C 2000 & P 2000

Auteur Topic: C 2000 & P 2000  (gelezen 26270 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #70 Gepost op: 30 januari 2005, 18:17:11
Heb je niet goed opgelet tijdens de les, Erik.... ::) ::)

Als je de knopjes gebruikt, doe je dit VOOR je inzet, daarna gaat hij je zak in en (zou) je hem niet meer aan moeten raken.... ;)

Ohw, maar dat heb ik wel gehoord hoor.
En dat klopt. Theoretisch gezien.
Maar een bevelvoerder bijvoorbeeld (die ook nog eens twee porto's mee krijgt) heeft ook graag handschoenen aan :-) En we zullen ongetwijfeld tegen situaties aan gaan lopen waarin toch overgeschakeld zal moeten worden.

En bedankt voor de presentatie, want die kwam geloof ik uit Terneuzen :-)
Overigens ook weer een misser dat er geen landelijke instructie/briefing/presentatie is ontwikkeld. Nu vindt iedereen weer zijn eigen wiel uit.... en dat doen we al veel te veel in de brandweerwereld.

Gr
Erik


firemanr

  • Gast
Reactie #71 Gepost op: 30 januari 2005, 18:38:45
O, en je hoeft niet meer over te schakelen?, afhankelijk van je functie toch regelmatig!
De bevelvoerder heeft 2 porto's: 1 op DMO en de ander op TMO.
Je spreekt als je wegrijdt op welk werknet je kruipt met zn allen (in de auto), dus daar hoef je niet meer aan te komen.
Als je een uitruk hebt naar de tunnel, zullen we ook proberen om dit vantevoren te doen of tijdens de rit ernaartoe.... ;)
Hoedanook, wanneer je het eenmaal ingesteld hebt, hoef je er niet meer aan te komen, en kun je de porto in je zak laten zitten. ;D


Rene112

  • Gast
Reactie #72 Gepost op: 30 januari 2005, 21:11:20
O, en je hoeft niet meer over te schakelen?, afhankelijk van je functie toch regelmatig!

Als de procedures worden gebruikt dan hoeft een bevelvoerder in NHN maximaal één keer te schakelen.

Gestart wordt met de TMO-portofoon in de eigen gemeentelijke groep. Als er opgeschaald wordt zal de meldkamer de bevelvoerder vragen over te schakelen naar een aparte groep (normaal gesproken groep 30). De bevelvoerder doet dit zodra hij/zij hiervoor in de gelegenheid is. In de tussentijd koppelt de meldkamer altijd de gemeentelijke groep aan groep 30, dus kan er al communicatie plaatsvinden tussen de OvD en bevelvoerder(s).

Eén keer schakelen is dus maximaal. Anders wordt er niet conform de vastgestelde procedures gewerkt ;)

groeten,
René de Caluwé


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #73 Gepost op: 30 januari 2005, 22:25:59
dank voor je antwoord Rene, ik vroeg dit omdat ze bij de politie elkaar nog al eens kwijt zijn.
Nemo me impune lacessit


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #74 Gepost op: 31 januari 2005, 00:20:36
dank voor je antwoord Rene, ik vroeg dit omdat ze bij de politie elkaar nog al eens kwijt zijn.

Hmm, dan heeft Carin zeker een dagje vrij  ;D

Groeten, Peter.


flupke

  • Gast
Reactie #75 Gepost op: 31 januari 2005, 12:00:38
Weet iemand wanneer in Zuid-Oost Brabant C2000 ingevoerd wordt, ik weet dat ze aan het testen zijn.


nvr

  • Gast
Reactie #76 Gepost op: 31 januari 2005, 23:10:23
23 Februari staat er voor de proefperiode van de CPA/ambulancediensten.


Bleij

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 607
Reactie #77 Gepost op: 6 februari 2005, 23:10:47
Benieuwd hoe men de inzet bij de tunnel gaat ervaren zonder DMO . . . . . gelukkig werkt dan wél de rode knop  ;)


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #78 Gepost op: 8 februari 2005, 11:07:51
Vraagje, sorry als de vraag al eens gesteld is: Hoeveel kost een C2000-porto?
Arts  www.alphalog.nl


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #79 Gepost op: 8 februari 2005, 13:12:59
Vraagje, sorry als de vraag al eens gesteld is: Hoeveel kost een C2000-porto?

Ik heb ergens horen waaien dat zo'n ding 3.000 Euro kost. Wat wil je er mee gaan doen?

Gr
Erik