Uitschuifbare wapenstok

Auteur Topic: Uitschuifbare wapenstok  (gelezen 211979 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

tdmjohnny

• Forum gebruiker
Reactie #270 Gepost op: 11 februari 2016, 15:56:13
Verslag vergadering BUK...Telescopische wapenstok: niet in het CGOP geweest. Men zegt wel grote stappen te maken met betrekking ter voorbereiding, maar men zoekt naar de financiele middelen. Het staat niet op de begroting voor de komende vijf jaren!!!!

Frank Lingen

• Senior gebruiker
Reactie #271 Gepost op: 11 februari 2016, 16:50:13
Citaat van: tdmjohnny link=msg=1405772 date=1455202573
Verslag vergadering BUK...Telescopische wapenstok: niet in het CGOP geweest. Men zegt wel grote stappen te maken met betrekking ter voorbereiding, maar men zoekt naar de financiele middelen. Het staat niet op de begroting voor de komende vijf jaren!!!!

Als er wat minder nieuwe politieagenten zouden worden aangenomen, kun je van de uitgespaarde loonkosten heel wat uitschuifbare wapenstokken kopen.  

Zo zijn er nog veel meer financieringsbronnen te verzinnen, voor nieuwe geweldsmiddelen. Ook kan de invoering van uitschuifbare wapenstokken desnoods worden beperkt tot de grote steden voor kostenbeperking.

Ik denk daarom dat de financiering niet het belangrijkste argument is, om de invoering te belemmeren, maar dat er meer emotionele redenen achter liggen. Ik ben zelf wel groot voorstander van de invoering van telescopische wapenstokken bij de politie, mede door de zeer positieve ervaringen bij het Nederlandse proefproject, en in het buitenland.
Ik stem links.

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #272 Gepost op: 11 februari 2016, 17:16:42
Als er wat minder nieuwe politieagenten zouden worden aangenomen, kun je van de uitgespaarde loonkosten heel wat uitschuifbare wapenstokken kopen.  
Goed idee...

:(

Frank Lingen

• Senior gebruiker
Reactie #273 Gepost op: 11 februari 2016, 18:36:59
De invoering van uitschuifbare wapenstokken kan geleidelijk verlopen. Als er voorlopig zevenhonderd politieauto's in steden worden uitgerust met elk één zo'n nieuwe wapenstok, dan kost dat hooguit 100 duizend euro.

Dat is niet veel ten opzichte van de totale jaarlijkse politiebegroting van ongeveer 5 miljard. En die wapenstokken gaan misschien wel tien jaar mee.

Bovendien zou je de voordelen van die nieuwe wapenstokken ook financieel kunnen schatten. Bijvoorbeeld voordelen door een verwachte vermindering van het aantal verwondingen bij politieagenten. En de voordelen zijn niet alleen financieel, maar die wapenstokken kunnen ook bijdragen aan vermindering van criminaliteit.

De trainingen in het gebruik van deze nieuwe geweldsmiddelen kunnen kostenbesparend worden ondersteund door instructievideo's. En praktijktrainingen kosten de overheid geen extra geld, alleen werkuren van politieagenten, die toch al betaald worden. En als door die nieuwe wapenstokken efficiënter en veiliger optreden mogelijk is, kunnen al die investeringen zich terugverdienen.

Het financiële argument om uitschuifbare wapenstokken (zelfs niet geleidelijk) in te voeren bij de Nederlandse politie, vind ik daarom oneigenlijk.
Ik stem links.

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #274 Gepost op: 11 februari 2016, 20:38:18
Citaat van: Frank Lingen link=msg=1405814 date=1455212219
De invoering van uitschuifbare wapenstokken kan geleidelijk verlopen. Als er voorlopig zevenhonderd politieauto's in steden worden uitgerust met elk één zo'n nieuwe wapenstok, dan kost dat hooguit 100 duizend euro.

Dat is niet veel ten opzichte van de totale jaarlijkse politiebegroting van ongeveer 5 miljard. En die wapenstokken gaan misschien wel tien jaar mee.

Bovendien zou je de voordelen van die nieuwe wapenstokken ook financieel kunnen schatten. Bijvoorbeeld voordelen door een verwachte vermindering van het aantal verwondingen bij politieagenten. En de voordelen zijn niet alleen financieel, maar die wapenstokken kunnen ook bijdragen aan vermindering van criminaliteit.

De trainingen in het gebruik van deze nieuwe geweldsmiddelen kunnen kostenbesparend worden ondersteund door instructievideo's. En praktijktrainingen kosten de overheid geen extra geld, alleen werkuren van politieagenten, die toch al betaald worden. En als door die nieuwe wapenstokken efficiënter en veiliger optreden mogelijk is, kunnen al die investeringen zich terugverdienen.

Het financiële argument om uitschuifbare wapenstokken (zelfs niet geleidelijk) in te voeren bij de Nederlandse politie, vind ik daarom oneigenlijk.
Wajooooo BULLSHITBINGO!

Sorry hoor maar dit slaat echt nergens op wat je allemaal uitkraamt.
Hobby Bobby eenheid Den Haag

Maxell01

• Forum gebruiker
Reactie #275 Gepost op: 11 februari 2016, 21:25:45
Citaat van: Frank Lingen link=msg=1405814 date=1455212219

Familie van Ard van der Steur misschien........?? Bla bla bla ga een eindje fietsen met je wapenstok

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #276 Gepost op: 11 februari 2016, 21:42:18
Hoewel zijn idee een klein beetje kort door de bocht is omschreven kunnen we het toch wel een beetje fatsoenlijk houden...?

Keltic

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #277 Gepost op: 11 februari 2016, 21:57:30
Tijdens een uitwisseling van studenten van de PA in Duitsland voor het eerst kennis mogen maken met de uitschuifbare wapenstok van de Duitsers. In 1 woord: top! Praktisch, effectief, en een groot psychologisch effect bij uitklappen door het geluid. De Duitsers zijn enorm enthousiast.  De Finnen hebben een soortgelijke wapenstok, al heb ik me laten vertellen dat zij ook nog een stalen knop op het uiteinde hebben zitten. Een soort ploertendoder dus. Vervolgens kwam ik aan met mijn 'Bart Smit-wapenstok' met een effectiviteit van nulkommanul....

scorpio

• Senior gebruiker
Reactie #278 Gepost op: 11 februari 2016, 22:11:20
Citaat van: kaasje link=msg=1405836 date=1455219498
Wajooooo BULLSHITBINGO!

Sorry hoor maar dit slaat echt nergens op wat je allemaal uitkraamt.

Lees even zijn andere bijdrages van de afgelopen jaren?

Mijn advies: niet op reageren....  :-X

R.3144

• Onderofficier KMar
  • Forum gebruiker
Reactie #279 Gepost op: 11 februari 2016, 23:31:42
Haha geweldig,  wij worden dit jaar nog geschoold en uitgerust:p