Even terugkomend op een discussie van eind vorig jaar:
Het UMC Utrecht heeft toch ook een eigen brandweerkorps; waaronder een TS met het kenteken BB-RH-03.
http://www.kazernesnederland.nl/kazerneutrechtumcned.htm
Ja daar begon de discussie ook over, het UMC beweert het enige ziekenhuis te zijn met een TS.
Heel kort de discussie samenvatten tot nu toe:
-UMC zegt, wij zijn het enige ziekenhuis met een TS.
-Vervolgens er iemand dat de VU ook een brandweer heeft.
-Waarop ik reageer, dat beide toch gelijk kunnen hebben aangezien de VU een universiteit is die toevallig ook een ziekenhuis heeft en de brandweer dus van de universiteit is en niet van het ziekenhuis. Waarmee het UMC nog steeds het enige ziekenhuis met een TS kan zijn, immers is het UMC een ziekenhuis dat toevallig bij een universiteit hoort maar is het zelf geen universiteit en is de VU een univerisiteit die een ziekenhuis heeft maar heeft dat ziekenhuis geen eigen brandweer. Appels met peren vergelijken zegmaar...
- Daarop herinner ik me dat de TU/e ook beweert de enige universiteit met een brandweerkorps te zijn, en post ik even wat info over dat korps.
- En dan komt jou post om te melden dat het UMC een TS heeft :-p we zijn weer rond en kunnen nog een keer ;-)
Overigens vraag ik me over het VU korps wel wat af. Ik kan daar helemaal niets over vinden online. Alleen op die niet zo heel professioneel ogende website
http://www.brandweervoertuigen.nl/korpsen/vu/huidig.html staat er iets over en blijken de wagens uit de jaren 70 te zijn. Op de website van de Vu of andere websites en google kan ik helemaal niets vinden over dat korps. (overigens is zelfs het interne alarmnummer van de VU bijna niet te vinden online, het lijkt me toch dat je dat als organisatie niet verstopt maar juist kenbaar maakt)
Bestaat de VU brandweer nog en rijden ze nog steeds met die wagens uit de jaren 70? Dat zou wel verklaren waarom Eindhoven beweert de enige universiteit met een brandweerkorps te zijn (bij die bewering zeggen ze wel dat het UMC ook een TS heeft, maar ja dat is geen universiteit ;-) )
Weet er iemand iets van het VU korps?