Noodlanding Boeing 767 zonder wielen vastgelegd - Warschau (Polen) 01-11-2011

Auteur Topic: Noodlanding Boeing 767 zonder wielen vastgelegd - Warschau (Polen) 01-11-2011  (gelezen 7194 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Noodlanding Boeing 767 zonder wielen vastgelegd

Awaryjne lądowanie Boeinga 767 na Okęciu
http://www.youtube.com/user/yell0wkol

Citaat
Noodlanding Boeing 767 zonder wielen vastgelegd

Awaryjne lądowanie Boeinga 767 na Okęciu
http://www.youtube.com/user/yell0wkol

De 230 mensen aan boord van de Boeing 767, die vloog van het Amerikaanse Newark naar Polen, kwamen vandaag met de schrik vrij. De piloten moesten een noodlanding maken in Warschau vanwege een elektrische storing, waardoor het landingsgestel niet werkte. Uiteindelijk brachten de vliegers het toestel na een lange buikschuiver over de landingsbaan tot stilstand.

Het vliegtuig vloog ruim een uur boven de Poolse hoofdstad, voordat de noodlanding werd ingezet. Eerst loosden de piloten de brandstof, waarna de inzittenden werden gewaarschuwd, zo meldt New York Post op zijn website.  

Het knap staaltje vliegwerk werd vastgelegd. Te zien is hoe het toestel over de landingsbaan schuift. Er zou een klein brandje zijn uitgebroken, wat door de gealarmeerde hulpdiensten snel werd geblust. (Redactie)

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/3008585/2011/11/01/Noodlanding-Boeing-767-zonder-wielen-vastgelegd.dhtml




Pl@nner (voorheen sigmaatje)

  • Plannen is een ambacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,314
  • Take a step toward emergency preparedness
Knap staaltje "kunst en vliegwerk" van de piloten, dat ze hem zo recht op de baan weten te houden en (ogenschijnlijk) soepeltjes tot stilstand weten te brengen.

Petje af.
Arjan * Planner professionele Verkeersregelaars. * Instructeur EFR Emergency First Response *Hulpverlener, AED-er,    en chauffeur op de PAM bij het R


superfly

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 500
Knap staaltje "kunst en vliegwerk" van de piloten, dat ze hem zo recht op de baan weten te houden en (ogenschijnlijk) soepeltjes tot stilstand weten te brengen.

Petje af.

Klopt als je beelden bekijkt zie je zelfs dat de neus nog lange tijd van de runway blijft wat de bestuurbaarheid duidelijk positief heeft beinvloed., toestel glijdt als ware op de romp en motoren, de romp is onderop als ik het goed heb zelfs extra verstevigd voor dit soort calamiteiten, en ook knap hoe flight attendants het toestel na tot stilstand zijn gekomen redelijk snel ontruimen, dus niet alleen prestatie van piloten alhoewel zij dit alles mogelijk hebben gemaakt.


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Deze Poolse piloot is stukken beter als de gemiddelde landgenoot in auto's op Nederlandse wegen  98uiye


Jansen75

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 34
  • respect voor alle die opkomen voor andere
Daar heb jij Helemaal gelijk in  O0

Als ze de cijfers nemen voor de statistieken voor Dode en Gewonden in het Verkeer
en ze laten de Poolse bestuurders buiten beschouwing dan schilt dat " echt een slok op een Borrel "  098uo


Gelderland

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Knap staaltje "kunst en vliegwerk" van de piloten, dat ze hem zo recht op de baan weten te houden en (ogenschijnlijk) soepeltjes tot stilstand weten te brengen.

Petje af.

Inderdaad, dat doen ze goed!! O0


riesbruins

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 421
De discussie over het aanrijden bij vliegtuig brandbestrijding is afgesplitst naar http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=56634.0.

Uiltje
Moderator
Brandweerdoctrine de theorie achter het brandweer vak. twitter: @brandweerdoctri  Alles wat ik post doe ik op persoonlijke titel


ADGPB

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 439


Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
Duidelijk te zien dat er al schuim was aangebracht op de landingsbaan.