Zwemvest of niet... (werken op het water)

Auteur Topic: Zwemvest of niet... (werken op het water)  (gelezen 68310 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #100 Gepost op: 14 juni 2009, 10:01:35


Zoek het slechte voorbeeld :-[ :-[ :-[
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #101 Gepost op: 14 juni 2009, 13:56:17
;D kennelijk geen eensgezindheid daarover aan boord, zij draagt er wel een...

Henk


Blue

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #102 Gepost op: 14 juni 2009, 16:05:09
Henk, nog een waarom heeft de KLPD geen registratienummers op de snelle boten ????


Jan1

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 30
Reactie #103 Gepost op: 26 juni 2009, 17:59:12
@ Blue:

Omdat rijksvaartuigen en officiele reddingboten (KNRM) vrijgesteld zijn van de registratie plicht.

Zij mogen dus ook onbestraft harder varen dan plaatselijk toegestaan.

Jan


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #104 Gepost op: 26 juni 2009, 18:29:15
@ Blue:

Omdat rijksvaartuigen en officiele reddingboten (KNRM) vrijgesteld zijn van de registratie plicht.

Zij mogen dus ook onbestraft harder varen dan plaatselijk toegestaan.

Jan

Beste Jan,

Je schrijft vast hele wijze dingen, en je bent vast beter ingeformeerd dan ondergetekende..
Kan jij mij de bron van deze informatie geven ?,  Heb je de exacte regelgeving..

En kan jij mij eens uitleggen, wat een officiele reddingsboot is ??, en waar staan die geregistreerd ?

Ik ben blij dat jij de eeuwige onduidelijkheid over deze onderwerpen kan weg nemen door de juiste bronnen te benoemen..


Blue

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #105 Gepost op: 28 juni 2009, 18:11:02
Hier blijft het stii op omdat het namelijk nergens omschreven staat. In theorie horen KLPD etc... gewoon registratie te voeren.

Scheveningen gaf ook weer het mooie voorbeeld voor duizenden toeschouwers zonder Redvest ; http://www.reddingbotenforum.nl/viewtopic.php?f=7&t=67&start=40


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #106 Gepost op: 28 juni 2009, 19:44:15
Ja, die jongens van de Beluga. We hebben net een testje achter de rug met zo'n half openstaand droogpak te water. Daar wordt je niet vrolijk van.

Henj


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #107 Gepost op: 2 juli 2009, 09:25:29
Henk,

Je moet even onderscheid maken in droogpakken..
1. Overlevingspak met ingebouw drijfvermogen..  (Kan alleen mee waden, en drijven en niet zwemmen), Voor beeld de oude viking pakken
2. Droogpak voor duiken
3. Droogpak voor oppervlakte water redding

Bij alle drie geld, dat ze alleen hun werking doen als de volledig gesloten zijn.. en bij alle drie geld dat er iets van extra drijfvermogen moet zijn.

Een open overlevingspak of droogpak, zonder aanvullende drijfvermogen beteken, letterlijk verdrinken..

Ik ken nog een paar cursisten die mijn vrouw over de grap in het water gooide die alleen haar duikdroogpak op haar billen had hangen en ruim van de water kant stond.. Ondanks directe waarschuwingen, waren er toch grappemakers die haar in het water gooide en ze zou bijna verzuipen..  En zelfs relatief ondiep water, kan iemand niet met een pak de bodem raken met z'n voeten, want alle lucht zit daar opgesloten, dus je komt op de kop in het water te hangen..

Van zo'n grapje leert iedereen heel veel.

In een KNRM pak verzuip je ook, als je onbedoeld te water raakt en het pak is open,  Als staat de rits maar 1 centimeter open..  
Zonder een drijfvest, verzuip je direct en van enige zelfredding is geen sprake meer.. Zelfs niet in ondiep water..

Elk persoonlijke beschermingsmiddel werkt alleen als het correct gebruikt wordt


JaVaZee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 183
Reactie #108 Gepost op: 2 juli 2009, 09:35:04
Ik weet niet wat ik er van moet zeggen. Eigen risico? Nee, want het is geen Maatschappij, eigenlijk wat het ene station mag, mag de ander ook. Zeg maar dat het gevaar in een klein hoekje zit, er kan altijd iets gebeuren. Waarom doen ze dan niet alleen het redvest aan?



Een mooi voorbeeld, het overlevingspak staat open. Dan heeft het dus geen nut, dan kan je net zo goed alleen het reddingvest aan doen.

Foto is van mij zelf;) Meteen ff promoten ;D

Groet,
Nils.
Groet, Nils Dekkers.  - Panasonic DMC-FZ8 - Uniden Bearcat C30XLT


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #109 Gepost op: 2 juli 2009, 09:57:03
mooie foto, NIls..

Direct iets voor de lesboekjes, correct gebruik van persoonlijke beschermingsmiddelen..

Waarom niet op een warme dag een gewone overal aan, en een reddingsvestje,.. Dat is in ieder geval veiliger dan dit..