De informatie die door de persvoorlichtster van politie Fryslan is verstrekt, verteld dat de achtervolgende eenheden afstand hebben genomen op een gegeven moment. Dit omdat de gevaarzetting te hoog werd ....
....Dat er afstand wordt gehouden en verderop een blokkade gezet is dan naar mijn idee een slim bedachte oplossing. Dat er dan een idioot bovenop klapt, is niet te voorzien lijkt me.
Foto 1 spreekt deze persvoorlichster toch echt tegen (of was dat gegeven moment opeens voorbij?)
De afstand van achtervolgende politiewagen is volgens mij een normale afstand met de snelheid die men zegt te hebben gereden.
Als je de achtervolgende politie-wagen, de auto van de verdachte én de wegblokkade op één foto kan zien vind ik niet dat er afstand wordt gehouden door de politie om dat het allemaal te gevaarlijk werd.
Feit is dus dat de verdachte werd achtervolgd op een normale volgafstand.
Ook werd de wegblokkade nog werd neergezet, want men was er nog mee bezig, want er moest nog een agent uit de wagen springen.
Wat ik mij afvraag: is de wegblokkade te laat neergezet en had men toen men de wagens zag aankomen deze niet moeten opheven in plaats nog even snel neer zetten?
(maar ik weet het bijna al....................
)