Dodelijk ongeval na achtervolging en filefuik A2 - Vinkeveen 22-10-2011

Auteur Topic: Dodelijk ongeval na achtervolging en filefuik A2 - Vinkeveen 22-10-2011  (gelezen 94788 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #230 Gepost op: 29 oktober 2011, 13:12:39
Straks moet ik bij binnenkomst van de supermarkt eerst pinnen en dan wordt alles bij de kassa van mijn rekening af geschreven.
Je vergelijking klopt niet helemaal vind ik.
Bij een supermarkt je boodschappen doen, naar de auto brengen en dan terug moeten om te betalen is een betere vergelijking met een tankstation. Probeer nu maar eens met een kar vol boodschappen de winkel te verlaten: gaat je niet (makkelijk) lukken. Met een auto vol benzine wegrijden: geen probleem.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #231 Gepost op: 29 oktober 2011, 13:34:00
Ik vindt toch dat Red hier een belangrijk punt maakt. Natuurlijk moet het benzinedieven niet makkelijk gemaakt worden, maar in beginsel mag een pomphouder inderdaad verwachten dat gewoon netjes betaald wordt. In deze discussie proef ik dat de pomphouder steken heeft laten vallen, terwijl degene die zonder betalen wegrijdt in beginsel gewoon fout is.

Een familielid van mij is franchisenemer bij een grote speler en heeft vier tankstations. Van de benzineopbrengsten ziet hij vrijwel niets terug, dus hij ziet graag klanten in de shop. Daarnaast zijn de beveiligingsmaatregelen die nu al worden genomen ontzettend duur. Dat blijft namelijk echt niet bij het ophangen van een paar camera's, maar daar ga ik hier verder niet over uitweiden. Het is in ieder geval echt niet zo dat tankstationhouders allemaal op een zak geld zitten en de winst binnenstroomt.
Senior GGP / Oost-Brabant


superfly

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Reactie #232 Gepost op: 29 oktober 2011, 13:49:45
Wat ik hier allemaal van vindt, is dat,
1) De heren die getankt hebben zonder te betalen er vanaf proberen te komen met hele slechte argumenten.
2) De media op slechte manier gebruik maakt van de gegevens die bekend zijn, cherry picking.
3) De daders waarschijnlijk al meer op kerfstok hebben met bewuste kenteken, kan me anders niet voorstellen dat politie met zulke aantallen achter ze aangaat. Dus kenteken zal bekend zijn geweest bij politie.
4) Hier het principe van en , en ,en  geldt na elke "en" was er nog een mogelijkheid voor daders om te stoppen zonder bij uiteindelijke reslutaat te komen. de straf was na elke "en" dan wel hoger maar te overzien, maar er kwam een "en", die ze niet voorzien hadden en die werd het uiteindelijke slachtoffer fataal, maar nog steeds vindt ik de daders als enige schuldig, want hun gedrag zette de noodlottige keten in werking.
5) de heren maken dankbaar gebruik van alle ophef die er nu ontstaat om onder een redelijke sanctie uit te komen, en effenen zo de weg voor copycats. Hier zal dus een rechter terdege rekening mee moeten houden in zun vonnis.

en voor de heer mulder wil ik hem waarschuwen, hij geeft nu aan dat hij redelijk af te leiden is. en eventuele sancties betaalt. Als nu iemand zun kenteken copieerd en zo op illegale wijze tankt zonder te betalen is hij dus het haasje volgens zijn eigen woorden, hij mag wel oppassen dus.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #233 Gepost op: 29 oktober 2011, 14:16:02
Ik vindt toch dat Red hier een belangrijk punt maakt. Natuurlijk moet het benzinedieven niet makkelijk gemaakt worden, maar in beginsel mag een pomphouder inderdaad verwachten dat gewoon netjes betaald wordt. In deze discussie proef ik dat de pomphouder steken heeft laten vallen, terwijl degene die zonder betalen wegrijdt in beginsel gewoon fout is.

