Deze foto komt volgens mij van de site van Jachtservice Huizen. Wie weet kan je er daar een vinden click the face
Je hebt gelijk Maarten, alweer! En daar is op te zien dat Cristan een blauw vest aan heeft, een zelfde als ik. zo'n 280 newton ding met druktrigger.
Johan heeft liever zo'n handige, kleine, rode 150 newton, is geloof ik zo'n 5 kg drijfvermogen.
Wat Hilbrand doet op z'n boot (de Carlot) moet ie zelf weten, die heeft geloof ik zijn vest niet aan en Simon op de klif ook niet. Maar ze varen niet, liggen een beetje in de zon en dan vind ik het geen halsmisdrijf. Het is zelfs als je vaart niet verplicht om een reddingsvest te dragen voor eigenaren van een rubberboot. Je moet ze alleen aan boord hebben. Wij vinden dat als je aan het werk bent voor de veiligheid cq hulpverlening op het water dat je dan een vest moet dragen.
En geloof me, er vaart bij HOGE niemand, maar dan ook niemand zonder vest meer de laatste jaren, sinds de disdcussie (op een ander forum nog geloof ik) waaruit naar voren kwam dat een overlevingspak met drijfvermogen alleen geen garantie biedt op blijven drijven in een zodanige houding dat je ook bij verlies van bewustzijn kan blijven ademen. Maar dat doet een half automaat dus ook niet. Alleen een vol automaat redt je leven als je door een trauma bewusteloos overboord kukelt.
Henk