Ik hoor regelmatig dat de politie langs meldingen gaat die ik twijfelachtig vindt...
Als voorbeeld een Quote van mezelf ...
Jah...maar pliesies zijn ook niet van brand...hoewel ze wel altijd gestuurd worden om te kijken....heb ook es 1x een fikkie uitgemaakt...kwam ik met gesmolten kisten vanaf...doe ik ook nie meer...waren net ingelopen ..
Vind ik trouwens wel een van de dingen die niet in het takenpakket van de politie thuishoren..."De meldkamer van de brandweer vertrouwd het niet helemaal, kunnen jullie even kijken of ze nodig zijn" of " Daar en daar ligt iemand op de grond, kunnen jullie even kijken of de Ambulance nodig is"...maar das meer iets voor in een andere discussie
Maar ook de bekende junk die het zo koud heeft in de winter...Daar
moet wel iets mee gebeuren, maar als ik dan zie dat in Amsterdam een Noodhulpauto 2 tot 4 uur bezig is om met "vangnet en advies" een GG&GD arts de crisisdienst het stoelenproject, het leger des heils allerlei stichtingen en weetikveel wat voor diensten nog meer bestaan op dat gebied te regelen dat iemand die voor apegapen op een bankje ligt onder dak te krijgen...
Past allemaal natuurlijk wel onder het schuin gedrukte in de Quote...
Artikel 2
De politie heeft tot taak in ondergeschiktheid aan het bevoegde gezag en in overeenstemming met de geldende rechtsregels te zorgen voor de daadwerkelijke handhaving van de rechtsorde en het verlenen van hulp aan hen die deze behoeven.maar volgens mij is de bedoeling van het politieapparaat meer het onderstreepte deel van de tekst...Daar is het ook op ingericht..