Zwemvest of niet... (werken op het water)

Auteur Topic: Zwemvest of niet... (werken op het water)  (gelezen 68309 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #160 Gepost op: 20 november 2012, 19:48:52


(Foto HOGE)

demo voor 5000 (gegevens organisatie, in werkelijkheid waren het er wat minder) toeschouwers dat het dragen van een redvest niet zo belangrijk is.

Als wij toen tegen hen aan gebotst waren, als zij even daarvoor bij ons, had de burgemeester (die met zijn handen in zijn zak) en een agent mogelijk een nat pak gehaald en kon er een mooie demo gegeven worden: "hoe een drenkeling met onderkoelingsverschijnselen uit het water te halen". 0098


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #161 Gepost op: 20 november 2012, 20:04:15

(foto HOGE)

Anderen nemen het gevaar weer wel serieus...  O0


vistuig

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
    • KNRM Dordrecht
Reactie #162 Gepost op: 21 november 2012, 01:01:28
Vandaar dat je ging kijken Henk en ook logisch dat je zo'n warm welkom krijgt dan. :)
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #163 Gepost op: 21 november 2012, 01:38:20
;D  ;D  ;D

Ik heb een goede telelens, dus ook op afstand kan ik tegendraads gedrag vast leggen......   8)

Ik heb nog niet eens dat de hele meute overstapte op een slepertje.

En deze is niet scherp, anders kon ik die ook nog plaatsen:  :(



Kijk met losse handen!!!
foto HOGE (en daar schamen ze zich een beetje voor, excuses voor het bewegen)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #164 Gepost op: 21 november 2012, 02:03:24
Hier ter compensatie een wat betere foto, Sint op de punt van een echte stoomboot (maar vanwege het gedoe staat er ook nog een diesel in) waarbij ik geen enkel bezwaar heb tegen het niet dragen van een redvest:





Foto HOGE


Zwaarwater

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
Reactie #165 Gepost op: 21 november 2012, 07:06:08
O0 O0 O0
Vandaar dat je ging kijken Henk en ook logisch dat je zo'n warm welkom krijgt dan. :)
O0 O0 O0


Zwaarwater

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
Reactie #166 Gepost op: 21 november 2012, 07:21:26
 ;D  ;D  ;D

Ik heb een goede telelens, dus ook op afstand kan ik tegendraads gedrag vast leggen......   8)

Ik heb nog niet eens dat de hele meute overstapte op een slepertje.

En deze is niet scherp, anders kon ik die ook nog plaatsen:  :(



Kijk met losse handen!!!
foto HOGE (en daar schamen ze zich een beetje voor, excuses voor het bewegen)

Volgens mij hebben alle opvarende 1 of 2 handen vast ook de groene piet lijkt de beugel vast te hebben(houding) alleen vanuit jou oogpunt is dit niet te zien.

Maar Henk vind je jezelf ondertussen niet een ontzettend zielig drammerig mannetje worden, om steeds maar weer alles en iedereen van de KNRM-Huizen en de burgemeester af te zeiken.
Man waar heb je het over, ze varen een stukje door de haven van punt A naar punt B, jou standpunt over redvesten weten we nou wel,  Maar om nou sint en pieten en aanverwante meevarende voor dit lullige korte stukje ook aftezeiken  >:( en ze in vesten te hijsen
Onee/ja het is bedoeld om de KNRM-Huizen weer tekakken te zetten en je persoonlijke hetze weer door te zetten.


guest11765

  • Gast
Reactie #167 Gepost op: 21 november 2012, 07:49:51
Ik word hier zo naar van.......
Of het nou foto's zijn gemaakt van Hoge, foto's van RB of zoals nu van de KNRM....
Zijn we er nou echt alleen maar om elkaar af te zeiken???

Zoals je zelf al aangeeft Henk, de foto's zijn gemaakt door Hoge.
Dus even snel bekeken (incl RIB van RB) er liggen dus minimaal 3 reddingsboten in het gebied.
Mocht er wat gebeuren zijn er toch meteen 3 die kunnen inspringen en helpen?
Moet je daarvoor een intocht als Sinterklaas gaan verkloten door die man een reddingsvest aan te gaan trekken en laten uittrekken op de kant met alle gevolgen van dien dat zijn baart of iets anders blijft steken en de droom van 100de kindertjes in duigen vallen?

En je praat over een aanvaring, maar als iedereen netjes uit de buurt blijft is er niets aan de hand.

Het lijkt er nu gewoon op dat dit een onwijs jaloerse reactie is, omdat Sint niet bij jullie aan boord staat.

Heb nou eens respect voor wat een ander doet. We zijn niet allemaal hetzelfde. En als we allemaal met een airbag in onze kraag lopen, zal een clubje als Hoge ook binnen no time overbodig zijn!

En als laatste punt, als je dan toch zo voor zwemvesten en veiligheid bent, wil jij dan iedereen die op die kade staat en dus binnen twee meter van de waterlijn ook even een zwemvest op jou kosten uit delen (die staan ook maar te leunen op een drang hek wat los zit en die man die er tussen staat heeft ook niets aan!). Want ja, als daarvan iemand in het water valt.....................