Vroeger kon je ook de achterdeur gewoon open laten.... Als iemand de achterdeur niet afsluit of zijn fiets niet op slot zet wordt er al snel ''eigen schuld'' geroepen door alles en iedereen
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #234 Gepost op: 29 oktober 2011, 14:35:34
Vroeger kon je ook de achterdeur gewoon open laten.... Als iemand de achterdeur niet afsluit of zijn fiets niet op slot zet wordt er al snel ''eigen schuld'' geroepen door alles en iedereen

en de verzekering betaalt niet uit.............. geen braakschade = geen inbraak
geen twee sleuteltjes van je fietsslot (en dan een gekeurde) = geen diefstal


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #235 Gepost op: 29 oktober 2011, 16:52:53
Vroeger kon je ook de achterdeur gewoon open laten.... Als iemand de achterdeur niet afsluit of zijn fiets niet op slot zet wordt er al snel ''eigen schuld'' geroepen door alles en iedereen

Je kan twisten over in hoeverre dat terecht is. Het is dom, maar het geeft niemand het recht in te breken of je fiets te jatten. Hetzelfde geldt voor de tankstationhouder: doe zoveel mogelijk aan preventie, maar het is niet allemaal zwart-wit.
Senior GGP / Oost-Brabant


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #236 Gepost op: 29 oktober 2011, 17:41:44
Hetzelfde geldt voor de tankstationhouder: doe zoveel mogelijk aan preventie,

Dat willen ze dus niet doen.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #237 Gepost op: 29 oktober 2011, 17:54:12
Dat willen ze dus niet doen.

Niet? Ik denk dat een hoop pomphouders aardig wat preventie maatregelen nemen.....
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #238 Gepost op: 29 oktober 2011, 17:58:50
Niet? Ik denk dat een hoop pomphouders aardig wat preventie maatregelen nemen.....

De beste oplossing willen ze niet doen omdat ze bang zijn inkomsten te verliezen.......

- Pin automaten aan de pomp
- Vooraf chash betalen (of pinnen)   (waarbij je tot bedrag kan tanken, geld over terug naar de winkel)  

Mensen die wat uit de winkel van de pomp willen kopen doen dat toch wel.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #239 Gepost op: 29 oktober 2011, 18:11:27
De beste oplossing willen ze niet doen omdat ze bang zijn inkomsten te verliezen.......

- Pin automaten aan de pomp
- Vooraf chash betalen (of pinnen)   (waarbij je tot bedrag kan tanken, geld over terug naar de winkel)  

Mensen die wat uit de winkel van de pomp willen kopen doen dat toch wel.  
Het is gewoon gebleken DAT ze inkomsten verliezen. Het gaat ze niet om de mensen die van te voren van plan zijn iets te kopen. Het gaat om de mensen die binnen lopen en denken: "He, laat ik eens wat lekkers meenemen...." Daarbij zal een deel van de mensen die van plan waren om wat te kopen dit niet meer doen. Het is voor die groep gewoon te veel werk om te tanken, in te stappen je auto verderop te parkeren en terug te lopen naar de shop.

Nogmaals, ik ben ook voorstander van vooraf betalen maar dat hoeft echt niet de enige oplossing te zijn. Ik zie het nog steeds net als de supermarkt, daar betaal je ook pas bij de kassa en niet bij binnenkomst.

Bij een supermarkt je boodschappen doen, naar de auto brengen en dan terug moeten om te betalen is een betere vergelijking met een tankstation. Probeer nu maar eens met een kar vol boodschappen de winkel te verlaten: gaat je niet (makkelijk) lukken. Met een auto vol benzine wegrijden: geen probleem.

Dit ben ik dan ook niet met je eens. Ik zie de winkelwagen als je auto. Je laad de goederen in en gaat naar de kassa om te betalen. (net als tanken) Ik kan ook gewoon met een vol winkelwagentje de winkel uitlopen, alleen heb ik dan een beveiliger/medewerker in mijn nek zitten. Dat is bij een tankstation niet te doen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.