Papieren bon gaat verdwijnen

Auteur Topic: Papieren bon gaat verdwijnen  (gelezen 13437 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #30 Gepost op: 5 november 2011, 09:53:18
Als jij onder opklimmen verstaat dat het verlies dit kwartaal minder groot was dan verwacht ja dan zijn ze aan het opklimmen. Ik wacht nog even af  ;)

Briljant filmpje btw  ;D

 Jep Nokia loopt nog steeds erg slecht mede omdat ze gewoon geen goede slimme/PDA telefoons hebben (en die huidige diensttelefoons zijn ook een drama). EN te eigenwijs zijn met hen software. En dat is het probleem nu ook van BB. De beveiliging is oke, zeker weten maar voor software ben je geheel afhankelijk van BB en dat wil de consument (ook zakelijk) niet meer. Ik heb zelf ook jaren BB gehad en mijn grote bezwaar was dat de  software nergens compatible mee is. Alleen al voor het synchroniseren van een simpele agenda heb je BB software nodig om een agenda van een andere applicatie om te sleutelen. En vaak werkt het niet goed met uren achterstand als gevolg.
Maar dat is een heel ander onderwerp. Als we nu al weten dat de BB "uit/oud" is moet je zeker geen voorkeur geven aan BB: kijk maar naar de Nokia portofoons van A-A dat was ook zo'n verhaal.

Trouwens Hirsch Ballin had het in 2007 al over een zakcomputer voor de politie agent, en nu in 2011 is er nog niks.....Onbegrijpelijk want ik denk dat er in den Landen en daar buiten prima alternatieven zijn te vinden voor het huidige papiertje. Kijk maar naar Cition/ Stadstoezicht als je het systeem wilt beperken tot alleen een bon schrijven. Data link naar het RDW en GBA, een chip scanner voor het rijbewijs/ id kaart en een GPS systeem voor plaats bepaling. Het meest ingewikkelde wordt alle feitcodes en hoe ga je daar in zoeken? Trouwens ter beveiliging kan die data link naar het RDW/ GBA ook indirect, bijvoorbeeld via een systeem binnen de politie. De dataterminal meld zich daar aan (net als de portofoon) en krijgt wel of geen toestemming. Bij diefstal kan je die dataterminal dan gewoon blokkeren en bijvoorbeeld ook een soort sms bombardement erop uitvoeren. En de gebruiker hoeft niet steeds pin codes in te voeren of zoals "vroegeh" bij mobielblauw met een code en data sleutel te werken.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #31 Gepost op: 5 november 2011, 13:53:59
Mooie nieuwe dienst smartphone: Google eens op G'zone en dan bijvoorbeeld het model IS11ca. Smartphone van Casio die in Japan speciaal omgebouwd is voor de politie: stof en spatwater dicht, schokbestendig, andriod software, cloud server software, GPS, wifi, bluetoot, 8MB camera, touchscreen, spreektijd 450min batterij. Staat op C-net ook een review van het Casio G'zone basismodel. Kosten basis versie $199,00. De politie versie (andere software) is mij niet bekend. :-\
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #32 Gepost op: 5 november 2011, 17:04:23
Er is van begin af aan al aangegeven dat zowel RIM als de Blackberry geen "vaste keuze" is.
Men houdt de markt in de gaten voor ontwikkelingen.

Voordeel van de Blackberrys is zoals eerder als is aangegeven de beveiliging.
Daarnaast is eco-stelsel qua applicaties een non argument om niet voor Blackberrys te kiezen, op de nieuwe Blackberry OS is het bijvoorbeeld om niks Android apps te draaien.

