C 2000 & P 2000

Auteur Topic: C 2000 & P 2000  (gelezen 26288 keer)

0 gebruikers (en 14 gasten bekijken dit topic.

Druifje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 372
  • Je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.....
Reactie #60 Gepost op: 21 januari 2005, 16:24:39
Waarom mogen SIGMA leden nooit naar Zwitserland? ??? :'(

Christian

Grenzen zijn gewoon open hoor, je mag daar ook als sigma-lid best heen.... :D
De dingen waar ik tegen ben, die ben ik liever voor.....


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #61 Gepost op: 21 januari 2005, 16:40:27
Grenzen zijn gewoon open hoor, je mag daar ook als sigma-lid best heen.... :D

Jah als je 't zo bekijkt  :P
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


firemanr

  • Gast
Reactie #62 Gepost op: 21 januari 2005, 16:47:11
Het gerucht gaat dat er eind maart een oefening in de Westerscheldetunnel gehouden gaat worden, waarbij C2000 als communicatiemiddel gebruikt gaat worden.

Het schijnt dat alle diensten boven de westerschelde (geel rood en blauw) vooral de procedures rondom een grootschalige hulpverlening willen gaan testen terwijl de brandweer van Zeeuw Vlaanderen er een Technische hulpverleningsoefening van wil maken, met C2000 als neven oefendoel.

Ik vrees dat als je een nieuw systeem C2000 op die manier als nevendoel gaat gebruiken er maar een conclusie uit kan komen "de communicatie liep weer eens niet ...."

Of het verhaal juist is weet ik niet, maar het lijkt me niet onverstandig om eerst de aansturing van een inzet m.b.v. C2000 op de rit krijgen voordat er blikken slachtoffers etc opengerukt worden.

Hoe meer oefendoelen in 1 oefening, des te minder doelen worden er gehaald is mijn ervaring.
Wanneer er procedureel geoefend wordt zal waarschijnlijk ook de GNK meedoen, wordt het een TH oefening dan zal die er waarschijnlijk niet bij zijn
Als je niet grootschalig oefent met het nieuwe systeem, zul je tot de dag dat er werkelijk wat gebeurt, niet weten of alles werkt. Uiteraard zal de communicatie weer het zorgenkindje kunnen zijn. Hoeft niet natuurlijk.

Oefen je niet, komen er misschien problemen naar voren op het moment dat er werkelijk wat aan de hand is en heb je dus echt een groot probleem. ;)

Of de oefening gehouden wordt, weet ik dus niet. ;D


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #63 Gepost op: 21 januari 2005, 22:11:26
Het gerucht gaat dat er eind maart een oefening in de Westerscheldetunnel gehouden gaat worden, waarbij C2000 als communicatiemiddel gebruikt gaat worden.

Als je op de site van de GHOR Zeeland kijkt, zie je dat op 29 en 30 maart inderdaad een oefening wordt gehouden!
Wat er gebruikt gaat worden qua apparatuur weet ik niet, maar dit is dan de bevestiging van de datum! ;)

Christian


Bleij

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 607
Reactie #64 Gepost op: 23 januari 2005, 21:34:21
Vraag me af of die data klopt . . . .  ;)


firemanr

  • Gast
Reactie #65 Gepost op: 24 januari 2005, 13:23:47
Inderdaad infostream. ;) Hier voor Terneuzen zijn er 260 besteld., alsmede 134 portofoons...(Motorola) ;)
Het zou om de Getronics Infostream Xstream Pager gaan.
 ;)


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #66 Gepost op: 27 januari 2005, 21:46:48
Inderdaad infostream. ;) Hier voor Terneuzen zijn er 260 besteld., alsmede 134 portofoons...(Motorola) ;)

Ik heb inmiddels theorieles C2000/P2000 gehad.
De Infostream dus inderdaad en de Motorola-porto's.
Leuk al die knopjes op die porto, vooral als je handschoenen aan hebt  ::)

Gr
Erik


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #67 Gepost op: 30 januari 2005, 14:35:31
en zo testen ze in Utrecht  ;D ;D ;D

0706085 11:41:50 27-01-05 GROUP voor alle logfilesufferds die meelezen ... test utrecht Brandweer Utrecht
0706082 11:41:50 27-01-05 GROUP voor alle logfilesufferds die meelezen ... test utrecht Brandweer Utrecht
0706081 11:41:50 27-01-05 GROUP voor alle logfilesufferds die meelezen ... test utrecht Brandweer Utrecht


firemanr

  • Gast
Reactie #68 Gepost op: 30 januari 2005, 16:32:23
Ik heb inmiddels theorieles C2000/P2000 gehad.
De Infostream dus inderdaad en de Motorola-porto's.
Leuk al die knopjes op die porto, vooral als je handschoenen aan hebt  ::)

Gr
Erik
Heb je niet goed opgelet tijdens de les, Erik.... ::) ::)

Als je de knopjes gebruikt, doe je dit VOOR je inzet, daarna gaat hij je zak in en (zou) je hem niet meer aan moeten raken.... ;)


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #69 Gepost op: 30 januari 2005, 17:02:06
Heb je niet goed opgelet tijdens de les, Erik.... ::) ::)

Als je de knopjes gebruikt, doe je dit VOOR je inzet, daarna gaat hij je zak in en (zou) je hem niet meer aan moeten raken.... ;)

O, en je hoeft niet meer over te schakelen?, afhankelijk van je functie toch regelmatig!
Nemo me impune lacessit