Uitschuifbare wapenstok

Auteur Topic: Uitschuifbare wapenstok  (gelezen 211946 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #140 Gepost op: 8 mei 2013, 12:08:37
Geniet er nog maar even van.

Dit soort posts van dit lid krijgen steeds vaker een enkele reis naar de allerdiepste krochten van dit forum waar alleen de illuminati toegang hebben.
Het lijkt leuk, er zit soms wel iets in, maar al gauw neemt het een wending waarin iemand met een beetje verstand van zaken al snel meewarig met zijn hoofd staat te schudden.

Beanbags, pepperspraypatronen en flasbangpatronen (?) in kaliber .12 gebruiken tijdens een autoachtervolging bijvoorbeeld...

Rutger038

• Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
Reactie #141 Gepost op: 8 mei 2013, 12:18:28
Weet iemand hoe het inmiddels met de proef staat? Hoelang gaat 'ie nog duren? Wij willen die stok ook!!  :)

Hoi!

De VOS-team's (veilig op straat) Zwolle en Deventer, eenheid Oost Nederland (voormalig IJsselland) draaien sinds vorige jaar de proef met de uitschuifbare wapenstok. De IBT docenten meldde dat de proef erg positief is.

Tijdens de introductie van deze proef heb ik een video gemaakt van een aantal proef senario's met deze wapenstok.

Nieuwe wapenstok Politie IJsselland

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #142 Gepost op: 8 mei 2013, 19:26:15
Dit soort posts van dit lid krijgen steeds vaker een enkele reis naar de allerdiepste krochten van dit forum waar alleen de illuminati toegang hebben.
Ik ben geen lid van de illuminati...  998765
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

HAPRPAA

• Forum gebruiker
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #143 Gepost op: 8 mei 2013, 20:07:09
Geniet er nog maar even van.

Het lijkt leuk, er zit soms wel iets in, maar al gauw neemt het een wending waarin iemand met een beetje verstand van zaken al snel meewarig met zijn hoofd staat te schudden.

Beanbags, pepperspraypatronen en flasbangpatronen (?) in kaliber .12 gebruiken tijdens een autoachtervolging bijvoorbeeld...

Dit lid was tevens in afwachting van een vacature Bachelor politiekundige. Laten we hopen dat het nooit zover zal komen.

crosslee

• Forum gebruiker
Reactie #144 Gepost op: 9 mei 2013, 16:24:28
Dit lid was tevens in afwachting van een vacature Bachelor politiekundige. Laten we hopen dat het nooit zover zal komen.

98uiye 98uiye 98uiye 98uiye 98uiye

Meneer

• Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
    • Politieserie
Reactie #145 Gepost op: 9 mei 2013, 17:06:31
En ik maar hele diensten vrijwillig draaien in afwachting van een plekje op niveau 5 :-\

Anyway, als het echt door gaat zou dit super zijn. Het lijkt me praktischer wanneer je hem niet nodig heb (niet meer in de broek) en effectiever wanneer je hem wel nodig hebt. Het schrikt nu eenmaal meer af en je kunt hem ook ingeschoven gebruiken. Laten we hopen dat het allemaal realiteit gaat worden!

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #146 Gepost op: 9 mei 2013, 21:34:24
Ach zelfs mij hebben ze daar op aangekomen ;)
Hobby Bobby eenheid Den Haag

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #147 Gepost op: 9 mei 2013, 23:25:43
en weer terug on-topic!
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Martijn95

• Student Integrale Veiligheid (IV)
  • Forum gebruiker
Reactie #148 Gepost op: 16 juli 2013, 20:28:57
Zijn er nog updates omtrent dit onderwerp?

black_ice_360

• Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
Reactie #149 Gepost op: 24 juli 2013, 00:09:24
Er is weinig nieuws meer de laatste maanden omtrent de uitschuifbare wapenstok :(

Een nieuw vuurwapen, volgend jaar een compleet nieuw operationeel uniform. Die nieuwe wapenstok zou het moderne plaatje van de nationale politie compleet maken. Hopen dat ze hier op de achtergrond nog steeds mee bezig zijn!