functie eisen centralist politie/service centrale

Auteur Topic: functie eisen centralist politie/service centrale  (gelezen 10000 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Centralist PAC

  • Centralist PAC
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Gepost op: 30 november 2011, 00:38:23
Hallo,

Wie kan mij meer vertellen over de eisen die gesteld worden aan het werk op de meldkamer/en service centrale van de politie. en hoe liggen de lonen ed en is het op beide centrales uniform plicht

met vriendelijke groet Mark


Met beveiligde groet  Centralist PAC Mark


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1 Gepost op: 30 november 2011, 01:29:15
Wat er in mijn geheugen staat voor de gemiddelde Politieregio is het volgende.

Centralist meldkamer politie dus voor uitgifte meldingen en communicatie met de wagens enz. en aanname 112 telefoontjes.
4 à 5 jaar straatervaring. Zover ik weet altijd in uniform in ieder geval in Rotterdam - Rijnmond en Amsterdam - Amstelland wel.

Service center 0900-8844 weet ik geen exacte eisen en procedures van.
Wel weet ik dat o.a. Randstad uitzendburo de werving voor heeft gedaan zoals voor Regio Utrecht maar er zijn ook
Regio's waar je als politie vrijwilligers daarvoor kan solliciteren.
Verplichte draagplicht van het uniform weet ik niet zeker maar het lijkt me zeer aannemelijk.

KLPD meldkamer heeft af en toe externe vacature's open staan. Zover ik weet en gezien heb altijd in uniform.
Salarisschalen durf ik niet te geven omdat ik dat niet weet.

Werken bij de politie
De Nederlandse politie kent een veelheid aan functies. Naast de bekende uniformfuncties, is de politie regelmatig op zoek naar mensen voor ondersteunende functies, die bijvoorbeeld administratief of technisch werk doen.

 
Uniformfuncties
Kijk op: www.werkenbijhetklpd.nl voor zowel uniformfuncties als ondersteunende functies bij het KLPD.

Informatie over het functies bij de Nederlandse politie is te vinden op www.kombijdepolitie.nl

Ondersteunende functies
Informatie over ondersteunende functies bij de Nederlandse politie is te vinden op www.werkenbijdeoverheid.nl

BRON: http://www.politie.nl/KLPD/Werken_bij/

Je kan ook nog op www.politie.nl rechts Korps aanklikken en de regio opzoeken en op de eigen site kijken naar informatie.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen




Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #3 Gepost op: 1 december 2011, 13:12:49
Gaap!  Na mijn nachtdienst; dus nog duf :P

Anyways: politie centralisten kunnen 'burgers' zijn die BOA worden opgeleid; of politieagenten van de straat (rang hoofdagent / brigadier / inspecteur)

Respectievelijk zijn de BOA's en Hoofdagenten schaal 7, brig schaal 8 en inspecteur zal wel 9 zijn maar bij onze meldkamer werken geen inspecteurs (althans niet achter de knoppen)
Edit: mijn schaal = schaal 7 = bruto salaris 2284 EUR. Ik werk in schaal 7 trap 5. Dus in het begin zal het salaris lager liggen.

Voor het politie servicecentrum geld schaal 4. Sollicitatieeisen zijn heel verschillend. SC is wat gemakkelijker bij te komen dan de GMK. De GMK heeft overigens in veel regio's een aanname stop in afwachting van de samenvoeging van de politieregios en stelt tot die tijd bij personeelstekort tijdelijk (intern geworven) personeel aan. SC medewerkers zijn overigens altijd BOA's naar mijn weten.

Maar niet geschoten is altijd mis!

Qua uniform: zowel SC als de GMK medewerkers (elke discipline) draagt een uniform. De boa's met een politielogo op de schouder en de anderen met hun eigen rang.


roekeloos

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 92
Reactie #4 Gepost op: 1 december 2011, 13:19:31
Qua uniform: zowel SC als de GMK medewerkers (elke discipline) draagt een uniform. De boa's met een politielogo op de schouder en de anderen met hun eigen rang.

bedoel je hiermee ook dat alle diciplines in politieuniform lopen en dan ook in dienst zijn van de politie?? of heeft iedere discipline zijn eigen uniform en werkgever?