Stage Verpleegafdeling Cardiologie

Auteur Topic: Stage Verpleegafdeling Cardiologie  (gelezen 6609 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Lunatum

• Arts
  • Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 15 september 2011, 22:23:52
Stethoscoop moet je alleen doen als je hem vaker zal gebruiken. Je weet namelijk nooit welke collega 'm voor jou in zijn/haar vieze oren heeft gehad  ;D.
Ach, een stethoscoop voor het meten van bloeddruk kost tussen de 10 en 30 euro. Voor dat geld is het geen slechte investering. Daarnaast is het ook prettig om te wennen aan het geluid van je eigen stethoscoop, dan dat je iedere keer en andere gebruikt.

Waar gebruiken jullie trouwens de Kocher voor?

Rickvb

• Ambulance / Brandweer / Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 15 september 2011, 22:56:21
Ik heb zelf stage gelopen op de cardio thoracale chirurgie, en daar was mijn eigen stethoscoop zeker een uitkomst. Voor als je net even acuut bloeddruk moest meten en er geen electrische meetapparatuur beschikbaar was.

SEH zustertje

• SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 16 september 2011, 07:07:38
ik zou zeker wel een stethoscoop horen. Soms moet je "old school"met de hand meten en dan is het prettig om te weten dat je schone of te wel je eigen dopjes in je oren hebt ;)
verder is het leerzaam, vraag je cardioloog tijdens visites om mee te mogen luisteren, leer je in ieder geval al iets over de verschillende harttonen.
Schaar is echt super handig

vesalius

• Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 16 september 2011, 14:02:13
ik zou zeker wel een stethoscoop horen. Soms moet je "old school"met de hand meten en dan is het prettig om te weten dat je schone of te wel je eigen dopjes in je oren hebt ;)
verder is het leerzaam, vraag je cardioloog tijdens visites om mee te mogen luisteren, leer je in ieder geval al iets over de verschillende harttonen.
Schaar is echt super handig

Wat hierboven staat en geef dan alsjeblieft 2 tientjes meer uit en je hebt een fatsoenlijke stethoscoop waarmee je inderdaad harttonen kan beluisteren maar ook (en dat zijn voor een verpleegkundige zeker te weten nuttige vaardigheden) de longen kan beluisteren op crepitaties bij overvulling en de darmen bij een ileus of na een buik-OK.

SEH zustertje

• SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 16 september 2011, 20:15:05
Wat hierboven staat en geef dan alsjeblieft 2 tientjes meer uit en je hebt een fatsoenlijke stethoscoop waarmee je inderdaad harttonen kan beluisteren maar ook (en dat zijn voor een verpleegkundige zeker te weten nuttige vaardigheden) de longen kan beluisteren op crepitaties bij overvulling en de darmen bij een ileus of na een buik-OK.
O0

helemaal mee eens!

Sampie, CCDS

• Forum gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 29 september 2011, 22:49:41
Eenvoudig rekenmachientje is wel handig (even snel QTcorrectie uitrekenen of van bpm naar interval in ms?)
Succes met de stage!
Beter goed gek, dan niet goed wijs. Waar een wil is, ben ik weg! Iustitia vincit! ;)