Gewonden bij rellen na Turkse demonstratie Sloterkade - Amsterdam 23-10-2011

Auteur Topic: Gewonden bij rellen na Turkse demonstratie Sloterkade - Amsterdam 23-10-2011  (gelezen 9117 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Ik vermoed dat dat nog wel problemen op gaat leveren..
Met Vriendelijke Groet.....


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Ik vermoed dat dat nog wel problemen op gaat leveren..

Ik vermoed dat deze lieden wel tactisch worden ''opgevangen''.


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Ik vermoed dat deze lieden wel tactisch worden ''opgevangen''.

Daar vertrouw ik ook wel op  ;) alleen het probleem met dat soort figuren is dat ze net als mieren overal vandaan komen
Met Vriendelijke Groet.....


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Chef van dienst ( meldkamer ) persoonlijk op de hoogste gesteld van wie en wat ze kunnen verwachten, en van waar natuurlijk.


JelZo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,258
  • Brandweerman / Brandweerduiker
    • JelZo Fotografie
Ik kom net daar vandaan. Rond tien voor half vier hebben de demonstranten gevochten met Koerden aan de Sloterkade. Daarbij zijn meerdere gewonden gevallen, vooral aan de Koerdische zijde. De politie is met circa vijftig(!) eenheden ter plaatse gekomen. De ME is niet ter plaatse geweest, mogelijk dat dit op een later tijdstip gebeurt.

Diverse groepjes demonstranten hebben herhaaldelijk de confrontatie gezocht met de politie. Daarbij heeft de politie meerdere charges uitgevoerd en tientallen mensen aangehouden. Het verkeer rond het Surinameplein is stilgelegd en de spoorbomen van de Overtoomsesluis zijn op last van de politie neergelaten als barrière.

Momenteel mogen er daar alleen nog mensen weg, de afrit S106 is afgesloten voor al het verkeer de stad in.


TheBeast

  • Incident-service Manager
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 531
  • BHV
de reactie op onze geliefde drie-kleur.... k..... vlag.  >:(


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Weet je wat mij verbaast is dat er nu (nog) geen reacties zijn met de teksten

"dat voor dit soort demostraties vergunningen afgegeven worden"  "eigenlijk moet men geen vergunningen afgeven voor deze zinloze provo eh demostraties
"

Ik denk dat dit soort reacties voor dit soort "demostraties"  het helemaal geldt........en niet alleen voor de NVU demostraties.      

Men is ooit in Nederland komen wonen misschien/waarschijnlijk zijn de meeste geboren in NEDERLAND,(misschien al een 3de generatie)   maar men wil in Nederland iets uit gaan vechten wat in hun "vaderland" gebeurt.  
Men wil schijnbaar nooit een Nederlander willen worden / zijn.    En dat blijkt maar weer uit deze "demostratie" zeg het maar niet hard op want dan is men rechts.   (dan maar als rechts gezien worden.......)

Sorry,  maar ga lekker in Turkije demostreren   of nog beter  neem dienst bij de Turkse krijgmacht en ga daar tegen de Koerden vechten.


Ik zal er voor maar ff bijzetten dat ik niet voor de NVU ben, anders krijg ik dat over me heen.


JelZo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,258
  • Brandweerman / Brandweerduiker
    • JelZo Fotografie




Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
VIJF AANHOUDINGEN NA DEMONSTRATIE (23-10-2011)

http://www.politie-amsterdam-amstelland.nl/get.cfm?id=9756

Na een Turkse demonstratie op het Museumplein in Amsterdam is omstreeks 16.10 uur een vechtpartij uitgebroken op de Sloterkade. Verschillende personen raakten gewond. De politie hield vijf verdachten aan voor hoofdzakelijk openlijke geweldpleging.

Na de goed verlopen demonstratie op het Museumplein ging een groep van ongeveer tachtig personen richting de Sloterkade waar een Koerdisch centrum is gevestigd. Na het vernielen van ruiten ontstond een vechtpartij. De politie heeft vervolgens ingegrepen en de groepen uiteen gehaald. Tijdens dit optreden zijn voor zover bekend, vier betrokkenen licht gewond geraakt, evenals een vijftal agenten.

De politie heeft na het incident een deel van de omgeving afgezet en een onderzoek ingesteld. Ondanks een gerucht dat er schoten waren gehoord, zijn bij dat onderzoek geen vuurwapens of sporen van vuurwapengebruik aangetroffen.
Samen sterk in de hulpverlening!