Markvniel

  • Schipper bij de Vlaardingse ReddingsBrigade en Waterscouting groep de Geuzen.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 425
  • Reddingsbrigade, EHBO-er, BHV-er met AED
    • Vlaardingse Reddingsbrigade
Reactie #168 Gepost op: 21 november 2012, 08:21:52
Ik word hier zo naar van.......
Of het nou foto's zijn gemaakt van Hoge, foto's van RB of zoals nu van de KNRM....
Zijn we er nou echt alleen maar om elkaar af te zeiken???

Zoals je zelf al aangeeft Henk, de foto's zijn gemaakt door Hoge.
Dus even snel bekeken (incl RIB van RB) er liggen dus minimaal 3 reddingsboten in het gebied.
Mocht er wat gebeuren zijn er toch meteen 3 die kunnen inspringen en helpen?
Moet je daarvoor een intocht als Sinterklaas gaan verkloten door die man een reddingsvest aan te gaan trekken en laten uittrekken op de kant met alle gevolgen van dien dat zijn baart of iets anders blijft steken en de droom van 100de kindertjes in duigen vallen?

En je praat over een aanvaring, maar als iedereen netjes uit de buurt blijft is er niets aan de hand.

Het lijkt er nu gewoon op dat dit een onwijs jaloerse reactie is, omdat Sint niet bij jullie aan boord staat.

Heb nou eens respect voor wat een ander doet. We zijn niet allemaal hetzelfde. En als we allemaal met een airbag in onze kraag lopen, zal een clubje als Hoge ook binnen no time overbodig zijn!

En als laatste punt, als je dan toch zo voor zwemvesten en veiligheid bent, wil jij dan iedereen die op die kade staat en dus binnen twee meter van de waterlijn ook even een zwemvest op jou kosten uit delen (die staan ook maar te leunen op een drang hek wat los zit en die man die er tussen staat heeft ook niets aan!). Want ja, als daarvan iemand in het water valt.....................

Henk, had je wat hoger staan maar je bent nu jezelf wel erg naar beneden aan het halen!

Wij doen ook al jaren de intocht hier in Vlaardingen, bij ons aan boord draagt iedereen keurig een vest, maar op alle sleepertjes waar alle zwartenpieten en sinterklaas op staan draag niemand een vest! Daarom zijn wij er ook met 2 boten aanwezig. Ook was dit jaar de politie er bij met een rib en onder het varen over de waterweg worden we begeleid door politie en havendienst!

Gezien de situatie lijkt het mij veilig dat hier geen vesten gedragen worden zoals andere ook al uitleggen! Henk, pas maar op dat klaas je niet in de zak stopt en mee neemt naar spanje  98uiye
Waarneer de nood het hoogst is, zal je net zien dat het wc papier op is!


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #169 Gepost op: 21 november 2012, 10:13:04
Maar Mark, we hebben het toch niet over zwarte Pieten op een slepertje?
Maar op een speedboot, zeker als het water wat kouder aan het worden is, spreek ik iedereen aan op het dragen van een redvest. Dat is ook eigen belang. We zijn hier te vaak (een aantal malen per jaar) dagen aan het zoeken naar iemand die ergens op de bodem ligt, leg ik dan uit. Ik vraag dan "doe ons en uzelf een plezier en draag een redvest, dan zijn we allemaal eerder thuis, want als u er een aan heeft vinden we u veel sneller, u drijft dan aan de oppervlakte in het zicht, als u op de bodem ligt zijn we dagen aan het zoeken".
Dat klinkt een beetje luguber, maar het werkt altijd wel.
En daarin vind ik dat zelfs de KNRM een voorbeeld functie daarin heeft. Ik herinner jullie (de mensen die het dragen van een redvest geen issue vinden) nog maar even aan het stukje op hun eigen site, waar het dragen van redvesten gepromoot wordt: practise what you preach*. En als er dan iemand mee moet en echt geen reddingsvest aan wil, laat m dan zitten en niet staan.
Ik weet dat kritiek op de KNRM en Israel not done is, maar ik ga beide niet uit de weg.

*Aanbevelingen KNRM om reddingvest te dragen:

- water temperatuur beneden de 15 graden.
- 's-nachts.
- bij mist.
- vanaf windkracht 4.
- bij zeeziekte.

Mag ik jullie (de mensen hier die het dragen van een redvest niet zo'n punt vinden) vragen dit linkje te volgen en dat nog even goed door te lezen?

Het is niet alleen zo dat er gevaar voor de burgemeester is dat ie over boord kukelt (ik zie hem staan met zijn handen toch duidelijk in zijn zakken, ik krijg daar kippevel van bij het zien alleen al en wat zou zo'n ambsketting trouwens wegen?), ik vind dat je als redder altijd moet laten zien dat je persoonlijke beschermingsmiddelen niet alleen belangrijk vindt voor jezelf en de aanbevelingen die jouw leiding op brede schaal uit doet gaan en iedereen met klem aanraadt, ook op moet volgen, al was het maar in je rol als voorbeeld functie.