Nieuwjaars feest

Auteur Topic: Nieuwjaars feest  (gelezen 6930 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Ambu.952

  • Gast
Gepost op: 28 december 2004, 16:03:03
Beste Allemaal  ;D

De nieuwjaars nacht op 1 januari 2005 wordt er hier in Hoogeveen een evenement gehouden (lees groot feestje  ;) ) Hierbij loop ik als eerstehulpverlener van het RK ook mee en wel voor de eerste keer  :-[

Zijn er mensen die een beetje uit ervaring weten wat er over het algemeen veel komt aan slachtoffers? Wil me graag een beetje voorbereiden.

Wanneer de nacht is afgelopen, van 00.30 tot 5.30 uur zal ik mijn bevindingen plaatsen en alles wat er is gebeurt. (ervaringen uitwisselen :D )

Groeten,
Rolf




Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #1 Gepost op: 28 december 2004, 17:48:14
Misschien handig als je het feestje beschrijft? je hebt feestjes en feestjes, snappie? ;)

Christian


Anne

  • Hoofdbrandwacht
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 158
  • Wherever I lay my head... that's my home.
Reactie #2 Gepost op: 28 december 2004, 18:09:42
Ook ik ga naar een nieuwjaarsfeest met het Rode Kruis in Leeuwarden genaamd de warme winternacht(http://www.fec.nl/page.php?id=239 en  http://www.leeuwardercourant.nl/Index (doorklikken naar uit en vervolgens warmte in de  winternacht)) Het is mijn eerste keer dat ik daar heen ga en kan dus niet vertellen wat te verwachten is ook voor mij een verassing.

Groeten Anne
Groet Anne


Ambu.952

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 28 december 2004, 18:47:48
Dat is't um nou net..

Ik denk dat er veel vuurwerk komt, alcohol, het is voor jongeren boven de 18 dus alcohol zal ook een spel spelen..

Zelf dacht ik aan snij wonden van gebroken glazen, onwelwordingen door alcohol en misschien andere verdovende middelen..

groeten,
Rolf


Jelmer

  • Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #4 Gepost op: 29 december 2004, 00:16:59
Dat is't um nou net..

Ik denk dat er veel vuurwerk komt, alcohol, het is voor jongeren boven de 18 dus alcohol zal ook een spel spelen..

Zelf dacht ik aan snij wonden van gebroken glazen, onwelwordingen door alcohol en misschien andere verdovende middelen..

groeten,
Rolf

Is het een feest in een afgesloten tent of gewoon op een plein ofzo?

Want als het een afgesloten complex is kun je (security) bij de ingang controleren op vuurwerk en dergelijke. En op de meeste feesten die ik ken wordt geen drinken in glas of blik verkocht, alleen in plastic bekers. Dit alleen al voor de veiligheid van de mensen die er werken.


GHD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 485
Reactie #5 Gepost op: 29 december 2004, 02:40:30
heb al een x aantal feesten beleeft...

hou maar rekening met ...beschonken mensen die niet meer kunnen lopen...en daar door diverse verwondingen kunnen krijgen...gezien de temperatuur kan je ook beschonken mensen vinden die in een hoekje liggen en dus onderkoeling verschijnselen kunnen hebben/krijgen

ruzie....(mogelijk (steek)wonden..)

en met vuurwerk is het handing...als je burnchields of water bij je hebt...op het ook met brandwonden..

Ik denk dat dit de meest voorkomende dingen zijn..

verder lekker genieten van de feestende mensen... ;D

Ik weet verder niet hoe de situatie daar is...
en kan dus niet verder omschrijven wat de ricico`s zijn daar..voor de mensen..
maar meestal is het een verassing ;D


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #6 Gepost op: 29 december 2004, 11:24:34
Rolf,


Ik weet niet of dit voor het RK ook de eerste keer is dat zij hulpverlenen bij dit feest. Praat, als dat kan, met mensen die in vorige jaren hulp verleend hebben.
Zoals anderen ook al gezegd hebben, ieder feest is anders. Hoewel resultaten uit het verleden geen garantie voor de toekomst zijn, is het wel een goed uitgangspunt.

Zorg er voor dat je een ervaren hulpverlener als maatje krijgt. Als het mocht gaan spannen, dan kan hij je zonodig sturen.

Dat is geen gebrek aan zelfvertrouwen, maar juist een bewijs van verantwoord omgaan met hulpverleningen in "onbekende" situaties.

Veel succes


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #7 Gepost op: 29 december 2004, 15:56:20
spring ook niet tussen mensen die aan het vechten zijn,laat dat de beveiliging oplossen.Toen wij als brandweer nog brandwachtdiensten deden bij feesten lieten wij ook de ruzies oplossen door de beveiliging,dus spring er niet tussen voor je het weet heb je zelf een paar opdoffers te pakken of erger :-X :-X


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #8 Gepost op: 29 december 2004, 17:35:43
spring ook niet tussen mensen die aan het vechten zijn,laat dat de beveiliging oplossen.Toen wij als brandweer nog brandwachtdiensten deden bij feesten lieten wij ook de ruzies oplossen door de beveiliging,dus spring er niet tussen voor je het weet heb je zelf een paar opdoffers te pakken of erger :-X :-X

Ben laatst op innercity geweest...mochten wij als politie/kmar niet eens naar binnen bij vechtpartijtjes... ;) ::)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Pl@nner (voorheen sigmaatje)

  • Plannen is een ambacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,314
  • Take a step toward emergency preparedness
Reactie #9 Gepost op: 29 december 2004, 19:27:46
Dat is nou net het soort feest waarbij ik ook dienst doe in Kampen tijdens de Oud en Nieuwparty (zo heet het hier) :)

Ik heb dit vorig jaar ook gedaan en moet daarbij compliment geven aan de security en de organisatie.
Het was een goed feest met maar 1 kleine vechtpartij.
(ik moet ook wat te doen hebben he!!) ;D ;D ;D

Er werd vooraf gefoulilleerd en de politie kwam meermaals kijken of alles oke was (bij de ingang) ;)

Ik ga dus ook dit keer weer met veel plezier heen.
Wat die glasscherven betreft, men gebruikt hier plastic bekers. :D

Als iemend wat meer wil weten wat hij kan verwachten dan kun je beter eens op zoek naar een site van de clubjes die wat doen tegen de drugs enz.
handig om de symptomern te kunnen herkennen als iemand wat heeft gebruikt. ::) :P ::)

IN IEDER GEVAL VEEL PLEZIER EN SUCCES GEWENST TIJDENS DE FEESTEN
Arjan
Arjan * Planner professionele Verkeersregelaars. * Instructeur EFR Emergency First Response *Hulpverlener, AED-er,    en chauffeur op de PAM bij het R