Sneeuw en ijs incidenten en nieuws 2011/2012

Auteur Topic: Sneeuw en ijs incidenten en nieuws 2011/2012  (gelezen 40565 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bas Witvliet

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,099
Reactie #20 Gepost op: 18 december 2011, 22:32:16
Het begint weer glad te worden op de wegen en dat is duidelijk te zien aan de meldingen:

A1 (GG: ANH-INCI-9) (!!: extreme gladheid!!!!) SCHAGERWEG - N248 16,6 MIDDENMEER Waterongeval 16,6


stammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 952
  • Het moet, dus het kan!
Reactie #21 Gepost op: 19 december 2011, 03:39:52
p2kflex
03:37:24 19-12-11-ALPHA-Let op! plaatselijk zeer glad in Flevoland  
0730000Politie Veiligheidsregio Flevoland (Monitorcode)


HBm

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 851
  • Overleden, maar niet vergeten
    • "Hulpverleningsforum, een dagelijkse bron voor leering en vermaak"
Reactie #22 Gepost op: 19 december 2011, 07:30:07
p2kflex
07:27:14 19-12-11GROUP-1P 1 4746 STADSEWEG WOLPHAARTSDIJK Verk.ongev.letsel PAS OP GLAD
1300001BRW Veiligheidsregio Zeeland (Monitorcode)
1300031BRW Veiligheidsregio Zeeland (OvD Zuid-Beveland)
1300452BRW Goes (Wolphaartsdijk) (Blusploeg)
1303746BRW Goes (Wolphaartsdijk) (TS 4746)


Werd gisteravond al voor gewaarschuwd, maar het wordt waarschijnlijk weer een erg drukke maandagochtend-spits....
Voorheen helm met twee strepen - Overleden 21 april 2012


eddie van dijk

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
Reactie #23 Gepost op: 19 december 2011, 15:41:36
Vanmorgen nam ik afslag Laren en kwam vanaf de A27 ,was spiegelglad.
Is ook geen wonder dat daar later een ongeluk gebeurd is .
Zie de foto site van brandweer Eemnes .
[/u]http://rbe-eemnes.mijnalbums.nl/


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #24 Gepost op: 19 december 2011, 16:07:03
Wij hebben ons bijna anderhalf uur lang redelijk vermaakt (naast het waarschuwen van automobilisten middels handgebaren overigens ;))... het resultaat (met ongeval op video!) is als volgt:
Diverse ongevallen en bijna-ongevallen door gladheid Industrieweg-Stationsweg Wezep
Conclusie: strooibeleid gemeente is waardeloos! Meer foto's en informatie over het eerdere incident op diezelfde locatie op http://stefanverkerk.nl/weblog/461/ongevallen_door_gladheid_op_kruising_stationsweg/
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #25 Gepost op: 19 december 2011, 16:31:39
Dat je er maar goed om hebt kunnen slapen dat je deze vermakelijke bijeenkomst hebt gehad  ???

Toffe conclusie ook die je trekt O0
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #26 Gepost op: 19 december 2011, 16:34:26
Wij hebben ons bijna anderhalf uur lang redelijk vermaakt (naast het waarschuwen van automobilisten middels handgebaren overigens ;))... het resultaat (met ongeval op video!) is als volgt:
Diverse ongevallen en bijna-ongevallen door gladheid Industrieweg-Stationsweg Wezep
Conclusie: strooibeleid gemeente is waardeloos! Meer foto's en informatie over het eerdere incident op diezelfde locatie op http://stefanverkerk.nl/weblog/461/ongevallen_door_gladheid_op_kruising_stationsweg/

Aardige video (al was het maar om de instructiewaarde), maar buiten (leed-?)vermaak hoop ik dat het idee even de gemeente of politie in te seinen ook in je opgekomen is?
Verder, als je echt van plan bent het verkeer te waarschuwen kan je dat het beste aan de kant van het aankomende verkeer doen en verder weg van de kruising (maar ja, dan is de filmlocatie niet ideaal). Als je de op de avatar getoonde jas aanhebt wordt zo'n waarschuwing vermoedelijk niet in de wind geslagen.
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #27 Gepost op: 19 december 2011, 17:27:38
Hallo, niet de brenger van het slechte nieuws aanvallen! Ik vind het een prachtfilmpje, het laat zien hoe slecht sommige mensen zelf nog kunnen of willen nadenken.

Zie je het asfalt niet glinsteren? Test je het asfalt niet op een plekje waar dat kan, als je vermoedt dat het glad kan zijn? Heb je moeten krabben....hee, zou het wegdek hier en daar dan misschien ook glad kunnen zijn? Ik zie mensen met een camera, ik zie mensen gebaren dat ik rustiger moet rijden? Hee, de weg loopt hier ietsjes af, zal ik extra voorzichtig zijn, misschien is het een glijbaan geworden? Etc. etc...

Het filmpje toont mijns inziens ''ons'' eigen domme kuddegedrag, niet van filmers of wie dan ook. ''Mijn voorganger rijdt lekker door, dus kan ik dat ook wel.''


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #28 Gepost op: 19 december 2011, 17:48:04
Aardige video (al was het maar om de instructiewaarde), maar buiten (leed-?)vermaak hoop ik dat het idee even de gemeente of politie in te seinen ook in je opgekomen is? Verder, als je echt van plan bent het verkeer te waarschuwen kan je dat het beste aan de kant van het aankomende verkeer doen en verder weg van de kruising (maar ja, dan is de filmlocatie niet ideaal). Als je de op de avatar getoonde jas aanhebt wordt zo'n waarschuwing vermoedelijk niet in de wind geslagen.
De politie was bij het eerste ongeval al ter plaatse, heeft (zelfs toen ik het vroeg!) niet eens zelf gekeken hoe glad het was en toen ik vroeg of ze de gemeente wilde gaan inlichten werd er gezegd dat de gemeente al gestrooid had. Een omstander heeft de gemeente toen gebeld en even later zijn ze toen wel twee keer langs gereden, maar niet langs de juiste locatie.

En ik had inderdaad mijn gele fluo jas aan, maar zelfs toen had het gebaren geen zin.
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #29 Gepost op: 19 december 2011, 18:01:26
Bij gladheid naar elkaar gaan wijzen; hoe bestaat het eigenlijk!?

Vanmorgen dienst begonnen met valpartij gladheid / fietsers. Locatie was lange doorgaande weg, geen huisnummers, wel meerdere rotondes. Ik besloot de gehele route mee te pakken, dus aan te rijden vanaf het begin van de doorgaande weg, dan zie je immers vanzelf iemand liggen, met fiets. Wat schetste mijn verbazing? Ik kwam wel 10 tot 15 fietsen tegen, allen plat op het asfalt. Hierop heb ik de MKA bericht dat er nog wel wat meldingen binnen zouden kunnen komen, wat ook gebeurde. Hierop alle rijwielen met blauw via het fietspad afgereden om uit te vinden wie 112 had gebeld. Uiteindelijk de melder(s) gevonden. En terwijl we bezig waren met de HV, kletterden er nog een aantal onderuit..

Wie had er schuld? Moeder natuur. Die zou een dikke prent moeten krijgen!  >:D