Gebruilk van de BAG voor navigatie

Auteur Topic: Gebruilk van de BAG voor navigatie  (gelezen 17137 keer)

0 gebruikers (en 18 gasten bekijken dit topic.

Ommema

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #40 Gepost op: 6 november 2011, 14:24:39
in Gldmidden hebben we de GBKN kaarten pas sinds mei. Ik wist dit toentertijd ook niet, maar als de MKA de GBKN kaarten bv al wel gebruikt is het een kwestie van een nieuwe update uitvoeren met de GBKN erbij. Gewoon jullie Gis beheerder laten laten bellen met Citygis. Begin dec komt er weer een update heb ik begrepen.

Sommige van jullie hebben ook satelliet kaarten? Kunnen jullie hier een plaatje van posten?
Ben zeer geïnteresseerd.

Groetjes

Ko van Leeuwen

• Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #41 Gepost op: 9 november 2011, 12:16:47
Dat klopt zeker, maar daarbij dient ten alle tijden hoor én wederhoor plaats te vinden!
En wie zegt dat dit niet is gebeurd? Dat verhaal van eens per 4 maanden updaten komt ook ergens vandaan.
Bovendien, als je de vervolgitems bekijkt zijn er wel degelijk vragen gesteld aan gemeente en veiligheidsregio.
Daarnaast willen organisaties wel eens dichtklappen in dit soort situaties. Dat betekent niet dat de media dan ook maar dichtklapt. Zeker in de huidige tijd ligt het nieuws op straat en dus pak je het als media op. Je ziet ook vaak dat mensen dat van de media verwachten. Dan kan er dus een eerste bericht komen terwijl achter de schermen gewerkt wordt aan meer informatie.

Ko van Leeuwen

• Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #42 Gepost op: 9 november 2011, 13:21:36
Achja de pers..... die ook niet gespeend is van politiek, management en subjectiviteit...  Helaas vaak onvolledige tendentieuze berichtgeving, zonder wederhoor en  die in papieren versies nog achterloopt ook..
Tendentieuze pers en berichtgeving baart mij dan weer zorgen...
Tendentieuze opmerkingen op basis van subjectiviteit ;-)

ijsselvechter

• Forum gebruiker
Reactie #43 Gepost op: 9 november 2011, 16:42:30
i

Sommige van jullie hebben ook satelliet kaarten? Kunnen jullie hier een plaatje van posten?
Ben zeer geïnteresseerd.

Groetjes
Daar ben ik ook erg benieuwd naar. Lijkt mij een goede aanvulling.

Ambu ALS

• Forum gebruiker
  • Beroepsmatig in de ambulancezorg werkzaam
Reactie #44 Gepost op: 10 november 2011, 11:48:09
In Noord- en Oost Gelderland hebben 10 van de 30 wagens satellietkaarten als extra kaartlaag.
De reden waarom de overige 20 die niet hebben zijn de zorgen van het geheugen van die systemen (ouder dan 2 jaar).

GBKN, Topo, Satellietkaarten, fietsknooppunten, mountainbike routes. Je kunt ze allemaal installeren via een klantspecifieke update. Informeer maar bij je GIS-beheerder.

foto's van satellietnavigatie:

Uploaded with ImageShack.us
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever

ijsselvechter

• Forum gebruiker
Reactie #45 Gepost op: 10 november 2011, 20:07:18
Dat ziet er in ieder geval zeer goed uit. Je kunt zo een goed beeld vormen van de omgeving. Bij ons zijn de systemen ook ouder dan 2 jaar. Zal wel een duur grapje zijn om eea aan te passen. :-\

Ambu ALS

• Forum gebruiker
Reactie #46 Gepost op: 11 november 2011, 11:39:23
Dat ziet er in ieder geval zeer goed uit. Je kunt zo een goed beeld vormen van de omgeving. Bij ons zijn de systemen ook ouder dan 2 jaar. Zal wel een duur grapje zijn om eea aan te passen. :-\

Informeer eens bij Gerard B. (kantoor) of Bert H. (CityGis) bij RAV Ijsselland.
Zij zijn op de hoogte. Je kunt het ook gewoon op een systeem testen.
Lukt het niet, inhoud mapdata verwijderen en even weer updaten met de reguliere update.
Let wel: deze handeling alleen laten uitvoeren door iemand die normaal gesproken ook al de updates verzorgd.

Mijn opmerking over systemen ouder dan 2 jaar heeft te maken met de hardwareconfiguratie in N.O.G.
Dat kan elders anders zijn. We hebben echter de ervaring dat bij systemen ouder dan 2 jaar de geheugencapaciteit te wensen over laat. In 2012 gaan er 7 auto's uit met een systeem van 5 jaar. Als die vervangen zijn dan ga ik overal satellietkaarten installeren.

Goed om te weten: bij navigatie gaat CG uit van de basiskaart (zeg maar de eerste kaartlaag). Het kan dus zijn dat als je foto ouder is dan de basiskaart je opeens door een weiland genavigeerd wordt op de foto. Op de basiskaart ligt die weg er dan wel, op de foto (nog) niet. Als je de foto gebruikt om te oriënteren zonder actieve navigatie dan kun je dus wel bedrogen uitkomen.
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #47 Gepost op: 11 november 2011, 13:47:25
Hoe ziet het er nu uit als je een actieve route hebt? wordt die eroverheen geprojecteerd of zie je alleen de aanwijzingen aan de linkerkant?

Informeer eens bij Gerard B. (kantoor) of Bert H. (CityGis) bij RAV Ijsselland.
Zij zijn op de hoogte. Je kunt het ook gewoon op een systeem testen.
Lukt het niet, inhoud mapdata verwijderen en even weer updaten met de reguliere update.
Let wel: deze handeling alleen laten uitvoeren door iemand die normaal gesproken ook al de updates verzorgd.

Mijn opmerking over systemen ouder dan 2 jaar heeft te maken met de hardwareconfiguratie in N.O.G.
Dat kan elders anders zijn. We hebben echter de ervaring dat bij systemen ouder dan 2 jaar de geheugencapaciteit te wensen over laat. In 2012 gaan er 7 auto's uit met een systeem van 5 jaar. Als die vervangen zijn dan ga ik overal satellietkaarten installeren.

Goed om te weten: bij navigatie gaat CG uit van de basiskaart (zeg maar de eerste kaartlaag). Het kan dus zijn dat als je foto ouder is dan de basiskaart je opeens door een weiland genavigeerd wordt op de foto. Op de basiskaart ligt die weg er dan wel, op de foto (nog) niet. Als je de foto gebruikt om te oriënteren zonder actieve navigatie dan kun je dus wel bedrogen uitkomen.
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

Ambu ALS

• Forum gebruiker
Reactie #48 Gepost op: 11 november 2011, 15:17:55
Hoe ziet het er nu uit als je een actieve route hebt? wordt die eroverheen geprojecteerd of zie je alleen de aanwijzingen aan de linkerkant?

Gelijk aan de andere kaartlagen. Dus gewoon actieve routegeleiding.

Danny722

• Manschap A
  • Senior gebruiker
Reactie #49 Gepost op: 11 november 2011, 15:23:10

Het verbaast me dat veel ambulances nog niet de beschikking hebben over satellietbeelden. Ook wij hebben op de MDT de mogelijkheid om via satellietbeelden de route te zien en dat kan best nuttig zijn (ook voor 'locatieverkenning' voordat je ter plaatse komt). De meeste ambulances maken toch wel wat meer kilometers dan onze tankautospuit, dus zou je zeggen dat het geen overbodige luxe is...
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding