Gebruilk van de BAG voor navigatie

Auteur Topic: Gebruilk van de BAG voor navigatie  (gelezen 17133 keer)

0 gebruikers (en 15 gasten bekijken dit topic.

Kusje

• Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 29 oktober 2011, 15:06:26
Waar zijn de ambulance chauffeurs gebleven die de weg wisten ? (geldt dat ook voor de bijrijders)

vesalius

• Senior gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 29 oktober 2011, 15:40:53
Waar zijn de ambulance chauffeurs gebleven die de weg wisten ? (geldt dat ook voor de bijrijders)

Gezien de grootte van de verzorgingsgebieden is het een utopie te denken dat de chauffeurs alle wegen kennen inclusief wegopbrekingen, omleidingen, nieuwbouw, etc.

Hoe afschuwelijk deze casus ook is, de eerste ambulance was binnen de wettelijk gestelde norm aanwezig en voor alle opvolgende hulpverleners bestaat geen norm. Het enige terechte punt van kritiek is de late alarmering van de first-responders omdat nu juist deze zouden moeten zorgen voor verkorting van de aanrijtijd bij die zaken waar tijd echt een factor is.

WvM

• Forum gebruiker
    • 112 Hollands-Midden
Reactie #12 Gepost op: 29 oktober 2011, 16:27:06
Waar heb jij leren rekenen? Volgens mij zijn het 9 min. Ambu om 14.02 en frs om 14.11. Nog steeds erg laat overigens.

Sorry  je heb gelijk, wilde iets te snel zijn blijkbaar e050

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #13 Gepost op: 29 oktober 2011, 17:55:12
Onderzoek naar verdwaalde ambulance
TVGelderland op 28 okt 2011

Onderzoek naar verdwaalde ambulance

http://www.omroepgelderland.nl/web/nieuwsartikel/1190591/Onderzoek-naar-verdwaalde-ambulance-2.htm

WAGENINGEN - Er komt een onderzoek naar een incident met een ambulance in Wageningen. Daar overleed donderdag een kind van bijna een jaar. De ambulance kwam laat bij het huis aan, omdat ze het adres niet kon vinden op de routeplanner. De ambulance was er wel binnen de norm van 15 minuten.

De gemeente Wageningen zegt dat ze wel een actueel stratenoverzicht had verstrekt. De veiligheidsregio Gelderland-Midden bevestigt dat.

Ze onderzoeken samen hoe het kan dat het adres toch niet in het systeem stond. Het appartementencomplex staat er meer dan vier maanden.

A A A vrijdag 28 oktober 2011 | 16:25 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 28 oktober 2011 | 16:29

Samen sterk in de hulpverlening!

rolv

• Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #14 Gepost op: 29 oktober 2011, 18:00:57
Ben ook lokaal bekend, natuurlijk weet ik niet of het probleem hier een reanimatie betrof,
maar zo ja, dit is een plekje in Wageningen met enorme dichtheid aan AED's (en mensen die dat kunnen gebruiken).

Binnen ~250 meter 3 schoolgebouwen, 1 sporthal en 1 universiteitsgebouw met allemaal een eigen BHV-ploeg en AED (tijdens kantooruren).

Maar dat moet je maar net weten. Ik weet niet of er een AED-alert is uitgegaan, maar had wel kunnen helpen.

Lees net bij reanimatieraad dat er eigenlijk geen bewijs is dat AED helpt bij kinderen <1 jaar zoals hier het geval was en of je  dus wel AED moet gebruiken.
http://www.reanimatieraad.nl/_content/pages/downloads/Basale%20reanimatie%20van%20kinderen.pdf

CM

• Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 29 oktober 2011, 20:27:29
In deze situatie was de AED geen meerwaarde geweest. Daar wil ik het bij laten.
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon

KJS

• Senior gebruiker
  • Generalist OC
Reactie #16 Gepost op: 29 oktober 2011, 20:31:41
Los van het feit of een AED uitkomst had kunnen bieden even het volgende:

Vrijwilligers worden niet gealarmeerd bij reanimatie van pasgeborenen, kinderen, zelfdodingen, trauma's en als postcode of huis adres niet compleet is.
Dit is gedaan om de vrijwilliger 'iets' te beschermen, want prof. hulpverleners hebben vaak al (veel) moeite met dit soort reanimaties laat staan een vrijwilliger.. (uitzonderingen daar gelaten..)

