was een vervolg op de brand eerder op de dag daar:Slangen gered bij woningbrand aan Kastanjelaan in Oosterhoutdonderdag 27 oktober 2011 | 13:42 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 27 oktober 2011 | 17:26
OOSTERHOUT - Vijf minuten was Miranda van den Diepstraaten uit Oosterhout donderdag weggeweest om de hond uit te laten.
Bij terugkomst kreeg ze meteen in de gaten dat er iets niet in orde was in haar huis aan de Kastanjelaan: "Ik rook een brandlucht en ben meteen gaan kijken in de kamer van mijn zoon Kevin. Daar was niets te zien, maar toen ik me omdraaide zag ik rook uit de kamer van mijn dochter Kiona komen. Ik wist niet wat ik meemaakte."
Ze bracht haar zoon in veiligheid (haar dochter logeerde elders), schakelde de hulpdiensten in, belde haar man Antoine en zette de honden in de kennel. Waar ze echter niet meer aan toekwam, waren de zeven korenslangen van Antoine. Een oplettende brandweerman waarschuwde het stel: "Als ik snel zou zijn, kon ik ze volgens hem nog uit huis halen. Dat heb ik toen gedaan, onder begeleiding van de brandweer."
Hoe stellig hij het nadien ook vertelt, op het moment zelf was het wel even slikken: "Toen ik de straat in kwam rijden, zag ik al drie brandweerauto's, politie en alle buren op straat staan. Ik stond echt te trillen op m'n benen."
De brandweer kwam snel ter plaatse, waardoor de benedenverdieping van het huis gespaard bleef. De bovenverdieping is gedeeltelijk verloren gegaan bij de brand.
p2kflex
11:50:28 27-10-11 | GROUP-1 | PRIO 1 3796 3749 3756 3748 KASTANJELAAN 57 OOSTERHOUT NB WONINGBRAND (INC: 07) |
1200007 | BRW Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant (HOvD Oost) (Infocode) |
1200010 | BRW Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant (OvD Drimmelen - Geertruidenberg - Oosterhout) (Infocode) |
1200040 | BRW Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant (OvD Drimmelen - Geertruidenberg - Oosterhout) (Alarmcode) |
1200706 | BRW Oosterhout (Blusploeg 1) |
1200707 | BRW Oosterhout (Blusploeg 2) |
1200708 | BRW Oosterhout (Dagploeg) |
1201364 | BRW Oosterhout (Kazernetechniek) |
1201861 | BRW Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant (Clustermanager Drimmelen / Geertruidenberg / Oosterhout) |
1201956 | BRW Oosterhout (Lichtkrant) |