Ik doelde eigenlijk meer op het uiterlijk van de kledingstukken. Wat voor broek (rood), shirt (geel) jas(rood+fluorgeel) en overlevingspak (rood met gele reflectie) de RB "moet" dragen is duidelijk, voor wetsuits is er geen voorschrift. Sommige wetsuits hebben niet eens een tekst die aangeeft dat de persoon van de reddingsbrigade is. RedNed is op weg naar eenheid en herkenaarheid (kledinglijn, striping, huissijl, enz.), maar zo'n puntje als dit laten ze dan liggen. Ik vind dat en beetje raar. Als je uniformiteit wil, doe het dan goed. (Weinig hulpverleningsorgnisaties gezien waar dat wel lukt trouwens...)
Ok RR, ik zal het eens doornemen
Maarten, dat is niet te doen voor de bond. Een duikuitrusting is héél persoonlijk, en wordt door de duiker zeer belangrijk gevonden. Merk, dikte enz. Bovendien gaat daarover weer een trimvest naar keuze, dus bij duikers lukt dat zowiezo niet. We bij de brandweer, maar dat zijn andere duikers, die maakt het niet zoveel uit.
Wetsuits vanuit de bond voorschrijven... Ik ben bang dat we daar niet uit komen.
Ik zou dan zoeen met half lange mouwen en pijpen willen, met wat extra ruimte zo bij mijn navel ongeveer.
Kan ik daar mijn extra drijfvermogen kwijt.
Henk