Uitschuifbare wapenstok

Auteur Topic: Uitschuifbare wapenstok  (gelezen 211947 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Cop/Fireman

• Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • Hoofdagent en overige HV diensten geďnterreseerd
Reactie #190 Gepost op: 12 juli 2014, 16:56:10
Citaat van: Venture link=msg=1274556 date=1402301553
n.a.v. kamervragen (http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/kamerstukken/2014/06/06/bewapening-en-kleding-politie.html) zegt minister Opstelten:
Uitschuifbare wapenstok:

Tja, wat is korte termijn bij de politiek.... Ze zijn nu vakantie aan het vieren. Het zal wel eind 2015 worden. Toestemming, aanbesteding etc etc. :D
"Waakzaam & Dienstbaar"

Tony-cc

• Forum gebruiker
Reactie #191 Gepost op: 12 juli 2014, 20:29:02
Even een andere vraag (wel wapenstok maar niet uitschuifbaar), klopt het dat de lange lat nu standaard op elk (surveillance) voertuig gaat komen én dat elke agent daarvoor 'gecertificeerd' gaat worden (na 'training').
Vraag dit omdat ik dit nu al diverse malen van verschillende agenten gehoord heb... (Zo ja, ik heb sowieso nooit begrepen waarom dat niet standaard was, zeker omdat tijden veranderen...)
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #192 Gepost op: 12 juli 2014, 20:32:15

Dacht dat het al overal zo was.

Martin M.

• BvP/ Lid Mobiele Eenheid
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #193 Gepost op: 12 juli 2014, 21:09:22
In district Groningen wel.

Cop/Fireman

• Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • Hoofdagent en overige HV diensten geďnterreseerd
Reactie #194 Gepost op: 12 juli 2014, 23:12:55
Citaat van: Tony-cc link=msg=1283330 date=1405189742
Even een andere vraag (wel wapenstok maar niet uitschuifbaar), klopt het dat de lange lat nu standaard op elk (surveillance) voertuig gaat komen én dat elke agent daarvoor 'gecertificeerd' gaat worden (na 'training').
Vraag dit omdat ik dit nu al diverse malen van verschillende agenten gehoord heb... (Zo ja, ik heb sowieso nooit begrepen waarom dat niet standaard was, zeker omdat tijden veranderen...)

Ik heb er nog niet over gehoord. Nu moet ik zeggen dat mijn laatste IBT les al even geleden is😝
"Waakzaam & Dienstbaar"

R.3144

• Onderofficier KMar
  • Forum gebruiker
Reactie #195 Gepost op: 14 juli 2014, 22:59:33
KMar heeft ze inmiddels al aangeschaft.
Vooralsnog alleen voor de BE. We dragen ze al tijdens inzetten.
Droegen ze ook tijdens de NSS.
Volgens IBT willen ze zsm het overige personeel opleiden.
Echter inderdaad ook capaciteit probleem ivm Amok, NSS etc.
Betreft overigens niet het zelfde model als de testfase in het Oosten.
Dit is een Benowi Camlock.
Heb het verschil mogen ervaren, de Benowi werkt een stuk prettiger.

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #196 Gepost op: 15 juli 2014, 00:16:50
Met de NSS oefendagen gezien bij Kmar. Indrukwekkend!

Hendriksje

• Hoofdagent | Den Haag
  • Forum gebruiker
Reactie #197 Gepost op: 15 juli 2014, 01:42:01
Ik heb hierover ook berichten gehoord. In r'dam was de lange wapenstok in de DHV de standaard. Dit beviel erg goed en dit wilde ze nationaal doortrekken. Echter in (voormalig) Haaglanden heb ik er nog niets over gehoord, helaas.

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #198 Gepost op: 15 juli 2014, 06:28:51
Bonowi camlock!  O0 prima keuze, in gebruik bij onze oosterburen, Oostenrijk en ook in sommige districten in groot Brittannië

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #199 Gepost op: 15 juli 2014, 19:34:13
Citaat van: Tony-cc link=msg=1283330 date=1405189742

Nee dit gebeurt nog niet. Sommige 'korpsen' hebben dit omdat ze met weinig personeel zijn, maar wel grote openbare orde problematiek hebben. Bijvoorbeeld Zeeland, Groningen etc. Ook een aantal 'grote korpsen' hebben dit (Rotterdam en ik dacht Amsterdam), allemaal juridisch afgekaderd.

Voor bijv Haaglanden zou het niet nodig zijn, die hebben zoveel personeel én het parate peleton dat de lange lat niet in de noodhulp hoeft. Het blijft een beetje locatie gebonden dus.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.