Ben ook lokaal bekend, natuurlijk weet ik niet of het probleem hier een reanimatie betrof,
maar zo ja, dit is een plekje in Wageningen met enorme dichtheid aan AED's (en mensen die dat kunnen gebruiken).

Binnen ~250 meter 3 schoolgebouwen, 1 sporthal en 1 universiteitsgebouw met allemaal een eigen BHV-ploeg en AED (tijdens kantooruren).

Maar dat moet je maar net weten. Ik weet niet of er een AED-alert is uitgegaan, maar had wel kunnen helpen.

Lees net bij reanimatieraad dat er eigenlijk geen bewijs is dat AED helpt bij kinderen <1 jaar zoals hier het geval was en of je  dus wel AED moet gebruiken.
http://www.reanimatieraad.nl/_content/pages/downloads/Basale%20reanimatie%20van%20kinderen.pdf
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 29 oktober 2011, 21:08:27
Een chauffeur weet veel, maar lang niet alles. Het komt regelmatig voor dat je inzetjes doet in ''andermans'' gebied. En geloof me, de wonderchauffeur die alle straatjes en hofjes inclusief alle werkzaamheden en opbrekingen uit z'n hoofd weet, moet nog geboren worden..

En inderdaad, de verkeersbelemmerende maatregelen...paaltjes, transponders, sleutels voor paaltjes, drempels, versmallingen, bloembakken, verkeerd geparkeerde auto's, bruggen die open en dicht gaan, tunnelproblematiek, wegwerkzaamheden, ga maar door...dagelijkse kost die je soms de zweetplekken bezorgen.

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 30 oktober 2011, 13:22:18
De pers heeft o.a. de taak om het handelen van de overheid te controleren en zichtbaar te maken. Dit is typisch een geval wat de pers dus moet melden. Ik ben het echter niet eens met de koppen die suggeren dat er een direct verband is. Ik denk dat op dit moment niemand kan vaststellen of het kind niet was overleden als de ambulance op tijd was gekomen.
Dat is helaas een veelvoorkomend probleem.
Bij mij komt hij gewoon op Google Maps.

En als ik zie dat het adres gewoon in de P2000-melding staat is het kennelijk bij de CPA wel bekend.
Hoe was de communicatie tussen de chauffeur en de CPA?
Had de lokaal beter bekende politie dit probleem in de gaten?
En hoeveel tijd is er verloren gegaan?

Achja de pers..... die ook niet gespeend is van politiek, management en subjectiviteit...  Helaas vaak onvolledige tendentieuze berichtgeving, zonder wederhoor en  die in papieren versies nog achterloopt ook..
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

Joffry Ambu-Vpk

• Senior gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 30 oktober 2011, 13:28:00

Zucht, die chauffeurs staan in de vorm van de beste stuurlui nu  aan de wal...

Het is ondoenlijk om al in 1 stad alle wegen te kennen, vroeger kon dat overigens ook al niet en heden ten dage is dat al helemaal ondoenlijk met inzetten in groter wordende eigen regios en inzetten in andere regios. Hiervoor is o.a. de citygis info apparatuur uitgevonden die - mits geupdate met relevante info- altijd de juiste route geeft, tenslotte wat je er qua info instopt komt er ook weer uit.

En nee, bijrijders bestaan niet!  
Ik mag zelf graag naast mijn collega's zitten die ambulancechauffeur heten (overigens een benaming die de lading niet dekt, ambulanceverzorgende zou mijns inziens beter zijn) maar een persoon die er een beetje mee mag rijden in de vorm van ''bijrijden''....geen idee wie die idiote term ooit heeft gelanceerd, misschien de auteur van de rijbewijsboekjes... Of gewoon een vorm van niet geinformeerd (willen) zijn.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod