Waar gaat dit topic nog over..
Volgens mij is iedere professional het er over eens dat onder werkomstandigheden, je PBM moet gebruiken en correct moet dragen.
Volgens mij is iedere professional het er inmiddels over eens dat ook verenigingen gezien worden als werkgevers voor hun vrijwilligers en er op moeten toezien dat PBM correct worden gedragen..'
Volgens mij is iedereen het over eens dat overheid en reddingsorganisaties een voorbeeld functie hebben.
Volgens mij is iedereen het over eens dat roomser zijn dan de paus, niet zinvol is, en dat je alles moet relateren aan de risico;s wat daadwerkelijk word gelopen. En dan kan je verder kijken, dan een absolute regel, altijd een zwemvest aan bij 3 meter van de oever.
Een boot die op een zomersedag in de haven ligt is nu eenmaal een andere risico's dat stil liggen in een druk bevaren route.
Dat hard varen nu eenmaal een ander risico is dan stil liggen aan de kade.
Dat een zomerse dag bij ondiep water, een ander risico is dan in de winter op een stromende rivier..
Als een boot heeft een hoge reling/boarding, in rustig water, is dat nu eenmaal wat anders, dan in snelvarende rib.
Heeft het dan zin, om elkaar af te zeiken, met allemaal voorbeeldjes.. waarin de ene club het wel doet, en de andere niet..
Iedere professional weet hoe het werkt, en hoe het zou moeten werken en dat de praktijk wel eens weerbarstiger is..