mag dat, kan dat?

Auteur Topic: mag dat, kan dat?  (gelezen 18837 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Laren

• Gast
Reactie #90 Gepost op: 14 januari 2005, 19:21:13
Ja, dat ligt standaard op elke TAS.

we hebben hier 3 ts-en en op geen van allen zitten zwemvesten

fireman77

• Gast
Reactie #91 Gepost op: 14 januari 2005, 19:30:28
we hebben hier 3 ts-en en op geen van allen zitten zwemvesten

Dat is zoals al genoemd regio afhankelijk.

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #92 Gepost op: 14 januari 2005, 20:27:00
Tsja, waarom zou dat een gevaar zijn. Er wordt juist flink de nadruk op gelegd tijdens je opleidingen/cursussen dat je je eigen veiligheid en dat van je collega's prioriteit één is.

Verzin jij maar is een andere reden dat een brandweermens niet zegt: "Hé, bevelvoeder, de volgende keer ga ik niet meer op de rand van 't kanaal in de sneeuwstaan zonder reddingsvest. We zijn vóór en niet tégen de veiligheid hier!".

Henk

112Owolde

• Gast
Reactie #93 Gepost op: 14 januari 2005, 22:52:29
Ik heb even navraag gedaan en er zijn hier geen vesten aanwezig niet op de HV en niet op de AS. Wel waren ze volgens desbetreffende brandweerman aanwezig in de kazerne. Hij zou het aankomende maandag aankaarten tijdens het weekelijkse overleg.

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #94 Gepost op: 14 januari 2005, 23:50:38
Ik heb even navraag gedaan en er zijn hier geen vesten aanwezig niet op de HV en niet op de AS. Wel waren ze volgens desbetreffende brandweerman aanwezig in de kazerne. Hij zou het aankomende maandag aankaarten tijdens het weekelijkse overleg.

Nou, dat is een hele goeie!

Henk

fireman77

• Gast
Reactie #95 Gepost op: 15 januari 2005, 13:39:09

Verzin jij maar is een andere reden dat een brandweermens niet zegt: "Hé, bevelvoeder, de volgende keer ga ik niet meer op de rand van 't kanaal in de sneeuwstaan zonder reddingsvest. We zijn vóór en niet tégen de veiligheid hier!".

Henk

Is niet zoals jij zegt bang te zijn om "een watje" genoemd te worden. Ik denk dat het meer aan de assertiviteit ligt van deze collega's dan de genoemde reden waar jij op doelt.

Tevens is het een taak van de bevelvoerder om tijdens het aanrijden zijn manschappen hier op te attenderen indien er niet het initiatief wordt genomen om de benodigde veiligheidsmaatregelen te nemen.

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #96 Gepost op: 17 januari 2005, 23:01:41
Ja, maar wat nu als de commandant die ik gebeld heb zegt dat:

Er wel reddingsvesten zijn, maar die horen op de duikwagen,

er vesten besteld zijn maar nog niet geleverd.

Komt daaruit naar voren dat de leiding het erg belangrijk vindt?

Een "zolang tot de echte vesten er zijn opblaas vestje" kost 70 euro (en dat maal zes natuurlijk) en biedt een al een beter perpectief voor het behoud van z'n baan als er één van de mannen (of allemaal) in het water donderd. Ik ging ze zelf halen desnoods.

Hoe verklaar je dan dat "niet belangrijk" van de leiding gevenden.

Henk

fireman77

• Gast
Reactie #97 Gepost op: 19 januari 2005, 11:33:31
Ja, maar wat nu als de commandant die ik gebeld heb zegt dat:

Er wel reddingsvesten zijn, maar die horen op de duikwagen,

er vesten besteld zijn maar nog niet geleverd.

Komt daaruit naar voren dat de leiding het erg belangrijk vindt?

Een "zolang tot de echte vesten er zijn opblaas vestje" kost 70 euro (en dat maal zes natuurlijk) en biedt een al een beter perpectief voor het behoud van z'n baan als er één van de mannen (of allemaal) in het water donderd. Ik ging ze zelf halen desnoods.

Hoe verklaar je dan dat "niet belangrijk" van de leiding gevenden.

Henk

Ja, daar kan ik toch niet over oordelen. Ik ben gewend dat het gewoon op de voertuigen ligt, binnen handbereik. Misschien heeft dat korps waar jij het over heeft wel geen grote rivieren of grote wateroppervlakken.
Tsja, dan ligt de prioriteit wat lager om dit soort materiaal aan te schaffen.
Ja. en dan besteden ze hun geld ergens anders aan om bijvoorbeeld iets aan te schaffen of te verbeteren wat wel regelmatig wordt gebruikt.

En de desbetreffende persoon vindt het echt niet onbelangrijk, neem dat maar van mij aan.

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #98 Gepost op: 19 januari 2005, 13:04:24
Huizen ligt aan het Gooimeer, heeft drie havens: twee jachthavens en een Jacht/veerpont/werkhaven en een groot aantal singels en grachten.

Henk

fireman77

• Gast
Reactie #99 Gepost op: 19 januari 2005, 16:18:47
Huizen ligt aan het Gooimeer, heeft drie havens: twee jachthavens en een Jacht/veerpont/werkhaven en een groot aantal singels en grachten.

Henk

Ja, ze hebben ze op de waterongevallenwagen liggen. Ik weet niet hoe hun uitrukprocedure's zijn, dus je kan niet oordelen over een werkwijze die een korps hanteert.
En nogmaals je kan niet oordelen of de leiding van het genoemde korps het niet belangrijk zou vinden. Dat is nergens op gebaseerd.