Eens hoor met janvangent, als je er 13 hebt en je hebt 1 TS dan heb je dus een dubbele bezetting. Als je dan van 8 komt dan is dat netjes.
Ik zeg niet dat je het ermee redt, daar zijn overigens vastgestelde percentages voor.
13 mensen op 500 inwoners vind ik ook niet eens slecht.
Daarnaast vind ik het artikel wel vreemd, alsof het komt doordat ze naast een psychiatrisch centrum (ivm de zelfdodingen) zitten dat er niet genoeg vrijwilligers zijn?
Rare stelling, want is dat op die manier ook gevraagd aan de mensen, heden ten dage ligt dat toch echt aan andere redenen.
Daarbij komt dat zoals ik in het stuk lees dat de commandant (?) zelf eerst gaat kijken of het wel nodig is dat de brandweer komt.
Ik denk dat daar wel winst te halen is, sowieso zijn daar andere diensten voor om de boel op te ruimen en in hoeverre heeft de brandweer daar een taak?
Dat is een andere discussie, welke misschien ergens anders hoort, maar het wordt in het stuk wel aangehaald, vreemde context, want is dat daadwerkelijk de reden dat er niemand bij de brandweer wil in Wolfheze?