Welke voertuigen gaan eruit bij Gooi en Vechtstreek, ivm bezuinigingen?

Auteur Topic: Welke voertuigen gaan eruit bij Gooi en Vechtstreek, ivm bezuinigingen?  (gelezen 122622 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #230 Gepost op: 23 januari 2014, 19:58:45
Tja als je kan bezuinigen op de repressie moet je dat niet na laten.

Citaat van: Firefighter1970 link=msg=1238887 date=1390473042
Maar daar zit het probleem, er word wel bezuinigd op de repressieve kant, maar niet in de management lagen en salarissen.
Het is toch raar als de uitvoerende kant verkleint dat de top nagenoeg ongemoeid blijft, en misschien wel groeit.

Ook vrijwilligers kosten geld, wat denk je van de opleiding en vooral oefeningen. Ja tuurlijk zijn er veel dagdienstpersoneel. Maar ja je weet ook dat ambtenaren niet zo makkelijk te ontslaan zijn. Ook moet de toko, die er na de regionalisering alleen maar complexer op geworden wel doordraaien.

Citaat van: wjr307 link=msg=1238882 date=1390470775
Precies en dan niet de "goedkope" vrijwilligers maar kijk maar eens naar de koude officieren. Blijf het frappant vinden dat elke plaats zijn eigen bobo's had en dat na regionalisering/reorganisatie er voor iedereen plek is. Als een bedrijf reorganiseert vallen er ook banen kan me niet voorstellen dat er voor iedereen nog werk is. Dus worden er functies gecreëerd en om de gaten te vullen gaan ze eerst maar es zagen in t materieel. Die bobo kost wel meer dan 40.000 per jaar hoor.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #231 Gepost op: 24 januari 2014, 20:22:43
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1238977 date=1390503525
Tja als je kan bezuinigen op de repressie moet je dat niet na laten.

Ook vrijwilligers kosten geld, wat denk je van de opleiding en vooral oefeningen. Ja tuurlijk zijn er veel dagdienstpersoneel. Maar ja je weet ook dat ambtenaren niet zo makkelijk te ontslaan zijn. Ook moet de toko, die er na de regionalisering alleen maar complexer op geworden wel doordraaien.

In het bedrijfsleven voeg je zaken samen om effectiever, concurrerender en slagvaardiger te kunnen optreden.

Als bij de regionalisering de zaken complexer worden, er aan materieel en uitvoerend personeel wordt ingekrompen en  het geheel uiteindelijk duurder uitkomt dan ben je toch echt op de verkeerde weg.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #232 Gepost op: 25 januari 2014, 13:43:24
Raad Blaricum overweegt rechtszaak tegen veiligheidsregio om brandweer auto
Blaricum, 25-01-2014
In het programma Ochtend Humeur van zaterdag 25 januari, vertelt Ralf van Vegten (VVD) tot het uiterste te willen gaan om de 2de tankauto spuit voor Blaricum te gaan behouden.

Het bestuur van de veiligheidregio heeft zonder goede ruggespraak met de raad besloten de brandweerauto af te schaffen


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: Peter71 link=msg=1239415 date=1390653804


De vraag is of de veiligheidsregio dat moet en zo nee dan is er wel iets mis met de relatie veiligheidsregio en gemeenten etc.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: Thor link=msg=1239447 date=1390658632
De vraag is of de veiligheidsregio dat moet en zo nee dan is er wel iets mis met de relatie veiligheidsregio en gemeenten etc.
Tja, de veiligheidsregio wilde graag bezuinigen. Uiteindelijk heeft de gemeente daar mee ingestemd. Alleen vermoed ik dat de gemeenteraad er nooit bij stil heeft gestaan welke impact dit wel eens zou kunnen hebben, en zij zelf ook wel eens zwaar getroffen zouden kunnen worden. Dit was al op te maken uit een tweet van afgelopen week.
edwarddevrieslentsch ‏@denieuwsjager
Raad heeft ook meegewerkt aan taakstellende bezuiniging regionale brandweer van 10 procent. Aldus burgemeester Blaricum.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: Peter71 link=msg=1239448 date=1390658893
Tja, de veiligheidsregio wilde graag bezuinigen. Uiteindelijk heeft de gemeente daar mee ingestemd. Alleen vermoed ik dat de gemeenteraad er nooit bij stil heeft gestaan welke impact dit wel eens zou kunnen hebben, en zij zelf ook wel eens zwaar getroffen zouden kunnen worden. Dit was al op te maken uit een tweet van afgelopen week.
edwarddevrieslentsch ‏@denieuwsjager
Raad heeft ook meegewerkt aan taakstellende bezuiniging regionale brandweer van 10 procent. Aldus burgemeester Blaricum.

