Ik denk dat iedere Amsterdammer uit de binnenstad (zelf een geboren en getogen Jordanees
en nog meegemaakt dat de straatvegers op de bakfiets kwamen ) vind dat de Jan zichzelf ten allen tijde bewezen heeft en bewijst. Het is niet alleen de binnenstad welke UNESCO erfgoed is. Maar zeker bij de bewoners op het water. Als je de geschreven stukken op verschillende sites leest , is dit ook van één van zijn taken. Pompen bij bijvoorbeeld lekgeslagen woonboten. Dat de Jan is gestationeerd is op Landelijke Noord kan ik wel begrijpen. Echter hij ligt bij de sluizen zover ik me kan herinneren. En zover mijn nautische kennis heeft hij ook op het water voorrang. Dus ik zie ligging geen probleem. Ringdijk was ook geen ideale ligging ivm beroepsploeg. De Jan is niet de eerste uitruk. Als de vrijwilligers later worden opgeroepen dan kan ook de beslissing worden genomen of de Jan meegaat of niet. En dan nog 2 naar de Jan en (4)? per TS.
En ja, we vergeten het misschien weleens in het Centrum, maar bovenkant IJ is ook Amsterdam en heeft ook water.
De Sonesta Koepel staat nu ook nog mede door inzet van de Jan zover ik weet.