Dodelijk ongeval na achtervolging en filefuik A2 - Vinkeveen 22-10-2011

Auteur Topic: Dodelijk ongeval na achtervolging en filefuik A2 - Vinkeveen 22-10-2011  (gelezen 94774 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

soetevent

  • BHV / Burgernet AED
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 318
  • 叁多
    • Bliksemdetectie.nl
Reactie #240 Gepost op: 29 oktober 2011, 18:22:24
*knip*
Dit ben ik dan ook niet met je eens. Ik zie de winkelwagen als je auto. Je laad de goederen in en gaat naar de kassa om te betalen. (net als tanken) Ik kan ook gewoon met een vol winkelwagentje de winkel uitlopen, alleen heb ik dan een beveiliger/medewerker in mijn nek zitten. Dat is bij een tankstation niet te doen.
Vwb het eerste ben ik het met je eens. Die inkomsten verliezen ze inderdaad.
Er zijn echter nog zat andere manieren, om te voorkomen dat mensen zonder te betalen wegrijden.

Echter, de vergelijking met de supermarkt gaat niet op.
Want, bij de pomp verdwijnt de brandstof in je tank. En je staat al buiten, klaar voor vertrek.
De boodschappen hebben het winkelwagentje als 'tussenstap' waardoor deze vergelijking niet meer opgaat. (Ook niet als je de vergelijking aanpast dat je eerst de boodschappen in de auto plaatst)
Het is, mijn inziens, appels en peren vergelijken.


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #241 Gepost op: 29 oktober 2011, 18:48:29
Het is gewoon gebleken DAT ze inkomsten verliezen.

Kwestie van keuzes maken.

Maar dan ook niet meer de politie bellen als er weer een benzine dief is  want men heeft niet alle veiligheidsmaatregelen genomen omdat men anders minder inkomsten hebben.    

Men wil ook niet dat pomphouders weer alcohol gaan verkopen  dit is ook een inkomsten verlies.........
Inkomsten-verlies is ook geen reden om weer alcohol aan de pomp te gaan verkopen.      

Ik vind het een onzinnige reden om niet alle veiligheidsmaatregelen te nemen maar de pomphouders vinden wel de dat politie vaker en beter moet reageren op meldingen van benzinedieven.  
Als er bij mij meerdere keren wordt "ingebroken" omdat ik de deuren laat open staan, dan weet ik de reactie van de politie wel:  Mevrouw als u nu eens uw deuren op slot doet, dan is de kans een stuk kleiner dat er bij in gebroken wordt.

En dat moet de politie(k) ook duidelijk gaan maken aan de pomphouders.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #242 Gepost op: 29 oktober 2011, 19:25:09
Maar dan ook niet meer de politie bellen als er weer een benzine dief is  want men heeft niet alle veiligheidsmaatregelen genomen omdat men anders minder inkomsten hebben.    
Wat een onzin zeg, net alsof men eerst alle mogelijke veiligheidsmaatregelen moet nemen voordat men de politie mag bellen. Pomphouders nemen al maatregelen echter houd je daar niet alles mee tegen. Gaan we dat ook van winkeldieven zeggen? Meneer van de Albert Heijn, we hebben nu al zoveel winkeldieven bij u opgehaald...... We komen niet meer?

Trouwens, als jij je deuren open laat staan is het geen inbraak maar insluiping, en kan je gewoon aangifte doen bij  de politie. (ook al gebeurt het 100 keer.)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #243 Gepost op: 29 oktober 2011, 19:32:12
Pomphouders nemen al maatregelen echter houd je daar niet alles mee tegen.

Trouwens, als jij je deuren open laat staan is het geen inbraak maar insluiping, en kan je gewoon aangifte doen bij  de politie. (ook al gebeurd het 100 keer.)

Je moet iemand niet de gelegenheid geven om te kunnen stelen  in mijn optiek doen de pomphouders dit wel ondanks hun "maatregelen"
Ik hoor de pomphouders alleen maar roepen dat de overheid meer moet doen tegen brandstofdiefstal   zoals het beter vast zetten van de nummerplaten......


En echt wel dat de agent zegt dat men de deuren op slot moet doen....dat zeiden ze wel tegen de overbuurvrouw..na de inbraak/insluiping

Ik zie hier een vergelijking met insluiping bij haar en het door kunnen rijden na het tanken zonder te betalen.
In beide gevallen zijn niet alle maatregelen genomen om het te verkomen.      En ja iedereen heeft zijn/haar eigen verantwoordelijkheid.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #244 Gepost op: 29 oktober 2011, 19:38:07
Je moet iemand niet de gelegenheid geven om te kunnen stelen  in mijn optiek doen de pomphouders dit wel ondanks hun "maatregelen"

Het deel wat de agent gezegd heeft is goedbedoeld preventie advies. Je bovengenoemde punt snijd geen hout. Iedere winkel bied gelegenheid om te stelen. Winkeldiefstal is nog steeds een van de meest voorkomende feiten.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #245 Gepost op: 29 oktober 2011, 19:43:38
en de verzekering betaalt niet uit.............. geen braakschade = geen inbraak
geen twee sleuteltjes van je fietsslot (en dan een gekeurde) = geen diefstal

Nee, maar wel insluiping en wél diefstal (het wederrechtelijk toe-eigenen van een goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort).

