Het gerucht gaat dat er eind maart een oefening in de Westerscheldetunnel gehouden gaat worden, waarbij C2000 als communicatiemiddel gebruikt gaat worden.
Het schijnt dat alle diensten boven de westerschelde (geel rood en blauw) vooral de procedures rondom een grootschalige hulpverlening willen gaan testen terwijl de brandweer van Zeeuw Vlaanderen er een Technische hulpverleningsoefening van wil maken, met C2000 als neven oefendoel.
Ik vrees dat als je een nieuw systeem C2000 op die manier als nevendoel gaat gebruiken er maar een conclusie uit kan komen "de communicatie liep weer eens niet ...."
Of het verhaal juist is weet ik niet, maar het lijkt me niet onverstandig om eerst de aansturing van een inzet m.b.v. C2000 op de rit krijgen voordat er blikken slachtoffers etc opengerukt worden.
Hoe meer oefendoelen in 1 oefening, des te minder doelen worden er gehaald is mijn ervaring.
Wanneer er procedureel geoefend wordt zal waarschijnlijk ook de GNK meedoen, wordt het een TH oefening dan zal die er waarschijnlijk niet bij zijn