Afgelopen Koningsdag even staan praten met BSB'er van de Kmar, en mocht even zijn bonowi camlock zien, dit zag er goed uit en ook heel soepel met uitklappen, in vergelijking met de korte lat een heel stuk zwaarder en een vooruitgang. Als boa zijnde zijn we afhankelijk waar de politie voor kiest en moeten wij conform de beleidsregels onze uitrusting ook aanpassen indien de politie dit doet, nu hoop ik dat het dus voor de politie (en boa) ook de bonowi wordt. Voor wat betreft het dragen van de korte stok in de broek, ook in mijn nieuwe (boa) worker is een zak gestikt waarin hij in mijn knie holte komt, dat is vervelend aangezien ik zes trappen op loop voor ik bij de kleedkamer ben, ik draag mijn stok dan ook standaard aan de koppel. Bij mijn oude pantalon had ik ook dit probleem en heb dit simpel opgelost door de onderkant van de zak aan de zoom van de broek vast te naaien. Voor wat betreft koppelhouders voor de korte stok is er ook nogal kwaliteitsverschil in welk merk je kiest. Van de baas kreeg ik er een van SPE die waardeloos is, de stok zit erg stroef in de houder waardoor je ik hem er bijna niet uit krijg. Heb er een van Makhai die top is en nu al drie jaar prima dienst doet.