Grote brand (woonboerderij/rietenkap) Oldeneelweg - Zwolle 30-10-2011

Auteur Topic: Grote brand (woonboerderij/rietenkap) Oldeneelweg - Zwolle 30-10-2011  (gelezen 8596 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

Voederbietel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 472
Reactie #20 Gepost op: 30 oktober 2011, 14:30:01
Overigens wordt er op WeblogZwolle, RTV Oost en Kilzooi gesproken over brandstichting. Zou mogelijk in verband staan met de brand bij de manege in Zwolle enkele weken terug. Ter plaatse heb ik die geruchten ook gehoord, maar er in mijn artikel niks mee gedaan.

De officiele persberichten van politie IJsselland bevestigen overigens deze geruchten en men doet hier onderzoek naar.

Politie onderzoekt woningbrand
Zwolle - De politie onderzoekt een brand in een woning en een poging brandstichting in een andere woning aan de Oldeneelweg. Vermoedelijk is de brand in de nacht van zaterdag 29 op zondag 30 oktober rond 5.15 uur ontstaan. Op het moment van de brand was er niemand in de woning aanwezig. De woning is volledig afgebrand. De politie sluit brandstichting niet uit en is een onderzoek gestart. Ondertussen is ook bekend geworden dat er in dezelfde nacht vermoedelijk is geprobeerd een andere woning aan dezelfde straat in brand te steken. Eventuele getuigen worden opgeroepen contact op te nemen met de politie via 0900-8844. Anoniem een tip doorgeven kan via 0800-7000.
 
Bron:  www.politie.nl


kroezy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 170
  • Volg me ook op twitter @112mani
    • 112mani
Reactie #21 Gepost op: 30 oktober 2011, 14:30:15
Video

bron: www.manivideoproductie.com

Woning brand - Oldeneelweg Zwolle ©112MaNi
door 112MaNi1 op 30 okt 2011

Woning brand - Oldeneelweg Zwolle ©112MaNi
Volg me ook op twitter @112mani


brw arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,131
  • one misson one goal
Reactie #22 Gepost op: 30 oktober 2011, 15:04:55
misschien zeg ik nu iets verkeerds, maar aangaande de intensiteit van de brand en de oppervlakte die branden met de verhaal brandstichting. afgezien dat er een fout is gemaakt in of op het gmc. zou dat veel veranderen aan de situatie. had daardoor deze brand minder groot geweest?
bhv-er, Hoofd brandwacht,lid ogs team boxmeer(opgeheven per 01-04-2014), onderbrandmeester in opleiding,zelfstandig ondernemer van bakker bart  steunt


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #23 Gepost op: 30 oktober 2011, 15:13:15
misschien zeg ik nu iets verkeerds, maar aangaande de intensiteit van de brand en de oppervlakte die branden met de verhaal brandstichting. afgezien dat er een fout is gemaakt in of op het gmc. zou dat veel veranderen aan de situatie. had daardoor deze brand minder groot geweest?
Dat is nu niet te zeggen. Dat hangt af wat de allereerste melder heeft gezien, hoever de brand toen al gevordert was. Ik weet niet of daar beelden van zijn.


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #24 Gepost op: 30 oktober 2011, 15:26:35
Het dak stond al behoorlijk in de brand. De brand is pas in een gevorderd stadium ontdekt. (Bron: buurtbewoners ;))
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


kroezy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 170
  • Volg me ook op twitter @112mani
    • 112mani
Volg me ook op twitter @112mani


brw arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,131
  • one misson one goal
Reactie #26 Gepost op: 30 oktober 2011, 16:01:47
Het dak stond al behoorlijk in de brand. De brand is pas in een gevorderd stadium ontdekt. (Bron: buurtbewoners ;))

oke, hoe verveelend het dan ook is, heeft de "verkeerde"alarmering weinig meer schade gebracht.
bhv-er, Hoofd brandwacht,lid ogs team boxmeer(opgeheven per 01-04-2014), onderbrandmeester in opleiding,zelfstandig ondernemer van bakker bart  steunt


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #27 Gepost op: 30 oktober 2011, 21:11:45
Brand legt woonboerderij in de as
door zoominnl op 30 okt 2011

Grote vlammen uit een woonboerderij in Zwolle. De brand brak uit in de nacht van zaterdag op zondag. De brandweer was massaal uitgerukt, maar kon niet voorkomen dat de woning in de as werd gelegd.
Samen sterk in de hulpverlening!


erik 67

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,622
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #28 Gepost op: 31 oktober 2011, 08:15:27
Boerderij verwoest na brandstichting  
zondag 30 oktober 2011 | 12:20 | Laatst bijgewerkt op: zondag 30 oktober 2011 | 12:21

ZWOLLE - De technische recherche is momenteel bezig met onderzoek naar de brand die vanochtend een monumentale boerderij aan de Oldeneelweg, nabij de Kleine Veerweg, in as heeft gelegd.
De politie heeft vermoedens dat er sprake is van brandstichting. Bij een andere monumentale boerderij in de directe omgeving is vanochtendvroeg ook geprobeerd brand te stichten. Die poging is mislukt.

De brandweer kreeg zondagochtend om 5.41 uur de melding van brand in een woning aan de Oldeneelweg. De brandweer had ter plaatse moeite om aan water te komen en moest speciaal materiaal aan laten rukken om met de slangen bij een geschikte sloot te komen. Dat zorgde voor enige vertraging. Eenheden uit Hattem en Hattemerbroek waren toen al uitgerukt om bijstand te verlenen.

De brandweer heeft kunnen voorkomen dat een monumentale boerderij en een schuur naast de afgebrande woning overgeleverd werden aan de vlammenzee. Buren van de eigenaar hebben enkele kippen weten te redden. Ook een pony kon in veiligheid worden gebracht. Er zijn geen gewonden gevallen. De eigenaar van de woning ligt volgens omwonenden in het ziekenhuis nadat hij eerder bij een verkeersongeval betrokken was.

Volgens de politie is de brand mogelijk aangestoken. Iets verder in de straat is ook geprobeerd om een monumentale boerderij in brand te steken. Dat is niet gelukt. Bij deze woning waren vannacht wel mensen thuis. Er wordt door rechercheurs onder meer sporenonderzoek en een buurtonderzoek gedaan. De politie roept verder mensen die iets verdachts in de omgeving van de Oldeneelweg hebben gezien op om zich te melden (tel: 0900-8844).

Begin vorige maand is er ook al brand gesticht bij gehandicaptenmanege 't Hoefijzer in Zwolle-Zuid. De politie kan nog niet zeggen of er een verband tussen de gevallen bestaat.

http://www.destentor.nl/regio/zwolle/9772309/Boerderij-verwoest-na-brandstichting.ece


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #29 Gepost op: 31 oktober 2011, 10:03:38
Woonboerderij verwoest na grote brand Oldeneelweg Zwolle - © 112Hattem.org
rutgerpruis op 30 okt 2011

Woonboerderij verwoest na grote brand Zwolle
Samen sterk in de hulpverlening!