De burgemeester heeft aan de besluitvorming meegedaan. Kennelijk wist die burgemeester dus niet helemaal of helemaal niet wat er werd besloten. Dat komt ervan als besluitvormers niet weten waar ze over praten en zich laten leiden door de goudvinken.
Dit belooft nog wat voor de toekomst zowel in de diverse gemeenteraden als in de relaties veiligheidsregio gemeenten.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: Thor link=msg=1239453 date=1390660005
De burgemeester heeft aan de besluitvorming meegedaan. Kennelijk wist die burgemeester dus niet helemaal of helemaal niet wat er werd besloten. Dat komt ervan als besluitvormers niet weten waar ze over praten en zich laten leiden door de goudvinken.
Dit belooft nog wat voor de toekomst zowel in de diverse gemeenteraden als in de relaties veiligheidsregio gemeenten.
Daarom vrees ik dat de gang naar de rechter niets zal uithalen, of alleen maar negatief zal uitpakken voor de brw Blaricum.
Als de rechter al een uitspraak doet zal hij direct teruggrijpen naar het feit dat de burgemeester zelf bij de besluitvorming is geweest, en toen geen bezwaar heeft aangetekend. Kan ook zo maar zijn dat de rechter geheel geen uitspraak zal doen, dit was toen ook het geval in Diever. :-\
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=78998.100


Heijnsbergen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 388
Reactie #237 Gepost op: 25 januari 2014, 15:34:42
Leuk beeld ook voor de kiesgerechtigde belasting betalende klant: de burger. Overheden die elkaar voor de rechter bestrijden!


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #238 Gepost op: 25 januari 2014, 16:01:24
Citaat van: Heijnsbergen link=msg=1239457 date=1390660482
Leuk beeld ook voor de kiesgerechtigde belasting betalende klant: de burger. Overheden die elkaar voor de rechter bestrijden!

Dat klopt inderdaad... Maar de gemeenteraad is een controlerend democratisch orgaan. De veiligheidsregio is niet democratisch en moelijker te controleren door de verschillende gemeenteraden. Dan zit er nog maar 1 ding op: naar de rechter.

Dit is ook gelijk mijn bezwaar tegen veiligheidsregio's, stadsregio's, vervoerregio's en noem zo nog maar een paar bestuurslagen die niet democratisch zijn, steeds meer bevoegdheden krijgen en zeer moeilijk te controleren zijn.

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #239 Gepost op: 2 februari 2014, 13:40:03
Oneerlijkheid maakt veel meer kapot dan je lief is"

Ook uit Huizen kritiek op top regionale brandweer

Huizen - Op de jaarlijkse officiële bijeenkomst van de brandweerpost Huizen was zaterdag kritiek op de directie van de Brandweer Gooi en Vechtstreek. Jubilerend vrijwilliger Mijndert Keijer richtte zich in een emotionele toespraak tot de directie: ,,Ik wil het directieteam vragen goed naar hun medewerkers te luisteren. Oneerlijkheid maakt veel meer kapot dan je lief is.’’ De spontane toespraak werd met een hard en lang applaus ondersteund.

Keijer werd gehuldigd voor zijn 35-jarig jubileum als vrijwilliger. Hij bedankte ook postcommandant Jan Spaargaren. ,,Jij bent de vader van deze brandweerfamilie. Wij kunnen altijd bij jou terecht. Ik hoop dat jij ons clusterhoofd mag worden.’’ Daarmee refereerde hij aan de reorganisatie waarbij de postcommandanten nu moeten solliciteren naar een andere functie.

Plaatsvervangend commandant Dick van Baarle was aanwezig namens het directieteam. ,,Het was wel opzienbarend dat er zo’n emotioneel betoog kwam, maar ik heb liever dat hij dit zegt in het openbaar dan tegen anderen. En na het gebeuren in Blaricum kijken wij niet meer op van wat emotie. Ik voel het niet als een verwijt. Het is voor de directie een goede graadmeter hoe er op de post over Jan Spaargaren gedacht wordt.’’ Van Baarle vervolgt: ,,Ik heb Mijndert verder niet meer gesproken, dat leek mij niet passend op het moment. Het was een goede en feestelijke bijeenkomst. Maar we doen zeker wat met alle signalen die wij krijgen.’’