Voor Blaricum niet gek lijkt mij met een gemeente met 9.100 inwoners en andere posten in de buurt. Weesp lijkt me ook een gepast aantal voertuigen te hebben.
En dat Hilversum met 1 post van 3 naar 2 TSen gaat lijkt mij ook een goede ontwikkeling. Die 3e TS kan makkelijk van een andere kazerne komen.
Dus jij kunt aan het aantal inwoners van een gemeente, het gevaarrisico bepalen ?
Blaricum gaat niet van van 2 x TS 6 naar 1 x TS 6 , nee het is niet eens een volwaardige TS maar een crisis TS met 4 persoonsbezetting welke in eerste instantie niet het voorledige inzet gamma wat een basisbrandweereenheid moet kunnen ontplooien, kan ontplooien.
Het komt er op neer dat 66% van de inzetbare slagkracht in Blaricum word wegbezuinigd, en dat in een plaats met een verhoogd brandoverslaggevaarrisico door de vele huizen met rieten daken in een bosrijke omgeving.
En die 3e TS van Hilversum kan niet van een andere post komen omdat G&V bijna alle volwaardige TSsen laat verdwijnen of vervangt door TSsen met een crisisbezetting van 4 personen.