Busted.. dat iemand die foto nog bewaart heeft..
Maar goed gelukkig is er sinds 2003 een hoop veranderd. Moeten we tegenwoordig niet meer doen. Een paar maanden later heb ik iemand zien bijna zien verzuipen, met open droogpak.
Volgens mij ligt copyright van die foto trouwens niet bij de poster..
Ik heb met 2 type overlevingspakken op zee gelegen met een open rits.
1 was een "N.A.M" pak, die werden gebruikt bij olieboorplatformen (of gas wat jij wilt) en het ander was een KNRM overlevingspak (beide zonder redvest als proef).
Bij beide voel je jezelf heel ongemakkelijk, omdat het water naar ondere zakt en eigenlijk heel lichtjes aan je benen trekt. Het water staat tot aan je kin, maar je hoofd blijft boven door het drijfvermogen wat er in zit.
Dus verdrinken? misschien als je niet bij bewust zijn bent.
Ik vraag me echt af, hoe de kinderen straks zullen reageren over 5 tot 10 jaar als ze het geluid van de stoomboot horen en zingen "zie ginds komt de stoomboot", als Sinterklaas niet meer een intocht mag houden over het water....
Echt dit gaat weer alles te buiten, wat een onzin...... Het filmpje van Joost geeft maar weer mooi aan, dat zelfs een niet al te jonge man, met een giga pak kleding (en hoofddeksel) nog prima in staat is om zelf te blijven drijven.
Natuurlijk snap ik dat als iemand gewond raakt en buiten bewust zijn is, het leven zal laten omdat hij weg zakt naar de bodem. Maar daarom hoef je toch niet meteen alle water intochten af te lassen?
Ik vind het een beetje doorslaan als in de auto wereld. We plaatsen wel 7 of 10 of van mijn part 20 airbags die je waarschijnlijk nooit zal gebruiken, maar we halen voor het gewicht wel het reserve wiel uit een auto, omdat je die volgens de cijfers maar 1x in de 5 jaar nodig hebt. En als je dan staat met een compleet kapot gereden band op de snelweg (vluchtstrook als die er is) dan sta je daar als schietschijf.
Maar goed, misschien moeten we maar alle rivieren, kanalen, meren, recreatieplassen, en slootjes maar vast dichtgooien. Alle stranden grote hekken er om heen, misschien dan dat Henk rustig kan slapen in de nacht.