Ik weet niet of er ooit een landelijke campagne is geweest, zeker wel regionaal dan wel lokaal. Op onze kazerne zijn we op het moment ook aan het brainstormen om nieuwe (jonge) leden te werven. Waar vroeger een oproep in een (lokale) krant werd gedaan, zullen we nu op andere manieren potentiële nieuwe leden moeten benaderen. We zijn van mening dat het beste een persoonlijke benadering de beste aanpak is, maar dan moet je wel weten wie er belangstelling hebben!
Op dit moment denk ik zelf aan een (persoonlijke) oproep om mensen te benaderen via facebook / flyers voor een informatie-avond met een kleine demonstratie. Wellicht dat deze oproep ook kan in de vorm van een kort filmpje (ik denk dat dat jongeren wel aanspreekt). Het grootste probleem is in mijn ogen om mensen naar de kazerne te krijgen voor een informatie bijeenkomst oid. We kunnen genoeg organiseren, maar hoe krijg je ze op die bijeenkomst! Belangrijk om eerlijk te zijn over de tijd die mensen kwijt zijn, maar we willen ze ook enthousiasmeren voor het vak! En dan vooral op de weg dat ze een bijdrage leveren aan onze veiligheid.
Binnenkort gaan we concreet aan de slag, maar mochten mensen nog tips hebben dan hoor ik het graag!