C 2000 & P 2000

Auteur Topic: C 2000 & P 2000  (gelezen 25552 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #90 Gepost op: 9 februari 2005, 13:28:02
De porto's, mob's en pagers worden in Zeeland volgens mij in regionaal verband aangeschaft, maar de gemeenten betalen volgens mij zelf voor de voor hun gemeente benodigde apparatuur.

En Target: het dagelijkse gebruik van die porto's is eigenlijk heel simpel en logisch :)

Gr
Erik


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #91 Gepost op: 9 februari 2005, 16:44:02
Even terugkomen op het gebruiksgemak van de porto. De bevelvoerder heeft bij ons een eigen portofoon waarmee contact gelegd wordt met de AC en een objectportofoon.

Om in contact te komen (dus zeg maar een soort van oproep plaatsen) dien je bij ons een knopje in te drukken (8 op bedienpaneel van porto), en met handschoenen aan werkt dit niet handig dus hiervoor is al een oplossing bedacht en wel dat aan de portofoon een externe (ik weet niet hoe je het noemt) spreeksleutel is geplaatst met twee knoppen onder elkaar waardoor bediening moet lukken aangezien je een van de twee knoppen in met drukken en deze dezelfde functie hebben........

Aangezien onze bevelvoerders regelmatig binnen staan, is het in de rook handig te weten dat welke knp je op de spreeksleutel indrukt ervoor zorgt dat je in contact komt met de ac.


Target77

  • Gast
Reactie #92 Gepost op: 9 februari 2005, 17:53:13
De porto's, mob's en pagers worden in Zeeland volgens mij in regionaal verband aangeschaft, maar de gemeenten betalen volgens mij zelf voor de voor hun gemeente benodigde apparatuur.

En Target: het dagelijkse gebruik van die porto's is eigenlijk heel simpel en logisch :-)

Gr
Erik

Ik zag bij jou in de kazerne dat de helmen ook al waren aangepast voor C2000 gebruik. Heb vernomen dat jullie er al een verbindingsoefening mee gedraaid hebben. Hoe is die bevallen? En hoe zijn de ervaringen met het gebruik van communicatie met gebruik van ademluchtmasker?


Ton d Breejen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 133
Reactie #93 Gepost op: 9 februari 2005, 19:11:25
Op de externe luidspreker/micro/spreeksleutel van de  MTP700 (waar je dus ook je helmset op aansluit) zitten 3 knoppen. Je kunt die voor verschillende doeleinden programmeren. BV 1 voor spraak kontakt en 1 om te spreken.  Ik dacht dat ze standaard allemaal als spreeksleutel dienen.


Ton.


Bleij

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 607
Reactie #94 Gepost op: 10 februari 2005, 15:21:42
Wanneer gaan de hulpdiensten in Zeeland over op C2000 & P2000?? Weet iemand dat??

De politie Zeeland is inmiddels deels operationeel op TMO, de verkeerspolitie werkt hier o.a. al op. (Natuurlijk ook nog via het analoge netwerk red.)

Enkele brandweerkorpsen zijn reeds over met DMO om hiermee te oefenen tijdens inzetten, enkel bij inzetten buiten hun regio heeft men de analoge portofoons mee.

Nog even geduld hebben, april kan eventueel de startmaand wezen . . .  ;)


Bleij

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 607
Reactie #95 Gepost op: 16 februari 2005, 13:57:11
Wanneer gaan de hulpdiensten in Zeeland over op C2000 & P2000?? Weet iemand dat??

 . . . . . en verder is men met P2000 begonnen in Zeeland sinds dinsdag 15 februari. De AC/CPA test gelijkertijd met de nog analoge spraakalarmering het P2000 systeem in GMS, startende met de ambulances op Walcheren.  

Nu al merkt men het voordeel dat P2000 sneller werkt als de spraakalarmering, omdat bij meerdere meldingen kort achter elkaar de alarmeringen sneller verlopen. ;)


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #96 Gepost op: 16 februari 2005, 20:40:26

Nu al merkt men het voordeel dat P2000 sneller werkt als de spraakalarmering, omdat bij meerdere meldingen kort achter elkaar de alarmeringen sneller verlopen. ;)

dat is dan gelijk ook het enige voordeel, een klein voordeel is dat het bericht is na te lezen, maar het aller grootste nadeel is dat de berichtgeving vaak te criptisch is, geen duidelijkheid over de omvang, en vooral het gemis van de opvolging, waardoor het ''gas'' er eventueel af kan en eventuele ongelukken kunnen worden voorkomen. (ja door die idioten die graag zo snel mogelijk naar de kazerne willen)
Nemo me impune lacessit


René Boot

  • Gast
Reactie #97 Gepost op: 16 februari 2005, 20:51:40
Ik zit toch ook nog een beetje met het volgende, met de oude piepers had je direct gesproken woord en kon je melding dus meeluisteren en inschatten zeg maar.
Nu met de P2000 pieper zit je bijvoorbeeld in je auto de pieper aan je broeksriem, je jas aan, je riem om, hoe snel kan je nu die pieper aflezen, eerst een parkeerplekje zoeken, enz enz
Is dit nu langzamer en moeilijker dan met de oude analoge (gesproken woord piepers ) of ???
Ik hoor graag.

Groet René


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #98 Gepost op: 16 februari 2005, 21:48:34
Ik zit toch ook nog een beetje met het volgende, met de oude piepers had je direct gesproken woord en kon je melding dus meeluisteren en inschatten zeg maar.
Nu met de P2000 pieper zit je bijvoorbeeld in je auto de pieper aan je broeksriem, je jas aan, je riem om, hoe snel kan je nu die pieper aflezen, eerst een parkeerplekje zoeken, enz enz
Is dit nu langzamer en moeilijker dan met de oude analoge (gesproken woord piepers ) of ???
Ik hoor graag.

Groet René

Je moet toch niet speciaal weten wat er is, een melding is een melding lijkt mij, vroeger met de oude piepers was er ook geen spraak, toen wist je toch ook niet wat er was  :P
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #99 Gepost op: 16 februari 2005, 21:51:20
Heb trouwens al verschillende meldingen gehad van de ambu van Middelburg, toch wel leuk om eerst het bericht op je pager te krijgen en dan hoor je op de scanner de melding  ;D
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen