Uitschuifbare wapenstok

Auteur Topic: Uitschuifbare wapenstok  (gelezen 211916 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Mattijs

• Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
Reactie #80 Gepost op: 1 maart 2012, 18:37:24
Grootscheepse politieoefening op de Brink   donderdag 01 maart 2012 | 18:02

Beeld van de politie-oefening op de Brink. Foto Peter ten Cate
1/2  DEVENTER - Loeiende sirenes, veel politiewagens en grommende honden. De politie Deventer gaf woensdagmiddag op de Brink zo'n realistische oefening, dat veel omstanders aanvankelijk dachten dat er iets ernstigs aan de hand was.

De oefening met inzet van hondenbrigade en vele politiemensen hield verband met de introductie van de nieuwe uitschuifbare wapenstok bij de politie. Deze wordt momenteel getest in onder meer Deventer en Zwolle. De verrichtingen van politie en honden op het stadsplein werd door vele toeschouwers met de camera vastgelegd.

BRON: http://www.destentor.nl/regio/deventer/10574466/Grootscheepse-politieoefening-op-de-Brink--.ece
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #81 Gepost op: 1 maart 2012, 22:19:13
Grootscheepse politieoefening op de Brink   donderdag 01 maart 2012 | 18:02
Politie-oefening Deventer
Uploaded by deStentor on Mar 1, 2012
Op de Brink in Deventer is een Politie-oefening gehouden.
Samen sterk in de hulpverlening!

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #82 Gepost op: 2 maart 2012, 00:55:57
Altijd lachwekkend, dit soort oefeningen. De ''verdachten'' reageren nooit zo als in het echt, wat er meestal ook als resultaat heeft dat er wat letsel ontstaat ...

Wat ik me overigens afvraag, hoe zijn de deelnemende korpsen gekozen? Zal men naar het aantal geweldsmeldingen van de wapenstok gekeken hebben?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #83 Gepost op: 2 maart 2012, 22:47:11
Niemand opgevallen dat de helft van de agenten in Fjallraven broeken loopt? Naast uitschuifbare wapenstok ook test van de nieuwe worker? Of traint Korps IJsselland altijd in workers??

En mbt de oefening, achja publiek is nooit echt idd, maar de kunt je procedures prima trainen in dit soort situaties.

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #84 Gepost op: 2 maart 2012, 22:53:18
Niemand opgevallen dat de helft van de agenten in Fjallraven broeken loopt? Naast uitschuifbare wapenstok ook test van de nieuwe worker? Of traint Korps IJsselland altijd in workers??

IBT personeel was mijn eerste gedachte toen ik het zag. Of zouden ze daar voor horeca ook in aparte broeken lopen ???
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

5002

• Forum gebruiker
Reactie #85 Gepost op: 3 maart 2012, 08:33:01
Is de IBT docent of de hondenboer :)

r1200gs

• Senior gebruiker
Reactie #86 Gepost op: 3 maart 2012, 09:39:06
Het zou kunnen maar meen ook iets van een voertuig van de  douane te zien. Mogelijk dat zij het zijn met een jas van ons aan. Wat ik weet van de tot zover strekkende info, is dat de broek niet zwart wordt maar donker blauw.

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #87 Gepost op: 3 maart 2012, 13:31:49
Het zou kunnen maar meen ook iets van een voertuig van de  douane te zien. Mogelijk dat zij het zijn met een jas van ons aan. Wat ik weet van de tot zover strekkende info, is dat de broek niet zwart wordt maar donker blauw.
Ik was zo op de stok aan het letten dat ik die auto heel niet gezien heb. Die auto word gebruikt door onze IBT docenten (sommige hgl's rijden daar ook in maar dat is alleen op schiphol en die hebben een dichte klep). En wat die broek betreft, dat is heen douane broek want ik zie duidelijk aan de rechterzijde een knopje zitten en die hebben wij niet. Teminste op de reguliere broek, IBT en HGL'ers hebben een andere broek maar dat kan ik niet heel goed zien.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

zwelgje

• Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
Reactie #88 Gepost op: 9 maart 2012, 14:37:02
Misschien een beetje mosterd na de maaltijd, maar hier is een iets duidelijkere video.
Het lijkt erop dat de donkere broeken van de "Bikers" zijn, die bijv ook bij voetbal wedstrijden van Go Ahead Eagles worden ingezet. Maar ik kan er ook helemaal naast zitten.

Nieuwe wapenstok Politie IJsselland
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #89 Gepost op: 16 maart 2012, 17:04:27
Agenten krijgen nieuwe wapenstok
Uploaded by deStentor on Mar 16, 2012
De agenten in Zwolle en Deventer zullen vanaf vandaag met een nieuwe wapenstok werken. De stok is een stuk lichter en effectiever. De stok zal proefdraaien in Zwolle en Deventer voordat het wapen beschikbaar is voor alle korpsen in Nederland.
Samen sterk in de hulpverlening!