Tsja ... een
veiligheids zichtbaarheidsvestje op de fiets...
Als mijn kinderen met de hele schoolklas op de fiets stappen, hebben ze een oranje vest aan dat van school uit verstrekt wordt.
De begeleiders + de twee voorste en de twee achterste fietsers hebben een geel hesje aan.
Niemand die er raar van opkijkt (voor zover ik weet)
Ooit een hesje gekocht. Ik heb dat hesje echt nooit aan. Ten eerste sta je voor 'lul' en ten tweede neemt het veel ruimte in. Langs de snelweg is het wel slim om een hesje te gebruiken voor je eigen veiligheid. Ik hoorde laatst wel dat de goedkope hesjes (denk aan de Action) niet gekeurd zijn!
Ik ben geen incidentfotograaf maar ik heb zelf standaard een hesje in het kaartenvak van mijn autodeur zitten. Dat bleek in de praktijk een betere plaats te zijn dan in de kofferbak. Mits goed opgevouwen neemt het nauwlijks plaats in beslag. Ook op de motor draag ik reflecterende kleding. Ik vind mezelf namelijk minder voor 'lul'
staan met een vestje aan dan dat ik op de grond
lig omdat ik met mijn standaard donkere kleding net niet genoeg opviel. Als ik door externe factoren
met een hesje niet gezien wordt ... wordt ik het
zonder hesje waarschijnlijk al helemaal niet.
Dat goedkope hesjes niet gekeurd zijn ... Het zou wat. Zolang ze maar doen waar ze voor gemaakt zijn. Opvallen. Mijn negatieve ervaring met goedkope hesjes is dat ze meestal " one size fits all" zijn. En dat werkt bij volwassen mensen die ook nog eens een dikke jas aan hebben (of iets te kort zijn voor hun gewicht
) niet altijd op die manier.
Maar goed ... deze algemeenheden zijn slecht aanvullend op de vraag die specifiek over incidentfotografen gesteld wordt.
Ik denk dat een vestje een aanvulling zou kunnen zijn om ter plaatse aan te geven dat je geen toevallige voorbijganger/ramptoerist bent maar iemand die voorbereidt op pad gaat en niet zomaar ergens met een toestelletje staat te klooien terwijl hij verder nergens naar kijkt/op let.