Grote Brand (garage) Adonisweg - Leeuwarden 31-10-2011

Auteur Topic: Grote Brand (garage) Adonisweg - Leeuwarden 31-10-2011  (gelezen 9184 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #10 Gepost op: 31 oktober 2011, 21:56:38
Grote brand Leeuwarden, omgeving ontruimd

http://www.lc.nl/friesland/regio/article14345643.ece/Grote-brand-Leeuwarden%2C-omgeving-ontruimd
Gepubliceerd op 31 oktober 2011, 21:51
 
 LEEUWARDEN - Bij een bedrijf aan de Adonisweg in Leeuwarden is rond kwart voor negen een grote brand uitgebroken.

Vlammen en vuurballen waren in de hele stad te zien. De brand brak vermoedelijk uit bij garagebedrijf Van Leeuwen.

Vanwege ontploffingsgevaar zijn panden in de omtrek ontruimd. De brandweer rukte groot uit en liet vanuit Grou grootwatertransport uitrukken.

In het oostelijk deel van de hoofdstad waren grote knallen hoorbaar. Publiek stroomde massaal toe en zorgde voor volgeparkeerde bermen, onder meer langs de Anne Vondelingweg.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #11 Gepost op: 31 oktober 2011, 21:58:11
112flits 112flits
Zeer goede foto van brand in #leeuwarden #Hemrik http://twitpic.com/show/large/78yy97
4 minuten
Samen sterk in de hulpverlening!


Rene

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 306
Reactie #12 Gepost op: 31 oktober 2011, 22:10:34
Dat er nog geen zeer grote brand afgekondigd is verbaast me! Zo te zien toch een aardige oppervlakte wat staat te fakkellen en de vlammen staan tot de sterren!  ;)


brandweermanjef

  • Hoofdbrandwacht / Beveiliging
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 823
  • De brandweer blust niet alleen branden !
Reactie #13 Gepost op: 31 oktober 2011, 22:17:08
Dat er nog geen zeer grote brand afgekondigd is verbaast me! Zo te zien toch een aardige oppervlakte wat staat te fakkellen en de vlammen staan tot de sterren!  ;)

Dat kan nog komen natuurlijk. Maar als ik naar de fotos kijk dan zie ik ook dat er al een groot gedeelte is ingestort dus wie weet word het allemaal weer wat minder.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #14 Gepost op: 31 oktober 2011, 22:19:03
Dat er nog geen zeer grote brand afgekondigd is verbaast me! Zo te zien toch een aardige oppervlakte wat staat te fakkellen en de vlammen staan tot de sterren!  ;)

De brand kan gigantisch zijn, maar het nader bericht "grote brand" zegt weinig over de omvang van de brand, dit heeft slechts betrekking op de grootte van de inzet. Als er "geen redden meer aan is", dan kan men met wellicht prima met 3x TS af (grote brand), hoe hoog de vlammen ook zijn.


Gelderland

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #15 Gepost op: 31 oktober 2011, 22:21:41
Grote brand in Leeuwarden

LEEUWARDEN -  In garagebedrijf Van Leeuwen aan de Adonisweg in Leeuwarden is maandagavond brand uitgebroken. Dat meldden de hulpdiensten. Het is nog niet bekend of er slachtoffers zijn gevallen.

Bij de brand hebben zich explosies voorgedaan, melden regionale media. De knallen waren tot in de verre omgeviong te horen. Ook zou er asbest zijn vrijgekomen. De brandweer onderzoekt nog of er andere gevaarlijke stoffen zijn vrijgekomen. Gebouwen in de omgeving zijn ontruimd wegens ontploffingsgevaar.
Er is sprake van veel rookontwikkeling. Een gevel van het gebouw is ingestort. Het vuur is inmiddels overgeslagen naar een naastgelegen autobedrijf.
De brand trekt veel toeschouwers. Honderden mensen zijn door de politie weggestuurd.
Het getroffen bedrijf restaureert oude Volkswagen Kevers. Omstanders slaagden er nog in om twee klassieke auto's naar buiten te rijden, maar vervolgens werd het te gevaarlijk.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/10830413/__Grote_brand_in_Leeuwarden__.html


Beetle

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #16 Gepost op: 31 oktober 2011, 22:28:20
Zeer bedroefd door wat ik zie. Als je al ziet wat er in voorraad was....
Er stonden unieke exemplaren. Als ik op Google kijk, zie ik zo een Kever staan uit het begin van de jaren 50 of zelfs late jaren 40. Het kan een Brilkever zijn. Die zijn al aardig schaars aan het worden.


Beetle

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #17 Gepost op: 31 oktober 2011, 22:39:28
Dat gezegd hebbende....

Ik weet niet of de kreet aan de zijgevel wel zo'n goede aanbeveling was....


Toegegeven, het rijmt.


Weinig meer aan te doen helaas...
http://twitpic.com/show/large/78yy97/full

Daar staat nog een oude Volvo 164 die op het punt staat ten prooi te vallen aan de vlammen.
http://twitpic.com/show/large/78yutz


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #18 Gepost op: 31 oktober 2011, 23:29:44
31-10-2011 Leeuwarden - Enorme brand verwoest autobedrijf
door annekiestra op 31 okt 2011

LEEUWARDEN -- Maandagavond om 20:44 uur werd de brandweer van Leeuwarden gealarmeerd voor een brand in autobedrijf Van Leeuwen aan de Adonisweg.

Er bleek brand een grote brand te woedden waarbij zich meerdere explosies zich hebben voorgedaan, deze explosies waren ook te horen in de binnenstad van Leeuwarden. Drie minuten later werd de brand opgeschaald naar 'middel-brand', waardoor de brandweer van Post Noord werd gealarmeerd. Niet veel later werd er opgeschaald naar 'grote-brand', waardoor de korpsen van Grou, Marssum en Burgum werden gealarmeerd.
Uit voorzorg kwam er ook een ambulance ter plaatse en Enexis werd geroepen. In het pand lag ook vuurwerk opgeslagen, deels ging de lucht in. De politie heeft het gebied grootschalig afgezet. Op de Anne Vondelingweg stopten massaal mensen om naar de brand te kijken. De politie heeft hier later op ingegrepen. Bij de brand hebben zich waarschijnlijk geen persoonlijke ongelukken voorgedaan.

De brandweer van Grou en Burgum verzorgden het groot water transport. Op de Junokade werd water gepompt uit het naastgelegen kanaal en met honderden meters lange slangen werden de blusvoertuigen voorzien van water. Rond 20 voor 10 was de brand redelijk onder controle. Rond 10 uur is het sein brandmeester gegeven. Over de oorzaak is nog niks bekend
Samen sterk in de hulpverlening!


Beetle

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #19 Gepost op: 1 november 2011, 19:23:22
Mijn vrees werd bewaarheid....  :(

Moet je nou eens kijken naar die trieste boel.

Natuurlijk, we moeten blij zijn dat er niemand in dit inferno is omgekomen maar als groot Kever liefhebber huilt mijn hart.