Wellicht heb je dit dan al een keer beargumenteerd, maar vindt jij dit proffesioneel overkomen?
Ik niet!
Hoe belangrijk is dat, professioneel overkomen...
Is professioneel bekwaam? Competent? Wat op het eerste gezicht heel professioneel overkomt kan bij nadere beschouwing juist niet verstandig zijn.
Ik heb mij niet volledig laten ompraten, maar heb inmiddels wel begrip voor het standpunt geen reddingsvest. Je kunt van mening verschillen, maar als je voor een bepaalde aanpak kiest, is dat dan niet professioneel?
Zo maar wat aanmodderen, ja dat is onprofessioneel. Maar als je wel bewust kiest voor een bepaalde aanpak is dat professioneel vind ik.
Wij kiezen voor een reddingsvest voor je eigen veiligheid dat zich één keer automatisch opblaast. Moet je na een ongelukje weer verder ligt er nog wel een aan boord. Overboord gaan wij praktisch nooit dat is nog niet nodig geweest, wij doen alles vanuit de boot.
In sommige streken kan dat niet altijd, bv met sterke wisselende stroming. Als er veel rotzooi in het water ligt wordt het ook lastiger, maar niet per definitie onmogelijk. Als het moet trek ik mijn reddingsvest uit en ga te water, echter met een pikhaak kan je ook veel.
Om met een oud voorzitter (30 jaar geleden ofzo, iemand waar ik nog diep respect voor heb) van een reddingsbrigade te spreken "dan zit er wel een gaat je in, maar hij is wel weer boven water..."
Ook het niet dragen van een reddingsvest kan een weloverwogen professionele aanpak zijn. Alleen verlaat je dan misschien het principe "eigen veiligheid eerst". Maarja, dat doe je al als je gaat varen. Eigen veiligheid eerst is thuisblijven en hopen dat het dak niet instort.
Henk