Ik las het ook, en de media buitelen wederom over elkaar heen. Laat ik voorop stellen dat dit triest is. Neemt niet weg dat het van groots belang is dat er altijd heel snel moet worden begonnen met reanimeren, hoe langer het duurt, hoe kleiner de kans op overleving.
De pers heeft o.a. de taak om het handelen van de overheid te controleren en zichtbaar te maken. Dit is typisch een geval wat de pers dus moet melden. Ik ben het echter niet eens met de koppen die suggeren dat er een direct verband is. Ik denk dat op dit moment niemand kan vaststellen of het kind niet was overleden als de ambulance op tijd was gekomen.
Daarnaast is het van belang dat er mensen zijn die de ambulance opwachten op de hoek van de straat o.i.d.
Dat is helaas een veelvoorkomend probleem.
Inderdaad staat hij nog niet in de Google maps maar heb de ervaring dat de routeplanner van de ANWB meer up to date is.In dit geval staat de straat er nog niet op maar wel de positie waar hij is aangelegd.
Bij mij komt hij gewoon op Google Maps.
En als ik zie dat het adres gewoon in de P2000-melding staat is het kennelijk bij de CPA wel bekend.
Hoe was de communicatie tussen de chauffeur en de CPA?
Had de lokaal beter bekende politie dit probleem in de gaten?
En hoeveel tijd is er verloren gegaan?