Bedrijfsbrandweervoertuigen

Auteur Topic: Bedrijfsbrandweervoertuigen  (gelezen 131146 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #90 Gepost op: 2 maart 2005, 16:21:02
maar ik snap niet wat een foto van de bedrijfsbrandweer daar mee te maken heeft, kijk als je dingen van beveiliging der op gaat zetten okej, maar brandweervoertuigen
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

FireRobin

• Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #91 Gepost op: 2 maart 2005, 16:22:24
maar ik snap niet wat een foto van de bedrijfsbrandweer daar mee te maken heeft, kijk als je dingen van beveiliging der op gaat zetten okej, maar brandweervoertuigen

Dat weet ik ook niet precies, misschien kan iemand anders er een aanvulling op geven???
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen

spuit 11

• Gast
Reactie #92 Gepost op: 2 maart 2005, 16:36:25
Dat weet ik ook niet precies, misschien kan iemand anders er een aanvulling op geven???
Robin ik merk ook in Den haag dat ze bij amerikaanse instellingen en bedrijven sinds 11 september in iedereen een mogelijke terrorist zien en het maken van foto`s is daar in de omgeving ook verboden ik stond achter het haagse cenraal station met mijn foto toestel om een foto te maken van een prachtige old timer en had ineens beveiling in mijn nek en mocht om veigligheidsreden geen foto`s van het gebouw maken of van hun wagens en die old timer bleek van een van hun bobos te zijn ik vind het ook overdreven.
groetjes
Peter

FireRobin

• Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #93 Gepost op: 2 maart 2005, 16:39:53
Robin ik merk ook in Den haag dat ze bij amerikaanse instellingen en bedrijven sinds 11 september in iedereen een mogelijke terrorist zien en het maken van foto`s is daar in de omgeving ook verboden ik stond achter het haagse cenraal station met mijn foto toestel om een foto te maken van een prachtige old timer en had ineens beveiling in mijn nek en mocht om veigligheidsreden geen foto`s van het gebouw maken of van hun wagens en die old timer bleek van een van hun bobos te zijn ik vind het ook overdreven.
groetjes
Peter

Jah ik vind het idd ook vrij overdreven maar het is niet anders

wordt het al wat duidelijker jerommekeaalsmeer?  :P :P

Het is dus niet alleen bij DOW Benelux zo
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #94 Gepost op: 2 maart 2005, 16:57:40
ja wel, vind het alleen ngo steeds beetje overdreven
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

spuit 11

• Gast
Reactie #95 Gepost op: 2 maart 2005, 17:01:54
ja wel, vind het alleen ngo steeds beetje overdreven
ben het helemaal met je eens .
groetjes
peter

Erik

• Senior gebruiker
    • Brandweer Goes
Reactie #96 Gepost op: 2 maart 2005, 22:20:02
Het fotografieverbod bij DOW heeft niets met 11-9 te maken. Dat was tien jaar geleden ook al zo.

Bij heel veel chemische bedrijven (ook niet-Amerikaanse) is het maken van foto's op het bedrijfsterrein alleen toegestaan met speciale toestemming/vergunning. Dat heeft te maken met het feit dat men controle wil hebben over de foto's die op het terrein gemaakt worden ivm concurrentie-aangelegenheden en allerlei andere strategische zaken die te maken hebben met het bedrijfsbeleid dat door de top van het bedrijf wordt vastgesteld.

Veelal maakt men dan ook geen uitzondering voor het fotograferen van de bedrijfsbrandweer omdat ze anders overal wel uitzonderingen voor kunnen maken.

Vaak lukt het wel om speciale toestemming te krijgen, maar dan moet je wel de juiste contactpersonen en de juiste kanalen kennen.

Gr
Erik

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #97 Gepost op: 2 maart 2005, 22:37:18
Het fotografieverbod bij DOW heeft niets met 11-9 te maken. Dat was tien jaar geleden ook al zo.

Bij heel veel chemische bedrijven (ook niet-Amerikaanse) is het maken van foto's op het bedrijfsterrein alleen toegestaan met speciale toestemming/vergunning. Dat heeft te maken met het feit dat men controle wil hebben over de foto's die op het terrein gemaakt worden ivm concurrentie-aangelegenheden en allerlei andere strategische zaken die te maken hebben met het bedrijfsbeleid dat door de top van het bedrijf wordt vastgesteld.

Veelal maakt men dan ook geen uitzondering voor het fotograferen van de bedrijfsbrandweer omdat ze anders overal wel uitzonderingen voor kunnen maken.

Vaak lukt het wel om speciale toestemming te krijgen, maar dan moet je wel de juiste contactpersonen en de juiste kanalen kennen.

Gr
Erik

Zo is dat. Bij ons mogen ingeleenden en bezoekers pas foto's maken na toestemming van de directie en dit wordt kort gesloten met de beveiliging.
Alleen als iemand foto's wilt maken vanaf de buitenkant, hebben we weinig te zeggen, er zijn wel manieren om ze weg te krijgen, maar dat terzijde.

Christian

Rene112

• Gast
Reactie #98 Gepost op: 2 maart 2005, 22:42:19

Gr
Erik

In 1992 heb ik alle voertuigen van DSM Geleen kunnen fotograferen op het terrein (samen met Peter IJzerman). We hadden toen keurig vantevoren een brief geschreven waarin we om toestemming vroegen.

Wij waren op de heenreis naar Duitsland en Oostenrijk voor een fototocht.... de portier kreeg zowat een rolberoerte toen wij ons doodleuk meldden met een auto vol kampeerspullen om even wat foto's te maken op het terrein ;)

Toen hij even gebeld had met de bedrijfsbrandweer moest hij ons wel doorlaten... maar hij snapte er helemaal niets van....

groeten,
René de Caluwé

Erik

• Senior gebruiker
    • Brandweer Goes
Reactie #99 Gepost op: 2 maart 2005, 22:48:37
We zijn er vorig jaar met een excursie van de VBB geweest. Dat had heel wat voeten in de aarde, want de regels zijn bij Chemelot (voorheen DSM) nog verder aangescherpt nu een groot deel van het bedrijfsterrein in Arabische handen is.

Maar laten we in dit topic nu maar vooral weer verder gaan met het plaatsen van foto's die we WEL hebben kunnen maken :-)

Gr
Erik