C 2000 & P 2000

Auteur Topic: C 2000 & P 2000  (gelezen 25515 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #140 Gepost op: 16 april 2005, 16:40:07
Jah dat was mij ook al opgevallen, bijv. ambu van Terneuzen moet VWS naar Vogelwaarde en dan staat er B POST TERNEUZEN WIELINGENLAAN 2 TNZ VWS

beetje onduidelijk majah :-\
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #141 Gepost op: 16 april 2005, 16:43:36
Het is me inderdaad opgevallen dat die VWS-ritten niet altijd kloppen. Jij noemt nu Middelburg, terwijl dat Goes moest zijn. Ik hoor regelmatig een VWS Sint-Maartensdijk en op P2000 staat dan VWS POST GOES. Very vreemd...

Maargoed ik zag zojuist wel (HEEL TOEVALLIG???) de eerste aangepaste tekst van de CPA Zeeland, en dat was OOK nog eens een VWS rit :) :)

1320124   15:45:31 16-04-05    FLEX-A    GROUP  1600    VWS zierikzee via neeltje Jans

(Patat halen in Neeltje?)

Groeten, Peter.


Zou het niet logisch zijn dat eerst de betreffende post genoemd wordt en dan wat ze moeten doen?? Ze weten dan dat het geen A1 of A2 rit is maar dat ze ergens anders moeten gaan staan....

Neeltje Jans is het voormalige werkeiland Neeltje Jans in de monding van de oosterschelde. Daar zit tegenwoordig ook een ambu post die een deel van walcheren, Noord-beveland en de kop van schouwen bestrijkt...


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #142 Gepost op: 17 april 2005, 10:46:25
En dan gisteren in de regio Zeeland:
Twee meldingen van hulpverleningen die beide over de analoge alarmontvangers ook als hulpverlening gemeld werden maar via P2000 als brandmeldingen.
Het wordt steeds vager :-)

Gr
Erik


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #143 Gepost op: 18 april 2005, 23:07:03
Het is me inderdaad opgevallen dat die VWS-ritten niet altijd kloppen. Jij noemt nu Middelburg, terwijl dat Goes moest zijn. Ik hoor regelmatig een VWS Sint-Maartensdijk en op P2000 staat dan VWS POST GOES. Very vreemd...

Maargoed ik zag zojuist wel (HEEL TOEVALLIG???) de eerste aangepaste tekst van de CPA Zeeland, en dat was OOK nog eens een VWS rit :) :)

1320124   15:45:31 16-04-05    FLEX-A    GROUP  1600    VWS zierikzee via neeltje Jans

(Patat halen in Neeltje?)

Groeten, Peter.


Klopt, ik las 'm ook en dacht: wat toevallig! ;D
Ik denk dat er nu nog niet echt naar P2000 wordt gekeken, maar dat zal hopelijk in de toekomst veranderen. Verder mis ik het roepnummer in de melding, maar daar is vast niets aan te veranderen.

Christian


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #144 Gepost op: 19 april 2005, 00:54:38
Verder mis ik het roepnummer in de melding, maar daar is vast niets aan te veranderen.

Wat zou daar het voordeel van zijn? Er is maar 1 ambu die de melding ontvangt en als de centralist ambu 38 alarmeert, dan zal alleen ambu 38 de melding ontvangen :)

Groeten, Peter.


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #145 Gepost op: 19 april 2005, 11:02:24
Ja, dat snap ik wel, maar op m'n pieper verschijnt dat niet en dat zou wel een stuk duidelijker zijn. Natuurlijk kan ik later op internet lezen wie naar een incident toe moest(en). Maar als m'n pieper gaat en er worden 3 ambulances gealarmeerd, dan zie ik dat niet. Alleen dat er meer dan 1 ambu wordt gepiept, snap je? Maar dat went wel denk ik. ;)

Christian


FP924

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #146 Gepost op: 19 april 2005, 13:58:03
Inderdaad, dat is iets wat ik zelf ook wel jammer vind. Je ziet nooit welke ambu er geallarmeerd wordt. Voorbeeld van net, pager gaat..

1320108 13:00:44 19-04-05 GROUP A1 IRENESTRAAT 35 BHE OVERIG GEZONDHEID CPA Zeeland

Normaal zijn de spoedritten voor West-Schouwen Duiveland voor de 7309, dus ik ging ervan uit dat die ook geallarmeerd was. Hoor ik opeens een ambu rijden  :o. Was het dus de 7308 die geallarmeerd was en die staat vlak bij mijn huis gestationeerd. Jammer dat je dat soort dingen niet kunt zien, behalve als je thuis achter de computer zit..


Pager

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 26
Reactie #147 Gepost op: 19 april 2005, 20:47:04
Ja, dat snap ik wel, maar op m'n pieper verschijnt dat niet en dat zou wel een stuk duidelijker zijn.

Tja en voor wie denk je dat P2000 gemaakt is........ Ze gaan heus niet roepnummers toevoegen om dat de hobbyist dat wil. Net wat Peter al schreef de centralist alarmeert ambu 10 en de pager van ambu. 10 gaat. en niet van ambu 12.

Groeten, André


FP924

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #148 Gepost op: 19 april 2005, 21:35:03

Tja en voor wie denk je dat P2000 gemaakt is........ Ze gaan heus niet roepnummers toevoegen om dat de hobbyist dat wil. Net wat Peter al schreef de centralist alarmeert ambu 10 en de pager van ambu. 10 gaat. en niet van ambu 12.

Groeten, André

Maar het is ook jammer dat er op de Apollo's niet een functie zit waarmee je kunt bekijken op welke capcode(s) een bericht is binnen gekomen..  :(


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #149 Gepost op: 19 april 2005, 22:51:40

Tja en voor wie denk je dat P2000 gemaakt is........ Ze gaan heus niet roepnummers toevoegen om dat de hobbyist dat wil. Net wat Peter al schreef de centralist alarmeert ambu 10 en de pager van ambu. 10 gaat. en niet van ambu 12.

Dat snap ik ook wel hoor, maar ik kan het desondanks toch jammer vinden?
En ja, als je de alarmeringen goed meeleest en weet waar de posten/auto's staan en weet waar ze ingezet zijn, dan kom je met je boerenverstand een heel eind, vind ik. ;)

Christian