Papieren bon gaat verdwijnen

Auteur Topic: Papieren bon gaat verdwijnen  (gelezen 13439 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #40 Gepost op: 5 augustus 2012, 10:56:38
Is niet nodig, alleen het mede delen van de beschikking is voldoende.

Ik werk nu een aardig tijd met de pda en vindt het een geweldig ding om mee te werken. Vooral wanneer je een betrokkene meerdere mini's uitreikt. 1 keer  de persoon en het voertuig invoeren en dan, ja echt waar, de feitcode opzoeken. Een kind kan de was doen, zo simpel is het.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #41 Gepost op: 5 augustus 2012, 14:57:04
Is niet nodig, alleen het mede delen van de beschikking is voldoende.

Volgens mij zegt art. 8 van het Transactiebesluit 1994 écht iets anders  >:D

Artikel 8

1.In het belang van een juist gebruik van de transactiebevoegdheid wordt er op toegezien, dat de bevoegde ambtenaar die besluit een voorwaarde ter voorkoming van strafvervolging te stellen, aan de betrokken persoon een kennisgeving doet toekomen waarin de voorwaarde is vermeld.

2.Indien de verdachte wordt staande gehouden, wordt de kennisgeving aanstonds aan hem uitgereikt. In andere gevallen wordt de kennisgeving achtergelaten op het voertuig waarmee het feit werd begaan, dan wel zo spoedig mogelijk aan de betrokken persoon toegezonden. In het geval bedoeld in artikel 181, eerste lid, van de Wegenverkeerswet 1994 vindt de toezending niet later plaats dan drie maanden na de dag waarop het strafbare feit werd begaan.

3.Onze Minister stelt het formulier van de kennisgeving vast, dan wel de eisen waaraan een formulier van kennisgeving moet voldoen.

Bij een ''Wet mulder'' is het dus niet verplicht, bij een Transactie wél  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #42 Gepost op: 5 augustus 2012, 16:18:16
2.Indien de verdachte wordt staande gehouden, wordt de kennisgeving aanstonds aan hem uitgereikt. In andere gevallen wordt de kennisgeving achtergelaten op het voertuig waarmee het feit werd begaan, dan wel zo spoedig mogelijk aan de betrokken persoon toegezonden. In het geval bedoeld in artikel 181, eerste lid, van de Wegenverkeerswet 1994 vindt de toezending niet later plaats dan drie maanden na de dag waarop het strafbare feit werd begaan.


Hiervan heeft het om gezegt dat het mondeling aanzeggen genoeg is, immers binnen de periode van 3 maanden komt de giro op de mat.
Dus wordt overal aan voldaan.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #43 Gepost op: 5 augustus 2012, 16:33:39
Hiervan heeft het om gezegt dat het mondeling aanzeggen genoeg is, immers binnen de periode van 3 maanden komt de giro op de mat.
Dus wordt overal aan voldaan.

Het leuke is dat ik er een ''bezwaar'' op verloren heb... De giro is namelijk geen kennisgeving maar de beschikking zelf  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #44 Gepost op: 5 augustus 2012, 16:40:37
Het verhaal wat ik beschrijf geldt alleen voor de mini's en pv die worden " uitgeschreven" met de PDA.
Doe je het op de normale manier/ oude manier dan is het gewoon het geeltje uitreiken en heb je gelijk.


YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Reactie #45 Gepost op: 5 augustus 2012, 16:45:06
Inmiddels is er op de Blackberry een bonnen-app in de maak. Er schijnt dan ook een wetswijziging te komen om er voor te zorgen dat je geen mini meer hoeft uit te reiken.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #46 Gepost op: 5 augustus 2012, 16:45:45
Het verhaal wat ik beschrijf geldt alleen voor de mini's en pv die worden " uitgeschreven" met de PDA.
Doe je het op de normale manier/ oude manier dan is het gewoon het geeltje uitreiken en heb je gelijk.

Waar is dat wettelijk geregeld dan? Volgens mij namelijk (nog) niet ?!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #47 Gepost op: 6 augustus 2012, 22:35:15
Is niet nodig, alleen het mede delen van de beschikking is voldoende.

Ik werk nu een aardig tijd met de pda en vindt het een geweldig ding om mee te werken. Vooral wanneer je een betrokkene meerdere mini's uitreikt. 1 keer  de persoon en het voertuig invoeren en dan, ja echt waar, de feitcode opzoeken. Een kind kan de was doen, zo simpel is het.
Dan zijn we het over dit systeem in ieder geval wel eens  ;D: het werkt inderdaad perfect


sylvester1986

  • Gast
Reactie #48 Gepost op: 6 april 2013, 14:20:44
Ik hoor nog regelmatig dat de PDA geen verbinding heeft als een collega wil bekeuren, hebben hier meer mensen last van?


Mahad

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 248
Reactie #49 Gepost op: 6 april 2013, 15:37:06
Heeft zo'n PDA ook een camera ? En kan je er persoonsgegevens mee opvragen ?
That's just the way it is.