Sowieso is het ontwikkelen van applicaties voor 1 mobiel OS achterhaald, iets wat de markt ook ziet, iets waar de politie op zal inspringen.


sylvester1986

  • Gast


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #34 Gepost op: 6 november 2011, 20:11:31
Ik hoorde vandaag van ongeverifiëerd bron dat het hele Wet Mulder systeem de schop op gaat. Is er hier iemand meer kennis over die schop?
Het zou zo gaan worden dat we straks niet meer op grond van Mulder maar gewoon een strafrecht beschikking gaan schrijven zonder vermeld bedrag. Ten minste dat wordt beweerd......
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Winterschläfer

  • Centralist Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 81
Reactie #35 Gepost op: 6 november 2011, 20:38:18
Daar geloof ik niks van. Dan ligt de bewijslast namelijk weer bij de politie en die is juist bij de burger neergelegd door de Wet Mulder. Mocht dat dus zover komen, zullen er heel wat aanpassingen in de wet gedaan moeten worden.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #36 Gepost op: 6 november 2011, 20:53:01
Ik hoorde vandaag van ongeverifiëerd bron dat het hele Wet Mulder systeem de schop op gaat. Is er hier iemand meer kennis over die schop?
Het zou zo gaan worden dat we straks niet meer op grond van Mulder maar gewoon een strafrecht beschikking gaan schrijven zonder vermeld bedrag. Ten minste dat wordt beweerd......

Het lijkt mij sterk. Het is net wat Winterschläfer aangeeft. De wet mulder is in het leven geroepen om het de diender op straat makkelijekr te maken. Als je er weer SR van gaat maken leg je juist weer een boel extra werk neer bij de diender.
Die zit straks uch PvB'tjes te tikken, terwijl we juist meer blauw op straat wilde.

Maar zal het na het weekend eens navragen op de Eenhoorn, moet er toch heen voor een gesprek.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #37 Gepost op: 6 november 2011, 20:59:07
Dat verhaal gaat al langer. De Wet mulder was niet alleen ter ontlasting van de politie maar vooral van het rechtelijk systeem. Zodra een schikking niet betaald werd moest de zaak voor de rechter en dat waren een hoop strafzaken. Tegenwoordig heeft het OM met de Wet Strafbeschikking een nieuw middel tegen waarbij een boete ook definitief wordt als de strafbeschikking niet betaald wordt. De betrokkene moet dan net zoals bij Mulder (bezwaar) in verzet gaat als hij de zaak voor de rechter wilt brengen.

@Winterschläfer: Zoveel verandering zit daar ook niet in. Voor wildplassen hoef je ook niet veel meer aan bewijslast aandragen dan een muldertje voor de helm. Het is allebei weinig meer dan een bonnetje in te vullen en dat zijn tegenwoordig ook strafbeschikkingen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


sylvester1986

  • Gast
Reactie #38 Gepost op: 4 augustus 2012, 12:10:17
De BOA's van Veiligheidszorg Noord werken ook niet meer met het bonnenboekje.
============================
Citaat
In 2011 begint VZ Noord met de BOA Touch Registratie (BTR).
Met de BTR kan VZ Noord gemeenten niet alleen het werk van een BOA aanbieden, maar ook de administratieve afhandeling van de bonnen.
BOA´s verruilen het vertrouwde bonnenboekje voor een smartphone.
Ze zijn de eersten in Nederland die niet meer een bon uitschrijven maar typen.
Op hun smartphone zitten drie applicaties: parkeren, milieu en APV.
De BOA kiest welke bon hij wil maken, voert de bon in en print die meteen uit met een printer die op de heup hangt.
Voordeel is dat de BOA´s sneller een bon kunnen maken en er is minder kans op fouten.
Ook belangrijk: aan het eind van de dag kunnen de BOA´s met één druk op de knop de bonnen invoeren in de computer terwijl
dat voorheen handmatig moest. Na een check door de backoffice van VZ Noord gaan de bonnen rechtstreeks naar het CJIB in Leeuwarden. Gemeenten krijgen automatisch de PV-vergoeding overgemaakt.
Ze hebben er geen omkijken meer naar!
Daarbij levert de BTR allerlei managementinformatie.
Acht gemeenten maken inmiddels gebruik van de BTR of bereiden het gebruik ervan voor.
Maar liefst 45 BOA’s zijn uitgerust met het systeem op de smartphone.
Bron: http://www.vznoord.nl/pdf/VZ-Noord_jaarverslag_2011.pdf


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #39 Gepost op: 4 augustus 2012, 12:22:59
Is er nou al een wetswijziging die de verplichting tot het uitschrijven van een kennisgeving doet opheffen?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !