http://www.112rivierenland.nl/public/upload/album/4147/thumb/b2d6c424f31583b20a1440cd7c4b2299.jpgDeze snelle (40 km/uur) alumunium vaartuigen zijn kennelijk hoofdzakelijk bedoeld voor inzetten (redding en eerste hulpverlening) op de rivier en aanliggende wateren.
Een Snel Interventie Vaartuig ? t.o.v. de zwaardere blusboten zoals bijvoorbeeld de zeehavens Rotterdam en Amsterdam die kennen.
De mogelijkheden voor de levering van bluswater lijken beperkt, 2x3" aansluitingen ?, een klein waterkanon op armpje ? Pompmogelijkheden voor de inzet bij “zinkende” etc. schepen waarschijnlijk middels een assortiment aan elektriche dompelpompen.
6 " aansluitingen voor de levering van grotere hoeveelheden zijn aan dek niet te ontdekken,mogelijk zitten ze ergens vorstvrij verborgen achter deksels.
Geen self-protectie ? Overdruk in de stuurhut en snuffelaars ?
Wel luchtinlaten,fendering etc. volgens de eisen ADNR.
Het lijkt er aan de hand van de foto’s op dat de accommodatie flexibel is opgesteld, een Fins specialisme ontstaan vanuit de eisen uit de vaart door het ijs met wat lichtere vaartuigen.
Dat zou een groot voordeel voor de bemanning zijn tijdens een langduriger snelle vaart met een licht aluminium vaartuig op de rivier met het soms behoorlijk knobbelige water.