Zwemvest of niet... (werken op het water)

Auteur Topic: Zwemvest of niet... (werken op het water)  (gelezen 68294 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Pyro_loe

  • Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 968
  • OvD-Bevolkingszorg
Reactie #180 Gepost op: 26 november 2012, 18:47:15
Het kan nog simpeler   8) we geven gewoon geen medewerking meer aan dit soort activiteiten met een hulpverleningsvaartuig.
Laat de organisatie het maar lekker zelf regelen.
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation


Jurian

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #181 Gepost op: 27 november 2012, 12:17:54
als we toch aan het (af)zeiken zijn, op deze foto zitten ook mensen met pak open of zonder vest.
Het bootje ligt wel stil maar wat als iemand overboord valt en afzinkt?

link naar foto: http://www.rescuetraining.nl/images/nws-20030822002-traininghoge.jpg


Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Reactie #182 Gepost op: 27 november 2012, 14:17:41
Zelfs de instructeur (die heel veel weet over PBM) heeft geen vest aan.....
Werken op en aan het water: reddingsvest (en geen zwemvest, zoals de titel van het onderwerp zegt).


vistuig

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
    • KNRM Dordrecht
Reactie #183 Gepost op: 27 november 2012, 22:28:10
Is dat niet de boot en personeel van het Hoge???
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #184 Gepost op: 27 november 2012, 23:13:09
Is dat niet de boot en personeel van het Hoge???

Dat klopt en is tevens juist.


Matthijs

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 140
  • samenwerkend kunnen we meer.
    • Ontwerpers en bouwers van maatwerk interieurs
Reactie #185 Gepost op: 28 november 2012, 00:10:56
Ja, ja, gesnapt...

Ik (zwarte pak helemaal links) zit met een droogpak/twinshell. ik heb nog natte haren van de zwmpartij er net voor.
De andere pakken zijn overleving pakken met drijfvermogen. (dus geen droogpak waarin je verzuipt als tie volloopt)
Tja van de opleider mag ik niets goeds of kwaats van zeggen... 98uiye

Leuke foto. Het is wel een jaar of 8/10 geleden uit m'n hoofd. En nee het is niet goed te praten dat het alleen voor de foto was :o

Ook bij ons is er steeds meer veranderd. Op het dragen van vesten zit het tegenwoordig wel goed.

Matthijs


Ernst Brokmeier

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 528
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #186 Gepost op: 29 november 2012, 11:38:27
Probleem wordt waarschijnlijk binnenkort opgelost. Er loopt een onderzoek naar aanvullende wetgeving om Sinterklaas intochten via het water te verbieden ivm de openbare orde en veiligheid. Mogelijk per 2013 al....zucht  98uiye

Alles valt of staat met het inschatten van risico's. Als de burgemeester overboord valt, zelfs in het koude water, dan heeft hij een nat pak (en in ergste geval ligt zijn keten op de bodem) en hebben de lokale roddelkranten een mooie foto voor de voorpagina. Wat betreft de beeldvorming hebben een aantal reacties wel een punt, maar de redders hebben allemaal netjes hun vest om. Ik denk dat het belangrijk is om vooral realistisch te blijven, want soms lijken we hier op het forum een beetje door te slaan, dat is misschien voor de discussie wel aardig, maar staat ver van de realiteit van de straat (of in dit geval het water  8) )
[img]/img]


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #187 Gepost op: 29 november 2012, 12:29:15
Je gaat volledig voorbij aan de uitstraling die er van uit gaat als zelfs redders domonstreren redvesten niet zo belangrijk te vinden.
Ik doe mijn stinkende best om te promoten dat iedereen die mogelijk overboord zou kunnen gaan een redvest moet dragen, wat een aantal malen per jaar hier levens zou kunnen redden, en mijn collega's laten tegelijk publiekelijk de boodschap uitgaan (haaks op de inspanningen van het hoofdkantoor) dat het allemaal niet zo interessant is, zonder redvest kan best.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #188 Gepost op: 29 november 2012, 12:51:25
Je gaat volledig voorbij aan de uitstraling die er van uit gaat als zelfs redders domonstreren redvesten niet zo belangrijk te vinden.Ik doe mijn stinkende best om te promoten dat iedereen die mogelijk overboord zou kunnen gaan een redvest moet dragen, wat een aantal malen per jaar hier levens zou kunnen redden, en mijn collega's laten tegelijk publiekelijk de boodschap uitgaan (haaks op de inspanningen van het hoofdkantoor) dat het allemaal niet zo interessant is, zonder redvest kan best.

Lees het stuk van Erny nog eens goed door... ::)

Ondanks dat ik ook een voorstander ben van het dragen van correcte PBM moet je ook niet de werkelijkheid uit het oog gaan verliezen. Ik had liever gehad dat de opvarenden van de "MS Timberland" een overlevingspak hadden gedragen dan dat de burgemeester en die ouwe met een baard een vestje om hebben in deze omstandigheden...

Doet me wel hieraan denken... 0098

http://www.youtube.com/watch?v=uo47fpp6JxM


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #189 Gepost op: 29 november 2012, 13:31:36
Lees het stuk van Erny nog eens goed door... ::)

Ondanks dat ik ook een voorstander ben van het dragen van correcte PBM moet je ook niet de werkelijkheid uit het oog gaan verliezen. Ik had liever gehad dat de opvarenden van de "MS Timberland" een overlevingspak hadden gedragen dan dat de burgemeester en die ouwe met een baard een vestje om hebben in deze omstandigheden...

Doet me wel hieraan denken... 0098

Sinterklaas te water