Wat er in mijn geheugen staat voor de gemiddelde Politieregio is het volgende.
Centralist meldkamer politie dus voor uitgifte meldingen en communicatie met de wagens enz. en aanname 112 telefoontjes.
4 à 5 jaar straatervaring. Zover ik weet altijd in uniform in ieder geval in Rotterdam - Rijnmond en Amsterdam - Amstelland wel.
Service center 0900-8844 weet ik geen exacte eisen en procedures van.
Wel weet ik dat o.a. Randstad uitzendburo de werving voor heeft gedaan zoals voor Regio Utrecht maar er zijn ook
Regio's waar je als politie vrijwilligers daarvoor kan solliciteren.
Verplichte draagplicht van het uniform weet ik niet zeker maar het lijkt me zeer aannemelijk.
KLPD meldkamer heeft af en toe externe vacature's open staan. Zover ik weet en gezien heb altijd in uniform.
Salarisschalen durf ik niet te geven omdat ik dat niet weet.
Werken bij de politie
De Nederlandse politie kent een veelheid aan functies. Naast de bekende uniformfuncties, is de politie regelmatig op zoek naar mensen voor ondersteunende functies, die bijvoorbeeld administratief of technisch werk doen. Uniformfuncties Kijk op:
www.werkenbijhetklpd.nl voor zowel uniformfuncties als ondersteunende functies bij het KLPD.
Informatie over het functies bij de Nederlandse politie is te vinden op
www.kombijdepolitie.nlOndersteunende functiesInformatie over ondersteunende functies bij de Nederlandse politie is te vinden op
www.werkenbijdeoverheid.nlBRON:
http://www.politie.nl/KLPD/Werken_bij/Je kan ook nog op
www.politie.nl rechts
Korps aanklikken en de regio opzoeken en op de eigen site kijken naar informatie.