspraken te doen over een zaak die nog niet beklonken is.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #207 Gepost op: 27 oktober 2011, 13:32:44
Vanavond omstreeks 23:00 uur is Korpschef Jan Stikvoort bij Pauw & Witteman op Nederland 1 inzake deze achtervolging.

Het gesprek met Korpschef Jan Stikvoort is hier te zien voor de mensen die het gemist hebben.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Wimzelluv

  • Distr. motorsurveillant/Hfdmedew. verkeerstaken
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 21
  • Op één been kan je wel degelijk lopen.....
Reactie #208 Gepost op: 27 oktober 2011, 15:06:44
Ik heb het even in 2 stukjes geknipt; het zo genaamde als en wanneer gedoe vind je niet gepast als het over de politie gaat maar vervolgens doe je het zelf wel als het over verdachte gaat, vind ik toch enigzins krom......

Op het gevaar af dat dit "off topic" is:
Leg mij eens uit waar ik "als" en/of "wanneer" doe
Dimmen! (Denk In Mogelijkheden) Vriendelijke groet,  Wim


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #209 Gepost op: 27 oktober 2011, 15:37:41
Op het gevaar af dat dit "off topic" is:
Leg mij eens uit waar ik "als" en/of "wanneer" doe
Citaat van: Wimzelluv
Mensen die dit soort dingen doen (valse kentekens/tanken zonder betalen) maken zich ook vaak schuldig aan andere vergrijpen

Hierbij ga je niet uit van feiten maar begeef je je ook op een suggestief vlak.

Back on topic:
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”