Momenteel wordt er in de gemeente waar ik werk gediscussieerd om naast de wapenstok die wij nu al hebben ook de pepperspray in te voeren, de afgelopen maanden hebben zich weer diversen incidenten voorgedaan waarbij de wapenstok geen uitkomst bood en dus niet is gebruikt, mijn werkgever en de gemeente zijn voorstander van pepperspray en wapenstok als standaard uitrusting, helaas heb ik vernomen van mijn leidinggevende dat de direct toezichthouder en indirect toezichthouder (korpschef Politie eenheid en hoofdofficier van justitie) op ons (Boa's) dwars liggen en bezwaar hebben, echter is de criteria waaraan je volgens die dienst justis aan moet voldoen om als gemeente boa geweldsmiddelen te mogen dragen al lang en breed overschreden, ik denk dan ook niet dat wij naast onze wapenstok de pepperspray erbij zullen krijgen en dat dit nog wel enkele jaren gaat duren. Nu afwachten of wij onze wapenstok mogen behouden indien de nieuwe wordt ingevoerd of dat hij mogelijk uit onze akte's wordt geschrapt (dat kan bij een boa aangezien een boa niet standaard is uitgerust zoals de politie collega's).