Wat een onzin zeg, net alsof men eerst alle mogelijke veiligheidsmaatregelen moet nemen voordat men de politie mag bellen. Pomphouders nemen al maatregelen echter houd je daar niet alles mee tegen. Gaan we dat ook van winkeldieven zeggen? Meneer van de Albert Heijn, we hebben nu al zoveel winkeldieven bij u opgehaald...... We komen niet meer?

Ik blijf toch vinden dat een winkeldief iets anders is, men pakt iets uit een schap en verstopt dat in de kleding (is overigens al strafbaar, namelijk het uit het zicht ontrekken = uit de macht van de eigenaar = diefstal). Men kan moeilijk alles achter een balie gaan plaatsen.

Bij tankstation's zijn er nauwelijks maatregelen, afgezien van camerasystemen, om diefstal tegen te gaan. Zelfs als er niemand in de shop fysiek aanwezig is (iets bijvullen achter bijvoorbeeld) kun je gewoon tanken, geen enkele vergrendeling, geen enkele belemmering om weg te rijden.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #246 Gepost op: 29 oktober 2011, 19:46:43
Iedere winkel bied gelegenheid om te stelen. Winkeldiefstal is nog steeds een van de meest voorkomende feiten.

In een winkel is het niet mogelijk om een slagboom te plaatsen en vooraf te betalen en bij een benzinepomp wel.  
Een winkel met een benzinepomp vergelijken is appels met peren vergelijken

Uit de winkel van een benzinepomp zal ook wel gestolen worden, ook dat is niet te voorkomen.    
Maar kan je het voorkomen doe het dan.  En veel brandstofdiefstal is te voorkomen door middel van eerst afrekenen en dan tanken. Of gewoon pinnen aan de pomp.    

Ik begrijp wel dat het inkomsten scheelt maar in deze moeten ze maar kiezen  het kan niet en/en zijn het moet dus of/of zijn.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #247 Gepost op: 29 oktober 2011, 19:49:58
In een winkel is het niet mogelijk om een slagboom te plaatsen en vooraf te betalen en bij een benzinepomp wel.  
Een winkel met een benzinepomp vergelijken is appels met peren vergelijken

Onzin, overal kun je een poort plaatsen. Het principe van "geen vrije doorgang" kun je op 1000 manieren realiseren, dat hoeft natuurlijk niet perse een slagboom te zijn.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #248 Gepost op: 29 oktober 2011, 20:05:31
Bij tankstation's zijn er nauwelijks maatregelen, afgezien van camerasystemen, om diefstal tegen te gaan. Zelfs als er niemand in de shop fysiek aanwezig is (iets bijvullen achter bijvoorbeeld) kun je gewoon tanken, geen enkele vergrendeling, geen enkele belemmering om weg te rijden.

Bij de meeste tankstations kun je pas tanken als de pomp wordt vrijgegeven. Daarom duurt het vaak ook een aantal seconden voordat de pomp het doet nadat je de hendel inknijpt. Daarnaast hebben de meeste tankstations behoorlijke uitgebreide anti-overval systemen, maar het lijkt me niet handig die hier uitgebreid te bespreken. Het klopt wel dat er geen belemmeringen zijn om weg te rijden en daar is ook zeker winst te behalen. Maar nogmaals, in mijn ogen krijg je het nooit waterdicht. Van ondernemers (de meeste stations zijn franchisenemingen waar de ondernemer zelf zijn beveiliging ophoest) kun je, net als van de politie, niet alles verwachten. De bomen reiken helaas niet tot in de hemel.
Senior GGP / Oost-Brabant


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #249 Gepost op: 29 oktober 2011, 20:29:53
Maar nogmaals, in mijn ogen krijg je het nooit waterdicht. Van ondernemers (de meeste stations zijn franchisenemingen waar de ondernemer zelf zijn beveiliging ophoest) kun je, net als van de politie, niet alles verwachten. De bomen reiken helaas niet tot in de hemel.

Tsja, ik heb van een bevriende amerikaanse politiecollega begrepen dat zij nauwelijks brandstofdiefstallen vanaf de pomp hebben en qua beveiliging is het ook niet de duurste methode, je kunt er namelijk bij de bouw van het station al mee beginnen  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !